۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین صاحبخانه شدن بنیاد عفاف و حجاب استان با حمایت شهرداری قزوین
کد خبر: ۲۲۶۲۷۴ نویسنده: مسعود نصرتی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۹ ساعت: ۸:۲۲ ↗ لینک کوتاه

در مصاحبه با شهردار قزوین مطرح شد؛

صاحبخانه شدن بنیاد عفاف و حجاب استان با حمایت شهرداری قزوین

شهردار قزوین گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، شهرداری قزوین تقبل کرده است تا اقدامات و کمک‌های لازم را در زمینه تامین فضایی مناسب برای نمایندگی بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین داشته باشد.

صاحبخانه شدن بنیاد عفاف و حجاب استان با حمایت شهرداری قزوین
مسعود نصرتی شهردار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به مصوبات جلسه اعضای بنیاد عفاف و حجاب قزوین که با حضور آیت الله اختری دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب کشور و دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در دفتر نماینده ولی فقیه در قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه دو موضوع مربوط به تامین فضایی مناسب برای نمایندگی بنیاد عفاف و حجاب در استان قزوین مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به هماهنگی‌های قبلی که با آیت الله اختری و آیت الله عابدینی انجام شده بود، شهرداری قزوین تقبل کرده بود تا اقدامات و کمک‌های لازم را در این زمینه داشته باشد که در این جلسه اعلام رسمی آن نیز صورت گرفت.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: بر این اساس قرار شد که لایحه‌ای در این خصوص برای شورای شهر تنظیم تا مقدمات مربوط به تصویب آن انجام شود تا این فضا را در اختیار این نهاد قرار داده و اقدامات مربوط به تجهیز انجام و کار با اقتدار پیگیری شود.

وی تصریح کرد: این موضوع یکی از مباحث اساسی و بنیادین در شهر تاریخی و فرهنگی قزوین با پیشینه خاص و دیرینه‌اش است و ما می‌توانیم این موقعیت را برای شهری که مقر دائمی شهرهای جهانی اسلامی است در قزوین داشته باشیم.

نصرتی عنوان کرد: زمانی که شهری به عنوان مقر مجمع جهانی شهرهای اسلامی انتخاب می‌شود باید به شکلی همه جانبه این نقش نمادین را داشته باشد تا گردشگران مذهبی‌ای که با هر عنوانی وارد شهر قزوین می‌شوند شرایط را دیده و حس کنند.

وی در ادامه بیان کرد: یک شهر اسلامی فقط بر اساس کالبد آن تعریف نمی‌شود بلکه شهر با شهروندانش معنا پیدا می‌کند بنابراین اگر عنوان اسلامی روی این شهر نهاده شده است باید این احساس نیز به وجود آید.

شهردار قزوین اذعان کرد: ما در قسمت کالبد ورود کرده و معماری ایرانی-اسلامی را دنبال می‌کنیم و در شهرسازی پیش می‌بریم اما به عقیده من مسئله مهم‌تر، محتوا و مظروف است که باید فرهنگسازی و شرایط برای تحقق آن مهیا شود تا در شهری که می‌خواهد نماد اسلامی را ارائه کند، شهروندان آن نیز با شرایط و پوشش مناسب عفاف و حجاب ظاهر شوند.

وی ادامه داد: ما از طریق مجمع جهانی شهرهای اسلامی تفاهمی با مجمع جهانی اهل بیت(ع) داشتیم و بر این اساس دو سالی است که همکاری مستمری با هم داریم موضوع دومی که در جلسه مطرح شد این بود که با پیشنهاد آیت الله اختری بنیاد و عفاف و حجاب نیز با این مجمع بتواند تفاهم نامه امضاء کند و فعالیت‌هایش را انجام دهد.

طرح تجلیل از زوج‌های موفق دارای تجربه نیم قرن زندگی مشترک
نصرتی ادامه داد: بر این اساس قرار شد تا دکتر محمدبیگی و مجمع نیز کار مشترکی را پیش نویس کنند تا فعالیت جامعی با نگاه بین المللی انجام شود که در منطقه تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد شهرداری در حمایت از مباحث فرهنگی بیان کرد: ما یک طرحی داشتیم که قرار بود در یک مقطع، استانی و در مقطع دیگر به صورت طرح ملی اجرا شود در این طرح بنا داریم تا از همه کشور، زوج‌های موفقی که تجربه نیم قرن زندگی را با هم داشته و دارای ویژگی‌های خاصی هستند از سوی استان‌ها (از هر استان یک زوج) معرفی و انتخاب شوند تا طی مراسمی به میزبانی قزوین مورد تجلیل قرار بگیرند.

شهردار قزوین تصریح کرد: به طور قطع با توجه به وضعیت فعلی شهرها و آماری که در حوزه طلاق داریم این نوع حرکت‌های نمادین می‌تواند نقش تاثیرگذاری در استحکام بنیان خانواده‌ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه خانواده یکی از ارکان اساسی در اهداف توسعه پایدار است، گفت: این طرح ارزشمندی است و شورای شهر قزوین علاقمند به اجرایی شدن فاز اول یعنی قسمت استانی آن است البته طرح مذکور در سطح ملی هم قابلیت اجرایی دارد.

نصرتی در پایان عنوان کرد: اجرای بخش ملی این طرح نیز به راحتی قابلیت اجرایی دارد زیرا به صورت مشترک از سوی همه استان‌هاست و برای استان ما هزینه خاصی ندارد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان