۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ریشه‌کنی بنیاد خانواده از اهداف اصلی دشمن است/ از برنامه‌های حجاب و عفاف حمایت جدی نمی‌شود
کد خبر: ۲۲۶۱۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۸ ساعت: ۱۴:۳۳ ↗ لینک کوتاه

دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب کشور:

ریشه‌کنی بنیاد خانواده از اهداف اصلی دشمن است/ از برنامه‌های حجاب و عفاف حمایت جدی نمی‌شود

دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب کشور با بیان اینکه ریشه‌کنی بنیان خانواده از اهداف اصلی دشمن است، کرد: متاسفانه امروز حمایت جدی و لازم از برنامه‌های حجاب و عفاف نمی‌شود و مسئولان توجه لازم را به این حوزه ندارند.

ریشه‌کنی بنیاد خانواده از اهداف اصلی دشمن است/ از برنامه‌های حجاب و عفاف حمایت جدی نمی‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، اختتامیه نخستین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی ظهر امروز(سه شنبه) با حضور آیت الله اختری دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب کشور و دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین، دکتر محمدبیگی دبیر کارگروه عفاف و حجاب استان قزوین و جمعی از مسئولان شهری در مصلای بزرگ اقبالیه برگزار شد.
در این جشنواره آیت الله اختری دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب کشور با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام راحل بزرگترین معجزه عصر را آفرید و انقلاب اسلامی در جهان نمونه ندارد و ایشان با اخلاص و اتکاء به خدای متعال در راه عرضه دین قدم برمی‌داشت.
وی در ادامه افزود: هیچ یک از علما و فقها در طول تاریخ به جز امام خمینی موفق به برپایی انقلابی چون حکومت جمهوری اسلامی نشدند و این انقلاب زمینه را برای اجرایی شدن احکام دینی فراهم کرد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی در قزوین اذعان کرد: برگزاری اینگونه از جشنواره‌ها به واسطه اینکه به موضوع مهم عفاف و حجاب پرداخته است در جای خود حائز اهمیت است و قدمی ارزشمند برای ارائه و عرضه هنرمندی هنرمندان و ابتکار و خلاقیت در جامعه است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه پوشش باید به سه مسئله توجه کرد، ابراز کرد: پوشش امری اجتماعی-انسانی است و هیچ کدام از موجوداتی که آفریده شده‌اند به اندازه انسان صاحب ارزش و اعتبار نیستند به همین علت خدای متعال پوشش را واجب کرد.
اختری تصریح کرد: حجاب و پوشش عنایت بزرگی از سوی خدای متعال برای ماست و پوشش و عفاف در مقابل فرهنگ بی بندوباری، برهنگی، عریان سازی به عنوان یک ضرورت دینی و اخلاقی تعریف شده تا انسان‌ها به جایگاه و اعتبار واقعی خود پی ببرند.
وی با بیان اینکه حکم پوشش عزت بخشی به انسان است، عنوان کرد: طبق روایات خدای متعال حجاب را برای پوشاندن زشتی‌ها و ناپسندی‌ها قرار داد.
دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب گفت: موضوع دوم در بحث پوشش قرار گرفتن حجاب و عفاف در کنار یکدیگر است زیرا حجاب به تنهایی کفایت نمی‌کند و این دو اصل لازم و ملزوم یکدیگر هستند و عفت در نگاه، قلب، زبان و چشم و دست هم صدق می‌کند و باید رعایت شود.
وی اضافه کرد: عفاف یک مسئله عمومی است و باید در هر فضایی از جامعه رعایت شود اما نیازمند ابزاری به نام پوشش است، ما معتقد نیستیم که هر فرد محجبه‌ای عفیف است و هر فرد غیرمحجبه‌ای عفیف نیست بلکه انسانها به علت عدم آگاهی دچار بی عفتی و بدپوششی می‌شوند.
این مسئول ادامه داد: پوشش باید با لباس تقوا همراه باشد تا شاهد تاثیرگذاری آن باشیم، فرهنگ دین فرهنگ پوشش است و حجاب فقط مختص اسلام نیست پیش از اسلام حتی در یهودیت و مسیحیت ما شاهد پوشش بودیم بنابراین ضرورت پوشش برای انسان واضح است.
وی با بیان اینکه نکته سوم توجه به پوشیدن نوع لباس است، ابراز کرد: باید مسئولان و متولیان و طراحان حوزه پوشش در حوزه‌هایی ابتکار و خلاقیت داشته باشند که لباس‌هایی جذاب و نو اما متناسب با موازین اخلاقی اسلامی در جامعه عرضه شود.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت اذعان کرد: لباس نیمه عریان با فرهنگ اصیل اسلامی و ملی ما همخوانی ندارد، این نمایشگاه از این جهت ارزشمند است که صنعت زیباسازی با رعایت حفظ ارزش های اسلامی همراه شده است.
وی افزود: خدای متعال رنگ‌آمیزی را حرام نکرده است و ما نباید فقط به دنبال استفاده از رنگ مشکی باشیم از نگاه دین فقط دونوع لباس حرام است که هر دو در جایگاه لباس شهرت قرار می گیرد در غیر این صورت انسان در انتخاب نوع لباس و رنگ آن آزاد است.
اختری با اشاره به اینکه فرهنگ عریانی فرهنگ پوچی و به بن بست رسیده است، گفت: فرهنگ اسلامی با پوچی فاصله دارد و یک مسلمان هیچ زمانی به بن بست نمی‌رسد.
وی تصریح کرد: متاسفانه امروز با یک حرکت ناشایست و هنجارشکن در جامعه مواجه هستیم که به دنبال شکستن حرمت حجاب و پوشش در جامعه است و عده‌ای هرچند قلیل که اجیر شده استکبار جهانی هستند به دنبال نابودی فرهنگ اصیل اسلامی هستند.
این مسئول ادامه داد: این عده با پشتیبانی آمریکا و انگلیس و اسراییل ماموریت دارند که با وضعیتی خاص در جامعه حضور پیدا کنند و جوانان و نوجوانان ما را بی‌اعتقاد کنند، باید مراقب بود جامعه‌ای که فاسد شود ارزش‌های دینی در آن از بین خواهد رفت.
وی گفت: در کشورهای اروپایی و امریکایی بنیاد خانواده از بین رفته و امروز دشمن به دنبال به فساد کشاندن جامعه مسلمان ایرانی است و این فساد در حوزه های مختلف قابل تعریف است و فقط مختص مباحث پوششی و اخلاقی نیست بنابراین دولت و مجلس و قوه قضاییه باید با فسادها در هر زمینه ای قاطعانه برخورد کنند.
دبیرکل بنیاد ملی حجاب و عفاف کشور عنوان کرد: بنیاد حجاب و عفاف چند سالی است به همت نهادهای مردمی در تعدادی از استانها راه‌اندازی شده است و هدف آن حمایت از بنیاد خانواده و ترویج فرهنگ پوشش و عفاف است.
وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه امروز حمایت جدی و لازم از برنامه‌های حجاب و عفاف در کشور نمی‌شود و مسئولان توجه لازم را به این حوزه ندارند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان