۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین توجه به اجرای طرح پژوهشی "برندینگ شهری" ضروری است
کد خبر: ۲۲۶۰۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۸ ساعت: ۸:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مقررات ملی وزارت راه و شهرسازی:

توجه به اجرای طرح پژوهشی "برندینگ شهری" ضروری است

مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر طرح "برندینگ شهری" به خوبی اجرا شود، شهرهای کوچک ما با پیشینه تاریخی و داشته‌های خود بازآفرینی خواهند شد و به درآمد پایدار می‌رسند.

توجه به اجرای طرح پژوهشی "برندینگ شهری" ضروری است
حامد مانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به فعالیت وسیع راه و شهرسازی قزوین اظهار کرد: استان قزوین به عنوان شاهراه مواصلاتی کشور محل تردد پلاک‌های استان‌های مختلف است.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان راه و شهرسازی استان عنوان کرد: 400 کیلومتر طول راه‌های فرعی، اصلی و بزرگراهی افزایش یافته و همچنین 242 کیلومتر عملیات راهسازی انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه 250 دستگاه پل تعمیر و بهسازی شده است، افزود: همچنین تاکنون 50 هزار واحد از مجموع 58 هزار واحد مسکن مهر استان تحویل داده شده است و دو هزار واحد نیز تا پایان امسال‌ تکمیل می‌شود.

مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در ادامه اضافه کرد: سه هزار واحد نیز سال آینده و سه هزار واحد دیگر توسط مالکین تکمیل خواهد شد.

مانی فر بیان کرد: خدمات مختلف معماری در حوزه راه‌ها در دستور کار قرار گرفته است همچنین در پروژه ملی جاده قزوین، الموت به تنکابن پل‌ها و بناها با نگاه معمارانه و زیبایی شناسانه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه توجه به کیفیت زندگی مردم از خطوط قرمز حوزه راه و شهرسازی است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته تلاش کرده‌ایم تغییر کاربری‌ها به حداقل برسد.

مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در ادامه افزود: در سال 93 حدود 63 هزار متر مربع تغییر کاربری از خدمات عمومی به مسکونی و تجاری صورت گرفت در حالیکه این میزان در سال 94 به 16 هزار مترمربع کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در حوزه توانمندسازی و توجه به اقتصاد شهری اجرای طرح پژوهشی برندینگ شهری پیشنهاد شده است، بیان کرد: اگر این طرح به خوبی اجرا شود، شهرهای کوچک ما با پیشینه تاریخی و داشته‌های خود بازآفرینی خواهند شد و به درآمد پایدار می‌رسند.

مانی فر در ادامه اضافه کرد: شهرسازی ریل پایه در دستور کار قرار گرفته شده که در صورت عملیات اجرایی این طرح کیفیت زندگی شهری افزایش می‌یابد.

مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پایان خاطر نشان کرد: با افزایش تعامل و ارتباط بین دستگاه‌ها و ایجاد تغییر و تحولات شاهد فصل نوینی از شکوفائی برای مردم استان قزوین خواهیم بود که توسعه و پیشرفت پایدار در سطح راه ها و مسکن را به دنبال خواهد داشت.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان