۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین رونمایی از سند هویت شهید شاخص در کنگره ملی شهید"چگینی"
کد خبر: ۲۲۵۹۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ساعت: ۱۴:۱۴ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج فرهنگیان سپاه قزوین اعلام کرد:

رونمایی از سند هویت شهید شاخص در کنگره ملی شهید"چگینی"

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه قزوین عنوان کرد: کنگره ملی بزرگداشت به مناسبت سالروز ولادت شهید قدرت‌الله چگینی برگزار می‌شود و در آن از سند هویت شهید شاخص نیز رونمایی خواهد شد.

رونمایی از سند هویت شهید شاخص در کنگره ملی شهید"چگینی"
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، سرهنگ محمداسماعیل طاهرخانی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره برگزاری کنگره بزرگداشت شهید قدرت‌الله چگینی اظهار کرد: شهید چگینی جزو شهدایی بود که با بصیرت خود عامل عصبانیت دشمن شد و جزو لیست ترور منتافقان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: شهید چگینی ۳۰ دی ماه سال ۱۳۲۶ در قزوین متولد شد و در ۱۲ شهریور ماه سال ۶۰ به دست منافقان به شهادت رسید، برای بزرگداشت این شهید سال جاری شهید چگینی به عنوان شهید شاخص فرهنگی کشور از استان قزوین انتخاب شد.

این مسئول ادامه داد: برنامه‌های بزرگداشت شهید چگینی از ۱۲ شهریور همزمان با سالروز شهادت وی آغاز شده و تا روز تولدی وی ادامه دارد.

وی درباره برنامه‌های انجام شده برای "شهید چگینی" ابراز کرد: اجرای تئاتر خیابانی، مسابقه کتابخوانی از کتاب معلم شهر، برگزاری جشنواره ادبی قدرت قلم، نامگذاری برخی مکان‌ها به نام این شهید و آموزش ضمن خدمت برای ۱۶ هزار فرهنگی از جمله این برنامه‌ها بود.

استان قزوین ۵۸ شهید فرهنگی دارد
طاهرخانی اذعان کرد: کنگره ملی بزرگداشت به مناسبت سالروز ولادت شهید قدرت‌الله چگینی برگزار می‌شود و در آن از سند هویت شهید شاخص نیز رونمایی خواهد شد، این کنگره ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 30 دی ماه سال جاری در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: دکتر سید احمد دارستانی از اساتید حوزه علمیه قم و عضو جامعه مدرسین سخنران این جلسه و حاج ولی‌الله کلامی زنجانی مداح این کنگره هستند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: در این همایش برادر شهید نیز در خصوص فضایل آن شهید بزرگوار صحبت خواهند کرد و مستندی نیز با روایتگری دوستان شهید قدرت‌الله چگینی پخش خواهد شد.

وی در پایان گفت: در سطح کشور ۴ هزار شهید فرهنگی داریم و استان قزوین ۵۸ شهید فرهنگی تقدیم انقلاب کرده است که پس از برگزاری کنگره شهید چگینی از خانواده این شهدا تجلیل می‌شود.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان