۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نشست "اهمیت احیای معماری ایرانی–اسلامی" در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۲۲۵۹۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ساعت: ۱۳:۴۷ ↗ لینک کوتاه

با همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری؛

نشست "اهمیت احیای معماری ایرانی–اسلامی" در قزوین برگزار شد

با همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نشست "احیای سبک معماری ایرانی – اسلامی" در قزوین برگزار شد.

نشست "اهمیت احیای معماری ایرانی–اسلامی" در قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، نشست "احیای سبک معماری ایرانی – اسلامی" روز گذشته در محله آخوند در امامزاده سلطان سید محمد (ع) برگزار شد.

حسین غیاثوند،نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در این نشست با بیان اینکه معماری اسلامی نشأت گرفته از انديشه و تفکر فرهنگ ما است، اظهار کرد: طبق فرمايشات مقام معظم رهبري حتي مبلمان شهري نيز بايد طبق اين ديدگاه ساخته و احداث شود و با متبلور شدن اين انديشه در شهر و شهرسازي امروزي به طور ملموس، مي‌توان هويت ديني و ايراني را به چهره شهر بازگرداند.

وی در ادامه از تصویب طرح ارتقاء هويت فرهنگي شهر قزوين از طريق بهبود نما و منظر شهري با تأکيد بر آموزه‌هاي ايراني_اسلامي از طریق بهبود سیما و منظر شهری، ضرورت مشارکت مردم و رعایت پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی در کميسيون شهرسازي شوراي شهر خبر داد.

غیاثوند اضافه کرد: این طرح جهت اجرایی شدن به شهرداری و سازمان نظام مهندسی قزوین ابلاغ خواهد شد.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: با سیاست‌های انگیزشی، ایجابی و سلبی که در این طرح دیده شده است امیدواریم با همراهی مردم و مشارکت دستگاه‌ها با اجرای این طرح از آشفتگی‌های بصری موجود در شهر تا حدودی جلوگیری شود.

وی با بیان این مطلب که معماري ايراني_اسلامي بايد به يک گفتمان و باور عمومي تبديل شود، گفت: فرهنگ‌سازی مهم‌ترین موضوع برای اجرای طرح ارتقای هویت فرهنگی شهر قزوین از طریق بهبود نما و منظر شهری طبق آموزه‌های دینی است.

غیاثوند در پایان تاکید کرد: ضرورت دارد تا کار‌شناسان و متخصصان، معماری اسلامی ایرانی را در شهر تبیین و اجرا کنند تا چنین امری که تا به امروز، در میان مردم به درستی فرهنگ‌سازی نشده است در بین شهروندان، به اندازه‌ای نهادینه شود که بتواند مبدل به یک باور عمومی شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان