۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تیتر بزک شده رسانه دولتی از محتوای نامه ضدایرانی جان کری +تصاویر
کد خبر: ۲۲۴۳۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۸ ساعت: ۱۰:۴۷ ↗ لینک کوتاه

در پی نامه خداحافظی جان کری ازدولت اوباما؛

تیتر بزک شده رسانه دولتی از محتوای نامه ضدایرانی جان کری +تصاویر

جای تعجب است که رسانه‌های دولتی و اصلاح‌طلب بعد از بیان سخنان وقیحانه جان کری، بازهم منافع حزبی را بر منافع ملی ترجیح دادند و سعی در پنهان کردن سخنان کینه‌ورزانه وزیر امور خارجه آمریکا در مورد ایران دارند.

تیتر بزک شده رسانه دولتی از محتوای نامه ضدایرانی جان کری +تصاویر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، در هفته گذشته نامه خداحافظی جان کری، در روزهای پایانی کابینه دولت اوباما، بازتاب های متعددی در رسانه ها داشته است.

در این نامه به جان کری با وقاحت تمام، همچنان از ایران به عنوان یک تهدید نام می‌برد و از لزوم ادامه فشار به تهران برای موفقیت در عقب نشاندن برنامه موشکی کشورمان سخن گفته است.

جان کری گفت: ایران در مسیر ساخت بمب اتم بوده است و جامعه جهانی بر سر اینکه چگونه با این تهدید فزاینده برخورد کند، اختلاف‌نظر داشت. ایالات متحده طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را روی میز و در دسترس داشت ولی می‌دانستیم که گزینه دیپلماتیک، ماندگارترین اثر را دارد.

جان کری در این نامه نوشته است  که در این مسیر، کنگره هم به دولت آمریکا کمک شایانی کرده زیرا با گسترده‌تر کردن تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران و کمک به آوردن مذاکره‌کنندگان ایرانی در پای میز، موافقت کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در توصیف مزایای برجام نوشته که ایران پیش از برجام می‌توانسته ظرف 90 روز، بمب اتم بسازد اما حالا «به محض» سرپیچی ایرانیان از تعهدات برجامی خود «ما می‌فهمیم و وقت کافی برای اقدام خواهیم داشت.«

کری نوشت: ایرانیان خود قلب راکتور اراک را بیرون کشیدند و آن را با سیمان پر کردند تا مطمئن شویم که دیگر قابل استفاده نیست.

در این نامه همچنین آمده است: «روابطمان با ایران بسیار مناقشه‌برانگیز خواهد ماند و ما باید اعمال فشار را بر ایران حفظ کنیم تا بتوانیم برنامه موشکی ایران را عقب بنشانیم.

در ادامه این نامه می‌خوانیم: اهداف دیگر ما، فشار بر ایران برای دست کشیدن از حمایت تروریست‌ها، پایان دادن به بی‌توجهی به حقوق‌بشر و توقف مداخله ثبات‌زدایانه در امور همسایگانش است.

هر چند با روند اظهارات و رفتار امریکایی ها در چند سال اخیر، انتظاری بیش از این از وزیر امور خارجه امریکا نباید داشته باشیم، اما جای تعجب است که رسانه های دولتی و اصلاح طلب بعد از بیان این سخنان وقیحانه جان کری، بازهم منافع حزبی را بر منافع ملی ترجیح دادند و با حذف و بزرگنمایی گزینشی از این نامه سعی در پنهان کردن سخنان کینه ورزانه جان کری در مورد ایران را دارند.

 

سایت و کانال تلگرامی ایرنا و دیگر رسانه های حامی دلوت یازدهم، با انتشار بخشی از این نامه این تیتر را برای رسانه خود انتخاب کرد:

 این در حالی است که دیگر رسانه های مستقل همانند خبرگزاری ایسنا سعی کردند بر اساس منافع ملی تیتر خود را انتخاب کنند.

امید است، مسئولان دولتی و رسانه های وابسته به آن با تغییر رویه فعلی و با نگاهی ملی و نه حزبی، پاسخ قاطع و کوبنده ای به سخنان وقیحانه جان کری در رابطه با "افزایش فشار علیه ایران" بدهند.






انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان