۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ارائه بیش از دومیلیارد ریال خدمات حقوقی به مددجویان
کد خبر: ۲۲۴۳۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۸ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

طی ۹ ماهه سال جاری صورت گرفت؛

ارائه بیش از دومیلیارد ریال خدمات حقوقی به مددجویان

در ۹ ماهه سال جاری ۱۶۴ خدمت حقوقی همچون ارائه وکیل معاضدتی و کارشناسان رسمی به ارزش بیش از دو میلیارد و ۵۵ میلیون ریال به مددجویان و نیازمندان ارائه شده است.

 ارائه بیش از دومیلیارد ریال خدمات حقوقی به مددجویان
وحید میرزایی بافتی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص خدمات حقوقی به مددجویان گفت: یکی از برنامه‌های امداد ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف به مددجویان و نیازمندان است.

وی ادامه داد: نیازمندان و محرومان نیز ممکن است به واسطه مسائل و مشکلات به حمایت‌های حقوقی نیاز داشته باشند که در این راستا امداد علاوه بر ارائه خدمات توسط کارشناسان این نهاد، در همکاری با کانون وکلای دادگستری استان قزوین و مرکز مشاوران امورحقوقی و وکلا و کانون کارشناسان رسمی دادگستری؛ حمایت‌های لازم برای دریافت خدمات حقوقب به مددجویان ارائه می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: بر این اساس طی 9 ماهه سال جاری در راستای اجرای تفاهم نامه‌های منعقده با کانون وکلای دادگستری، مرکز مشاوران امور حقوقی و وکلا ء و استفاده از ظرفیت وکلای خیر استان و اجرای تبصره ذیل ماده 5قانون خانواده و الحاق یک تبصره به ماده 505قانون آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی در مجموع دو میلیارد و 55 میلیون و 500 هزار ریال خدمات مختلف به مددجویان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: از این میزان خدمات 40 مورد ارائه وکیل معاضدتی و 17 مورد انجام امور حقوقی و قضایی مددجویان در مراجع قضایی بوده همچنین 107 نفر از مددجویان نیز در اجرای ماده پنج قانون حمایت از خانواده مصوب 1391 از معافیت پرداخت هزینه‌های دادرسی دعاوی امور خانواده بهره مند شدند.

میرزایی بافتی خاطرنشان کرد: امروز تلاش امداد بر این است که دغدغه‌های نیازمندان را در زمینه‌های مختلف کاهش دهد تا بستر توانمندسازی با آرامش در زندگی برایشان فراهم شود و به استقلال معیشتی دست یابند.

وی یادآورشد: فقر و محرومیت بدون ایجاد درآمد برای مددجویان فراهم نشده و از بیان نمی رود بلکه باید فرهنگ کار و تلاش در میان عموم جامعه نشر یابد تا جامعه دستیابی به موفقیت را در سایه تلاش و کوشش ببیند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان