۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین جمع آوری ۲۵ درصد از آثار شهدا در قزوین
کد خبر: ۲۲۰۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

صلح‌جو خبر داد:

جمع آوری ۲۵ درصد از آثار شهدا در قزوین

دبیر کمیته جمع آوری آثار و اسناد شهدا در جمع خبرنگاران استان قزوین از جمع آوری ۲۵ درصدی آثار و اسناد مربوط به شهدا، در استان قزوین خبر داد.

جمع آوری ۲۵ درصد از آثار شهدا در قزوین

به گزارش صبح قزوین، نشست خبری ستاد کنگره 3000 شهید استان قزوین در معراج شهدا این شهر برگزار شد.

در این نشست حسین صلح جو دبیر کمیته جمع آوری آثار و اسناد شهدا گفت: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری که  زنده نگه داشتن یاد شهدا را کمتر از شهادت ندانسته است، وظیفه ما بسیار سنگین و مهم می باشد.
ما باید آثار و اسناد مربوط به شهدا را جمع آوری کنیم تا نسل آینده و کسانی که جنگ را ندیده اند با این دوران آشنا شوند.
وظیفه کمیته جمع آوری آثار و اسناد این است که به دور از انحرافات و تحریفات نسل انقلاب را به نسل های آتی معرفی کند.

 صلح جو گفت: تا به امروز بیش از 400 هزار قطعه عکس و 28 ساعت فیلم مربوط به شهدا، از کانالهای مختلف جمع‌آوری شده است.
هم چنین مستند "مردان هور" در راستای اهداف کنگره، به زندگی شهدای استان قزوین می پردازد که انشا الله به زودی آماده پخش خواهد شد.

وی افزود: ما در تلاشم تا با تکمیل مطالب دریافتی، آثار جامعی را ایجاد نماییم که خوشبختانه هر چه بیشتر میگذرد به منابع جدیدی در این راه جهت تکمیل منابع میرسیم.

صلح جو با بیان این نکته که تاکنون 25 در صد کار جمع آوری انجام شده است گفت: عکس، فیلم، صدا، وصیت نامه، دفترچه خاطرات، مدارک تحصیلی و.
.
.
همه باید در داخل باکس مربوط به هر شهید قرار گیرد، تا به طور اجماع مدارک و مطالب جمع آوری شود.

وی اظهار داشت: کمیته‌ جمع‌آوری آثار و اسناد، با حضور در کنار خانواده‌ها، هم رزمان و نیروهای آشنا با شهدا، کار جمع‌آوری خاطرات و مستندات باقی مانده را به صورت مکتوب انجام می‌دهند.

دبیر کمیته جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا قرارگاه کنگره سرداران و سه هزار شهید استان قزوین عنوان کرد: در این راستا دو اقدام مهم انجام شده است.
در اقدام اول، آموزش‌های لازم برای اعضای کمیته جهت چگونگی جمع‌آوری آثار شهدا و مرحله دوم سازماندهی این افراد در گروه‌های سه تا پنج نفره خانم، آقا و یا مشترک میباشد.
هم اکنون به کار گیری و تجهیز اعضاء در دستور کار کمیته قرار گرفته است، تا آثار شهدا در منزل آنها اسکن و جمع آوری شود و به این وسیله از صدمه و آسیب احتمالی در امان باشد.

صلح‌جو افزود: جمع آوری و مکتوب کردن آثار شهدا و رزمندگان، یکی از راه های جلوگیری از انحراف و تحریف خاطرات دفاع مقدس است، تا از این طریق مطالب قابلیت استناد داشته باشد.
تلاش کنگره شهدا می‌تواند نقش بزرگی در راستای جلوگیری از اینگونه تحریفات و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا داشته باشد.

صلح‌جو در ادامه خاطر نشان کرد: کار جمع‌آوری آثار تمام شهدای استان اعم از بسیج، ارتش، سپاه و وزارت دفاع با همت و تلاش مضاعفی توسط کمیته جمع‌آوری در دورترین نقاط استان نیز در حال انجام است.
از آن جا که جمع‌آوری این آثار فقط یک بار در طول تاریخ اتفاق می افتد.
این فرصت هم اکنون بعد از 24 سال از اتمام جنگ تحمیلی ایجاد شده است.
با توجه به حساسیت آن، به پشتیبانی و کمک همه مسئولان و دست اندر کاران دستگاه‌های مختلف استان نیاز است و یک همت عمومی را میطلبد تا چرخه کار سریعتر انجام پذیرد.

انتهای پیام/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان