۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین نامزد دیرینه فرح پهلوی را بیشتر بشناسید
کد خبر: ۲۲۰۲۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۴ ساعت: ۷:۴۴ ↗ لینک کوتاه

شناسنامه شخصیت‌های واقعی «معمای شاه»؛

نامزد دیرینه فرح پهلوی را بیشتر بشناسید

نامزد و دوست صمیمی فرح پهلوی که بعد از ملکه شدن فرح نیز با وی ارتباط داشت را بشناسید.

نامزد دیرینه فرح پهلوی را بیشتر بشناسید
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،تاریخ و مرور آن موجب می‌شود تا علاوه بر شناختن و برخورد با انسان‌های برجسته در زمینه های گوناگون، گذر زمان را در انسان‌های بزرگ و یا کسانی که  فریفته پول، قدرت و ثروت شده اند ببینیم.   
  
گذشته و تاریخ کشور ما نیز خالی از این آدم‌ها نیست و هر برهه‌ای داستانی پر از شخصیت‌های مختلف را در برمی‌گیرد. یکی از این مقاطع دوران انقلاب اسلامی است. مقطعی که مدتی است با پخش مجدد سریال «معمای شاه» حال و هوای روزهای نه چندان دور سرزمینمان را با افراد موثر در آن زمان روایت می‌کند. 

جریان این داستان مدتی است که به حضور شخصیتی به نام "کریم پاشا بهادری" رسیده است، فردی که سیروس اسنقی بازی نقش وی را عهده دار شده است. 

کریم پاشا یکی از دوستان فرح پهلوی بود که در فرانسه با وی آشنا شد. وی متولد سال 1305 در تبریز است و تحصیلات تکمیلی خود را در آمریکا و تا مقطع دکتری حقوق و علوم سیاسی ادامه داد. 

بهادری بعد از بازگشت به ایران به حسنعلی منصور نزدیک شد و در اسفند 1343 پس از نخست وزیری منصور، به عنوان مدیرکل دفتر نخست وزیری منصوب شد. 

فعالیت های سیاسی وی ادامه پیدا کرد تا اینکه او در دوران نخست وزیری هویدا نیز سمت معاونت او را به عهده گرفت، در ادامه بعد از سه سال بهادری در سال 1346 رئیس دفتر فرح پهلوی شد. 

ارتباط کریم پاشا با فرح که از پاریس شکل گرفته و پیش از آشنایی فرح با محمدرضا تا مرحله نامزدی نیز پیشرفته بود، همزمان با تقاضای شاه ظاهرا به فراموشی سپرده شد اما پس از ملکه شدن فرح، او باز هم به سراغ بهادری رفت و به بهانه دیدارهای دوستانه محفل‌های عیش و نوش خود را با دوستانش به راه انداخت. 

این ارتباط تا جایی پیش رفت که فرح؛ کریم پاشا بهادری را  کنار دست محمدرضا به عنوان رئیس دفتر ملکه منصوب کرد. 

پس از این‌ها وی برای مدتی در کابینه هویدا به عنوان وزیر اطلاعات فعالیت کرد و بعد با نزدیک شدن به اغتشاشات انقلاب و سقوط کابینه هویدا، وی در مرداد 1356 به آمریکا رفت. 

در حال حاضر نیز کریم پاشا به همراه همسرش شهلا وهاب‌زاده در کشور موناکو زندگی می‌کنند و از سال ۲۰۰۱ شهروند رسمی آن کشور شده‌اند. 




انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان