۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین حیات هلال احمر به حضور داوطلبانه مردم بستگی دارد
کد خبر: ۲۱۹۵۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۰ ساعت: ۱۴:۵۷ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

حیات هلال احمر به حضور داوطلبانه مردم بستگی دارد

استاندار قزوین گفت: حیات هلال احمر به حضور داوطلبانه مردم بستگی دارد که برای جذب داوطلب باید دوره‌های آموزشی و تبلیغات لازم در بین مردم برگزار شود.

حیات هلال احمر به حضور داوطلبانه مردم بستگی دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، فریدون همتی استاندار قزوین پیش از ظهر امروز(شنبه) در همایش خیرین هلال احمر اظهار کرد: بحث هلال احمر و صلیب سرخ جهانی به عنوان ضرورت جامعه امروزی است.

وی ادامه داد: در جامعه ایران با توجه به نگاه اعتقادی و مذهبی مردم، دیدها نسبت به هلال احمر با معنا و مفهوم انسان دوستی و همدلی همراه است و همین موضوع انگیزه حیات و ممات سازمان هلال احمر را محکم‌تر می‌کند.

استاندار بیان کرد: توده مردم باید آمادگی لازم را در جمعیت هلال و احمر داشته باشد و خود را موظف بداند تا همبستگی و وابستگی در جمعیت هلال احمر ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: در جامعه ما هرکار بزرگ و مهمی که با همدلی و همکاری مردم باشد نتیجه خوبی می‌دهد همانند دفاع مقدس که با همکاری توانستند از عهده دفاع بر بیایند، در حوزه حوادث طبیعی و رخدادهای غیرارادی نیز باید با همکاری و همدلی مشکلات را بهبود دهیم.

همتی عنوان کرد: حیات هلال احمر به حضور داوطلبانه مردم بستگی دارد که برای جذب داوطلب باید دوره‌های آموزشی و تبلیغات لازم در بین مردم برگزار شود و ما باید آمادگی و سرعت عمل لازم برای حوادث و پیش آمدها را داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: تامین تجهیزات و ابزارهای لازم را داشته باشیم، آمادگی مقابله فوری  در داوطلبان جمعیت هلال احمر باید همانند آمادگی ارتش یا نیروی انتظامی برای جنگ باشد.

استاندار اذعان کرد: آمادگی مقابله با حوادث باید در بین مردم ایجاد و تقویت شود که اگر در دیگر کشورهای نیز اتفاقی صورت بگیرد ما به رسم انسان دوستی بتوانیم آمادگی خود را اعلام کنیم و تجهیزات لازم را تامین کنیم.

وی در پایان گفت: باید همبستگی اجتماعی به پیوستگی اجتماعی تبدیل شود تا کارها به نحوه احسن پیش برود که جمعیت هلال احمر نیز باید مشکلات موجود در جامعه را پیگیری کنند و برای بهبود آن اقدام کنند.

انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان