۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین صندوقی اقتصادی که همچنان وقف سیاست شده است/ رابطه مدیر جدید صندوق ذخیره فرهنگیان با سازمان منحله مجاهدین+ سند
کد خبر: ۲۱۹۴۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۰ ساعت: ۸:۲۳ ↗ لینک کوتاه

حاشیه های تمام نشدنی صندوق ذخیره فرهنگیان؛

صندوقی اقتصادی که همچنان وقف سیاست شده است/ رابطه مدیر جدید صندوق ذخیره فرهنگیان با سازمان منحله مجاهدین+ سند

مهدی نیکدل اگرچه در ظاهر سمت هایی در پارس خودرو و نیرومحرکه داشته است اما وی یکی از اعضای سازمان متحله مجاهدین انقلاب و از نزدیکان بهزاد نبوی است.

صندوقی اقتصادی که همچنان وقف سیاست شده است/ رابطه مدیر جدید صندوق ذخیره فرهنگیان با سازمان منحله مجاهدین+ سند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،طی چند ماه گذشته اخبار اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان منتشر شد تا جایی که برخی از کارشناسان خبر از اختلاس های 8 هزار میلیاردی تنها در یکی از شرکت های زیر مجموعه این صندوق می دادند.

صندوق ذخیره فرهنگیان دارای شرکت های زیر مجموعه زیادی است که همه آنها کارهای اقتصادی انجام می دهند و سرمایه گذار اصلی این صندوق معلمان و فرهنگیان هستند که به صورت ماهانه بخشی از حساب آنها کسر و به این صندوق واریز می شود.
صندوقی اقتصادی که همچنان وقف سیاست شده است/ رابطه مدیر جدید صندوق ذخیره فرهنگیان با سازمان منحله مجاهدین+ سند

بررسی تخلفات گسترده و اختلاس ها و رانت هایی که در این صندوق رخ داده بود در نهایت منجر به دستگیری غندالی، رئیس این صندوق شد و دیری نپایید که فانی برای گریز از انتقاداتی که به او وارد شده بود مجبور به برکناری غندالی و جایگزین کردن ناصری شد.

با بازداشت غندالی و همچنین اتمام دروه مسئولیتی وی که به مدت 2 سال بود، تنها ساعاتی قبل از استعفای فانی، شهاب الدین غندالی مدیرعامل فعلی صندوق ذخیره برکنار و علیرضا ناصری از اعضای جدید هیئت مدیره این صندوق جایگزین او شد و حکم وی نیز توسط فانی امضا شد.

اما و اگر ها پیرامون این انتصاب بسیار زیاد بود چرا که این انتصاب خارج از عرف و قانون صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفته بود؛ بسیاری حضور ناصری در شستا را یک مزیت برای این صندوق می دانستند اما این فعالیت ناصری مربوط به سال های دور و در زمان ریاست جمهوری خاتمی رخ داده بود.

بسیاری از کارشناسان آموزش و پرورش معتقد بودند که فانی قبل از آنکه کرسی وزارت را ترک کند حکم ناصری را امضا کرد تا ترکیب این صندوق همچنان درگیر کارهای سیاسی باشد؛ چرا که علیرضا ناصری که به عنوان مدیر عامل و مسئول صندوق ذخیره فرهنگیان انتخاب شده بود، از یاران نزدیک یکی از سران فتنه 88 است که رابطه نزدیکی هم با بنیاد باران دارد؛ بررسی ها نشان می دهد فعالیت اقتصادی ناصری از دوران اصلاحات و در مجموعه شستا آغاز شده که بعد از آن در کنار فعالیت های اقتصادی، به فعالیت های سیاسی پرداخته است.

در ادامه عزل و نصب های صندوق ذخیره فرهنگیان دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش که فیلم حضور آن در فتنه 88 از صحن مجلس پخش شده بود، ناصری را برکنار و در حکمی مهدی نیکدل مدیر عامل اسبق نیرو محرکه را به این سمت منصوب کرد.

مهدی نیکدل اگرچه در ظاهر سمت هایی در پارس خودرو و نیرومحرکه داشته است اما وی یکی از اعضای سازمان متحله مجاهدین انقلاب و از نزدیکان بهزاد نبوی است.

در اسنادی که در کتاب شنود اشباح منتشر شده است نام مهدی نیکدل به عنوان یکی از سی و هفت عضو سازمان منحله مجاهدین انقلاب در کنار سید هاشم آقاجری، مصطفی تاج زاده، بهزاد نبوی، محسن آرمین و ... دیده می شود.

سال 80 هم هفته نامه یالثارات الحسین نسبت به حضور افرادی مانند بهزاد نبودی و مهدی نیکدل که سابقه حضور در سازمان منحله مجاهدین را داشته اند در واحدها و شرکت های اقتصادی گلایه کرده است.

بهزاد نبوی در دوران ریاست جمهوری هاشمی فعالیت خود را در برخی پروژه های اقتصادی از جمله پترو پارس، ایران خودرو و مبنا ادامه داد و در این سمت های خود ارتباط بسیار نزدیکی با مهدی نیکدل داشت.

 

 

 

به نظر می رسد سیاسی کاری در آموزش و پرورش به پایان نخواهد رسید و دانش آشتیانی هم همان مسیر فانی را در پیش گرفته است؛ کرسی ریاست در صندوق ذخیره فرهنگیان نیز تبدیل به حیات خلوت فعالیت های سیاسی و اقتصادی افرادی شده است که سابقه درخشانی در کارنامه خود ندارند.

اهمیت این کرسی در ظاهر اقتصادی تا چه حد است که اصلاح طلبان با وجود اختلاس 8 هزار میلیاردی از این صندوق هنوز هم به آن چشم داشته و حاضر نیستند دست خود را از صندوقی که اساسش حقوق معلمان است بیرون بکشند.

انتهای پیام/1404

 

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان