۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین متاسفانه امروز موضوعات آموزشی بر مسائل تربیتی تقدم دارد
کد خبر: ۲۱۸۴۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۴ ساعت: ۱۶:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

متاسفانه امروز موضوعات آموزشی بر مسائل تربیتی تقدم دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بزرگ‌ترین آسیب در حوزه تربیتی را سیطره مباحث آموزشی بر پرورشی عنوان کرد و گفت: متأسفانه امروز شاهد هستیم که مسائل آموزشی بر مسائل تربیتی مقدم شده است.

متاسفانه امروز موضوعات آموزشی بر مسائل تربیتی تقدم دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، همایش تربیت از دیدگاه قرآن ظهر امروز(یکشنبه) با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش‌ و پرورش استان و جمعی دیگر از مسئولان، معاونین و کارشناسان حوزه تربیتی و پرورشی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات برگزار شد.

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این همایش اظهار کرد: نگاه مربیان و کارشناسان نسبت به مسائل تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان باید دلسوزانه بوده و تلاشگران و شاغلین این عرصه با بهره‌مندی از تعهد و تخصص لازم در مسیر تحقق اهداف حرکت کنند.

وی افزود: تربیت دینی و اعتقادی باید پایه و اساس تمام تربیت‌ها باشد که محور تربیت دینی نیز قرآن، اهل‌بیت و نماز است و بدون توجه به این شاخص‌ها نمی‌توان مسیر درست را از نادرست تشخیص داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه بزرگ‌ترین آسیب امروز در حوزه تربیتی را سیطره مباحث آموزشی بر پرورشی عنوان کرد و گفت: متأسفانه امروز شاهد هستیم که مسائل آموزشی بر مسائل تربیتی مقدم شده است.

مربیان پرورشی و تربیتی به دنبال اجرای برنامه‌های پر عمق و تاثیرگذار باشند 
وی تصریح کرد: بزرگان و کارشناسان دینی معتقدند که در مسائل تربیتی به‌جای اصرار بر پذیرش حق و حقیقت، باید احساس تشنگی و نیاز به این مباحث را در میان دانش‌آموزان ایجاد کرد تا آنها با علاقه، شناخت و معرفت به مسائل دینی گرایش پیدا کنند.

قاسمی با اشاره به لزوم معرفی الگوهای برجسته به دانش‌آموزان در مسیر تربیتی بیان کرد: مربیان و معلمان باید بزرگانی چون شهید قدرت الله چگینی و شهیده رقیه رضایی که از معلمان برجسته استان قزوین هستند را به دانش‌آموزان معرفی کنند تا آنها با تاسی نسبت به زندگی شهدا در شرایط مختلف از رفتار آنها الگو گرفته و سیره و روش شهدا را در زندگی شخصی خویش پیاده سازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه گفت: مربیان و کارشناسان در ابتدای امر باید به تربیتی دینی اعتقاد داشته و آن را سرفصل همه فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود قرار دهند.

قاسمی تایید کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان امروز آینده سازان فردای این مملکت هستند بنابراین باید با اهتمام نسبت به مسائل تربیتی و اخلاقی، دانش‌آموزان را به سلاح محبت، انسانیت و ایمان مسلح کرد.

در ادامه حجت الاسلام انصاری، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش‌ و پرورش استان اظهار کرد: اخلاق و تواضع باید سرلوحه کار مربیان بوده و همواره به دنبال اجرای برنامه‌های پر عمق و تاثیرگذار برای دانش‌آموزان باشند.

وی افزود: مربیان پرورشی و تربیتی باید با روحیه انقلابی و بدون وابستگی به دیگران، نسبت به حل مسائل مختلف اهتمام داشته باشند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان