۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بسته حمایتی از توسعه صادرات غیر نقدی اجرایی شود
کد خبر: ۲۱۸۳۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۴ ساعت: ۹:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع بسیج مهندسین صنعتی استان قزوین:

بسته حمایتی از توسعه صادرات غیر نقدی اجرایی شود

رئیس مجمع بسیج مهندسین صنعتی استان گفت: انتظار ما از مسئولان این است به شرکت‌های دانش بنیان توجه شود و همچنین بسته حمایتی از توسعه صادرات غیرنقدی که مصوب شده است، اجرایی شود.

بسته حمایتی از توسعه صادرات غیر نقدی اجرایی شود
سعید یوسف‌زادگان، رئیس مجمع بسیج مهندسین صنعتی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به فعالیت‌های این مجمع اظهار کرد: تمامی فعالیت‌ها در قالب اقتصاد مقامتی به صورت سرلوحه و راهبرد تدوین شده این مجمع قرار گرفته است.
وی گفت: هم اکنون کشور در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار گرفته است که تنها راه برون رفت از این جنگ و بی اثر کردن تحریم‌ها اقتصاد مقاومتی است.
رئیس مجمع بسیج مهندسین صنعتی استان تصریح کرد: سیاست اقتصاد مقاومتی تغییر تجارت از واردات به سمت تولید داخلی و صادرات است، برای رونق اقتصادی کشور باید از تولید داخلی حمایت کرد.
یوسف‌زادگان افزود: برای افزایش تولید داخلی، برنامه‌ریزی تولید ملی و تقویت فرهنگ جهادی باید با تمام امکانات از بسیج حمایت کنیم.
وی بیان کرد: علیرغم تلاش تمامی مدیران استانی و کشوری برای رفع فاصله و شکاف اقتصادی در جامعه اما متاسفانه این شکاف زیاد است و نیازمند عزم و حضور جدی نخبگان در این عرصه هستیم. 
این مسئول با بیان اینکه استان قزوین استان صنعتی است که در آن 3200 واحد کوچک و بزرگ صنعتی فعالیت دارند، عنوان کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع در استان برای بررسی و حل مشکلات این واحدهای صنعتی شکل گرفته است.
وی افزود: مشکلات خود تحریمی، بیمه، عدم نقدینگی مناسب و رقابت با کالاهای وارداتی بازار واحدهای تولیدی را دچار مشکل کرده به طوری که بازار مصرف خود را از دست داده اند.

به شرکت‌های دانش بنیان توجه شود
رئیس مجمع بسیج مهندسین صنعتی استان اعلام کرد: اکثر شرکت‌ها و واحدهای تولیدی برنامه تغییر توسعه را در پیش ندارند بدین منظور مجمع بسیج مهندسین 4 کارگروه تخصصی زیر ساخت و تغییر توسعه  را تشکیل داده است. 
وی بیان کرد: بسیاری از واحدها از قوانین و مقرارت حقوقی آگاهی ندارند و همین عدم آگاهی سبب بروز مشکلاتی برای واحدهای صنعتی و تولیدی شده است بدین منظور آگاهی بخشی از اولویت‌های مجمع بسیج مهندسین است.
یوسف‌زادگان با بیان اینکه کارگروه بازار و تجارت از ارکان اصلی تولید، فروش و بازاریابی است، ابراز کرد: انتظار ما از مسئولان این است به شرکت‌های دانش بنیان توجه شود و همچنین بسته حمایتی از توسعه صادرات غیرنقدی که مصوب شده است، اجرایی شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: صادرات استان قزوین باید هدف گذاری شود و در این زمینه فرهنگ سازی شود، این امر در بهبود اثر بخشی مدیریت و صادرات ضرورت دارد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان