۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین شناسایی ۱۲۲ معلول در روستاهای استان از ابتدای سال جاری
کد خبر: ۲۱۸۳۱۳ نویسنده: حسن حسامی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۴ ساعت: ۹:۱۲ ↗ لینک کوتاه

معاون توانبخشی بهزیستی قزوین خبر داد:

شناسایی ۱۲۲ معلول در روستاهای استان از ابتدای سال جاری

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت: در ۶ ماه نخست سال با تلاش تیم (cbr) توانبخشی مبتنی بر جامعه ۱۲۲ معلول در سطح روستاهای استان شناسایی و پس از معرفی به کمیسیون تشخیص معلولیت، تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

شناسایی ۱۲۲ معلول در روستاهای استان از ابتدای سال جاری
حسن حسامی، معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: توانبخشی مبتنی بر جامعه با هدف توانمند شدن افراد در بستر توسعه محلی و با تکیه بر امکانات محلی در پی آن است که افراد کم توان، خانواده آنها و اعضای اجتماع محلی با همکاری یکدیگر و در جریان یک برنامه مشارکتی و توسعه محور، در کنار هم برای بهبود و ارتقاء وضعیت زندگی افراد کم‌توان تلاش کنند.

وی افزود: در 6 ماه نخست سال با تلاش تیم (cbr) توانبخشی مبتنی بر جامعه 122 معلول در سطح روستاهای استان شناسایی و پس از معرفی به کمیسیون تشخیص معلولیت، تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: دفتر CBR معاونت توانبخشی در سال جاری با همکاری 17 تسهیلگر در 6 شهرستان قزوین و تعداد 952 روستا با جمعیتی بیش از 32 هزار نفر به مددجویان تحت پوشش بهزیستی ساکن در روستا خدمات رسانی نموده است.
وی در ادامه بیان کرد: از ابتدای اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه تاکنون 6162 معلول شناسايی شده است.

حسامی پوشش مناطق روستايي در اين برنامه را 100 درصد دانست و در خصوص خدمات قابل ارائه در این برنامه تصریح کرد: آموزش 561 خانواده بصورت ارائه کتابچه‌های آموزشی و مشاوره توسط تسهيلگران آموزش ديده صورت گرفته است همچنین 371 نفر در راستای آموزش تحصیلی و حرفه آموزی خارج از خانواده به مراکز و مؤسسات مربوطه معرفی شده‌اند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان ادامه داد: 53 نفر جهت درمان و یا دریافت خدمات توانبخشی به مراکز تخصصی و درمانی مربوطه ارجاع و 56 نفر نیز از وسایل کمک توانبخشی بهره‌مند شدند.
حسامی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت مناسب‌سازی منازل معلولین در روستاها افزود: تاکنون 44 مورد سرویس‌های بهداشتی منازل معلولین روستایی و 17 مورد مناسب سازی امکانات و تجهیزات توسط تیم (cbr) انجام شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای ایجاد اشتغال معلولین 69 نفر از تسهیلات کمک موردی اشتغال و استاد شاگردی در سطح 6 شهرستان بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان