۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رسيدگي به بيش از ۹۰ هزار پرونده قضايي طی شش ماهه سال جاری
کد خبر: ۲۱۸۱۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۳ ساعت: ۱۱:۲۰ ↗ لینک کوتاه

معاون آمار و فناوری دادگستری استان خبر داد:

رسيدگي به بيش از ۹۰ هزار پرونده قضايي طی شش ماهه سال جاری

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین از رسيدگي و مختومه شدن بيش از ۹۰ هزار پرونده قضايي طي شش ماه نخست سال جاري خبرداد.

رسيدگي به بيش از ۹۰ هزار پرونده قضايي طی شش ماهه سال جاری
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، عبدالله آقاعلیخانی، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین پیش از ظهر امروز در جلسه این اداره در تحليل عملكرد مجموعه دستگاه قضايي استان بيان كرد: افزایش درصد خروجی و میزان رسیدگی به پرونده‌ها نسبت به سال قبل در شش ماه اول سال 95 از مسائل جدي در بررسي علمي است.

وي ادامه داد: با توجه به رشد 10 درصدی ورودی پرونده به دادگستری نسبت به سال قبل و مجموعه اقدامات انجام شده جهت تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها؛ شاهد رشد سه درصدی خروجی شعب دادسرا در شش ماهه اول سال 95 نسبت به سال قبل و نیز رشد 10 و 28 درصدي خروجی در شعب دادگاه‌ها و اجرای احکام کیفری هستیم.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری قزوین اضافه كرد: البته میزان رشد ورودی پرونده به دادگستری استان قزوین پایین‌تر از میزان رشد ورودی پرونده در سطح کشور است.

وي توضيح داد: برهمین اساس مجموع ورودی پرونده به دادگستری استان قزوین در شش ماه اول سال 95  تعداد 103 هزار و 58 فقره بوده که از مجموع این پرونده ها 29 هزار و 27 فقره مربوط به شعب دادسرا (دادیاری و بازپرسی ) و 50 هزار و 271 فقره مربوط به دادگاه‌ها و مابقی پرونده‌ها مربوط به شعب اجرای احکام مدنی - کیفری است.

علیخانی عنوان كرد: مجموع شعب دادگستری استان قزوین درشش ماه اول امسال تعداد 99 هزار و 149 فقره پرونده را مورد رسیدگی و مختومه قرار داده‌اند ؛ که از این بین، 26 هزار و 846 فقره پرونده مربوط به شعب دادسرا (دادیاری و بازپرسی) و  49 هزار و 552 فقره مربوط به دادگاه ها می‌باشد و مابقی پرونده‌ها مربوط به شعب اجرای احکام مدنی – کیفری است که درنهایت منجر به افزایش 15 درصدی خروجی در شعب دادگستری کل استان قزوین شده است.

وي تصريح كرد: با توجه به هدف گذاری چند سال اخیر در برنامه ریزی و اقدام جهت کاهش پرونده‌های مانده از سال قبل، 36 درصد از پرونده‌های مانده از ماقبل سال 94 در شعب دادیاری و بازپرسی مختومه شد.

عبدالله آقاعلیخانی يادآورشد: این رقم در محاکم عمومی و انقلاب 44 درصد است و 20 درصد از پرونده‌های رسوبی محاکم تجدیدنظر و کیفری یک استان منجر به صدور رای و تصمیم گیری شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان