۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۰۰۰ دانش‌آموز استثنایی در قزوین مشغول به تحصیل هستند
کد خبر: ۲۱۸۱۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۳ ساعت: ۹:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

۱۰۰۰ دانش‌آموز استثنایی در قزوین مشغول به تحصیل هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از فعالیت ۲۲ مرکز آموزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی در این استان خبر داد و گفت: دانش‌آموزان استثنایی این استان بالغ بر یک هزار و ۵۸ نفر است که با استفاده از فناوری‌های نوین زیر نظر مربیان و معلمان متخصص آموزش می‌بینند.

۱۰۰۰ دانش‌آموز استثنایی در قزوین مشغول به تحصیل هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین صبح امروز در جلسه این اداره با اشاره به روز جهانی معلولین و تبریک این روز به همه معلولان و دست اندرکاران این حوزه و به خصوص مربیان آنها ، اظهار کرد: امسال شعار روز جهاني معلولين "دستيابي به 17 هدف براي آينده‌اي كه مي خواهيم" تعیین شده است.

وی افزود: هدف‌های 17گانه شامل نبود فقر، نبود گرسنگي، سلامت و بهزيستي مناسب، آموزش و پرورش با كيفيت، عدالت جنسيتي، آب و فاضلاب پاك، انرژي ارزان و پاك، كار شرافتمندانه و رشد اقتصادي، صنعت، نوآوري و زيرساخت‌هاي پايدار، كاهش نادادگري، شهرها و اجتماعات پايدار، مصرف و توليد مسئوليت پذيرانه، اقدام فوري براي آب و هواي مناسب، نگهداري از زيست زير آب، نگهداري از زيست روي زمين، صلح، دادگري و نهادهاي قوي و همياري براي دستیابي به اين اهداف می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: همه ساله به مناسبت روز جهانی معلولین در مدارس استثنایی استان قزوین مراسمی با هدف ارتقاء فرهنگ برخورد با معلولان، توجه به مناسب ‌سازی معابر شهری و اشاره و آگاهی مسئولین و عموم مردم نسبت به دستاوردها و مشکلات جامعه معلولان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان استثنایی این استان بالغ بر یک هزار و 58 نفر است که این دانش‌آموزان با استفاده از فناوری‌های نوین زیر نظر مربیان و معلمان متخصص آموزش می‌بینند.

قاسمی تصریح کرد: 22 مرکز آموزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی در استان قزوین وجود دارد که در این مراکز دانش‌آموزان دارای معلولیت ذهنی، جسمی، حرکتی، بینایی و شنوایی تحصیل می‌کنند، همچنین پنج مرکز آموزشی نیز ویژه دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری در این استان فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه گفت: بالغ بر 450 نفر نیروی متخصص در این حوزه فعالیت دارند که از این تعداد 36 نفر نیروهای متخصص توانبخشی و مشاوره هستند که در خدمت رسانی به این گروه از دانش آموزان در مدارس خاص فعالیت می کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان