۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تمدید تحریم‌های آمریکا خلاف صریح برجام است/ برخورد تلویحی دولت با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی فایده‌ای ندارد
کد خبر: ۲۱۷۹۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۲ ساعت: ۱۶:۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه شال:

تمدید تحریم‌های آمریکا خلاف صریح برجام است/ برخورد تلویحی دولت با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی فایده‌ای ندارد

امام جمعه شال با اشاره به اینکه تمدید تحریم‌های آمریکا خلاف صریح برجام است، عنوان کرد: چرا خزانه دولت باید عامل ثروت اندوزی عده‌ای شود؟ دولتمردان باید اقدام جدی و قانونی با برخورد با فیش‌های حقوقی کند برخورد تلویحی فایده ندارد.

 تمدید تحریم‌های آمریکا خلاف صریح برجام است/ برخورد تلویحی دولت با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی فایده‌ای ندارد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، حجت الاسلام سيدهاشم موسوي شالي امام جمعه شال در خطبه‌هاي نماز جمعه این هفته شهر شال اظهار کرد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران از دوره ریاست جمهوری هاشمي رفسنجاني اعمال شده بود و شب گذشته برای دوره متوالی 10 ساله دیگر بدون مخالف صریحی تمدید شد.

وی در ادامه اذعان کرد: تمدید تحریم‌های داماتو خلاف صریح برجام است زیرا در زمان تصویب مفاد برجام تیم مذاکره کننده تاکید کرده بود که این تحریم‌ها نباید دوباره تمدید شود.

خطیب نمازجمعه شال ادامه داد: آقای شمخانی پیش از تمدید دوباره تحریم‌های داماتو گفته بود تمدید دوباره این تحریم‌ها لگدزدن به برجام است و مدتی پیش نیز وزیر امور خارجه هم در مجلس عنوان کرده بود که قانون داماتو دیگر وجود ندارد و عمل به این قانون برخلاف برجام است.

وی تصریح کرد: اصل موضوع این است که تا به امروز دولت موضع گیری نداشته و سکوت کرده است و مطابق با برجام قرار است گروه نظارت بر برجام که برخی از اعضای شورای امنیت ملی و رییس جمهور هم عضوی از آن هستند در اینگونه موارد وارد میدان شوند و موضع گیری داشته باشند.

چرا خزانه دولت باید عامل ثروت اندوزی عده‌ای شود؟
موسوی شالی اضافه کرد: گروه نظارت بر برجام هم اکنون پس از تمدید دوباره تحریم‌های باید اظهارنظر کند که این تمدید دوباره تحریم‌ها نقض برجام به حساب می‌آید یا خیر؟

وی با بیان اینکه مطابق بیانات رهیر معظم انقلاب تمدید تحریم‌ها نقض برجام است، عنوان کرد: بنابراین با این عملکرد آمریکایی‌ها در تمدید 10 ساله تحریم‌ها علیه ایران باید بگوییم که برجام تا به امروز هرچه بود تمام شد و باید ظرف 4 ماه هرچه تعطیل شده دوباره راه اندازی شود.

امام جمعه شال بیان کرد: جای تاسف دارد که رای گیری برای تمدید قانون داماتو بدون حتی یک مخالف به تصویب رسید و امروز انتظار مردم از دولت این است که با بدعهدی آمریکایی‌ها مقابله کند؛ زیرا ایران از زمان تصویب برجام به عهد خود وفادار بوده اما آنها همیشه بدعهدی کرده اند.

وی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اخیرا در دیدار خود با فرماندهان نیروی دریایی فرمودند تکلیف حقوق‌های نجومی مشخص نشد و گزارشی نرسیده که دولت پرونده متخلفان را به قوه قضائیه ارجاع داده باشد و متاسفانه از برخی از این مدیران متخلف تجلیل شد.

خطیب جمعه شهر شال گفت: این فضا مردم را نسبت به حکومت بی اعتماد می‌کند چرا یک خانواده که با فقر دست و پنچه نرم می‌کند باید مقابل افرادی قرار بگیرند که حقوق‌های نجومی خود را حق خود از نظام می‌دانند.

وی در پایان با اشاره به اینکه رسیدگی به حقوق‌های نجومی یک مطالبه عمومی است، اذعان کرد: زیرا اعتماد مردم به نظام به همین موضوع برمی‌گردد؛ چرا خزانه دولت باید عامل ثروت اندوزی عده‌ای شود؟ دولتمردان باید اقدام جدی و قانونی با برخورد با فیش‌های حقوقی کند برخورد تلویحی فایده ندارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان