۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین تمدید تحریم‌ها نشان دهنده تحقیر تیم مذاکره کننده ماست/ مسئولان کشور نسبت به امتیازاتی که در برجام به دشمن دادند شرمسار باشند
کد خبر: ۲۱۷۹۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۲ ساعت: ۱۴:۳۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

تمدید تحریم‌ها نشان دهنده تحقیر تیم مذاکره کننده ماست/ مسئولان کشور نسبت به امتیازاتی که در برجام به دشمن دادند شرمسار باشند

امام جمعه قزوین عنوان کرد: تمدید تحریم‌ها توسط آمریکایی‌ها نشان دهنده تحقیر تیم مذاکره کننده ماست و این تحقیر به ملت ایران باز می‌گردد؛ چرا باید مورد ظلم و تحقیر دشمنان قرار بگیریم؟! مسئولان باید از این مذاکرات بی حاصل عبرت بگیرند.

تمدید تحریم‌ها نشان دهنده تحقیر تیم مذاکره کننده ماست/ مسئولان کشور نسبت به امتیازاتی که در برجام به دشمن دادند شرمسار باشند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته شهر قزوین با اشاره به تصادف قطار زائران امام رضا (ع) که مظلومانه جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: این حادثه مسئله دردناکی است که تا حدودی قابل پیشگیری بود.

وی با بیان اینکه برخی حوادث قابل پیشگیری یا پیش‌بینی نیستند، افزود: اگر قصور و تقصیرات انسان در این فاجعه دخیل باشد باید تدبیر کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز کرد: خیلی از عزل و نصب‌هایی که صورت می‌گیرد و مدیریت جامعه دچار اختلال می‌کند از ناشی‌گری و عدم تخصص در آن عرصه و عدم انس و الفت با خداوند نشات می‌گیرد.

عابدینی اضافه کرد: مشابه این عدم مدیریت را در مرز مهران برای زائران حسینی شاهد بودیم که موجب ناراحتی بسیاری از آن‌ها شد؛ لذا مردم باید با کمترین سختی و ملامت، توام با عزت و اقتدار بتوانند به زیارت سیدالشهداء بروند.

امام جمعه قزوین با اشاره به روز قانون اساسی در ایران، گفت: باید ضمن رفتار صادقانه با قانون، آن را پای هوس‌های خودمان قربانی نکنیم و برخوردی حزبی و جناحی نداشته باشیم.

وی افزود: کاری که قوم بنی اسرائیل با قانون کردند شایسته مسلمانی نیست اما گاهی دیده می‌شود در مسئله زمین خواری اول قانون را می‌خورند و از آن عبور می‌کنند و بعد شروع به زمین خواری می‌کنند و این نفاق و نیرنگ به قانون است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: دور زدن قانون کاری ناجوانمردانه است و در شان مسلمانی نیست پس مسئولان و مردم باید متعهد به قانون و با صداقت و راستی رفتار کنند تا شاهد اقتدار جامعه اسلامی خود باشیم.

عابدینی خاطرنشان کرد: شاهدیم که جلسات و همایش‌های متعددی پیرامون اقتصاد مقاومتی در شهرها و استان‌ها تشکیل می‌شود؛ اما باید دید با این جلسات کدام بیکار سرکار رفته و کدام کارخانه سرپا شده است؟

امام جمعه قزوین اذعان داشت: اگر این گردهمایی‌ها نتیجه مثبتی داشته که خداقوت می‌گوییم اما اگر این چنین نبوده یعنی اینکه به شیوه بنی اسرائیلی با قانون رفتار کرده‌ایم و موجب بروز بسیاری از مشکلات فقر و بیکاری شده است.

حامیان فتنه و استکبار در دانشگاه‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند

وی با اشاره به روز دانشجو عنوان کرد: متأسفانه در بسیاری از دانشگاه‌های ما با جوانانی که به علم، قانون و دین احترام می‌گذارند مقابله می‌شود؛ مسئولان اگر از این دانشجویان حمایت نمی‌کنند حداقل آن‌ها را تضعیف نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: گاهی اتفاق می‌افتد هرچه خشم و نا مهربانی است نثار دانشجویانی می‌شود که به مملکت خود احترام می‌گذارند و می‌خواهند شعار ما می‌توانیم را عملی کنند.

عابدینی افزود: اما در مقابل دانشجویانی که عوامل استکبار جهانی و فتنه محسوب می‌شوند مور حمایت قرار می‌گیرند و موجب رواج فساد در جامعه می‌شوند؛ لذا باید توجه داشت که دانشگاه‌ها باید به نفع مردم و پیشرفت و اقتدار جامعه تغییر کند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه متاسفانه فضاهایی در دانشگاه‌ها ایجاد شده که عده‌ای برای آمریکا خدمت می‌کنند، گفت: دانشگاه باید جایگاه دانشجویان مومن، مودب و در خدمت ملت ایران باشد.

مسئولان برای دردهای مردم شرمسار باشند نه لغو سخنرانی قتنه انگیز
نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: مسئله‌ای که اخیرا با آن مواجه شدیم این بود که مقام ارشد کشور به خاطر لغو یک سخنرانی فتنه انگیزانه اظهار شرمساری کرد؛ اما ما انتظار داریم برای چیزهایی که درد مردم است شرمسار باشند.

عابدینی افزود: حرف توده مردم به مسئولان این است به خاطر امتیازاتی که در جریان برجام به دشمنان دادید و در مقابل چیزی نگرفتید شرمسار باشید، برای حقوق‌های نجومی که رهبر معظم انقلاب بارها برای باز پس گرفتن آن تاکید کردند و انجام ندادی باید شرمسار باشید.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید برای وعده صد روزه که محقق نشد و مردم همچنان در فقر و بیکاری رنج می‌برند و رکود اقتصادی شرمسار باشند، عنوان کرد:قراردادهای نفتی که منافع استکبار جهانی و افرادی که از آن نفع می‌برند جای شرمساری و شرمندگی دارد.

وی با تاکید براینکه مسئولان باید در جای مناسب ابراز شرمساری کنند، اضافه کرد: بی توجهی به اقتصاد مقاومتی که تنها راه خروج از رکود است و پشت کردن به ملت و میدان دادن به دشمنان ملت که جز بدعهدی و غارت بیت المال چیزی نداشته شرمساری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره تمدید تحریم‌ها علیه ایران ابراز کرد: این‌ها همان آمریکایی‌هایی هستند که تیم مذاکره کننده ما به شیوه‌های مختلف وعده دادند دیگر تحریم‌ها تمام شد و فتح‌الفتوح صورت گرفت.

عابدینی در پایان تاکید کرد: این رفتار آمریکایی‌ها نشان دهنده تحقیر تیم مذاکره کننده ماست و این تحقیر به ملت ایران باز می‌گردد؛ چرا باید مورد ظلم و تحقیر دشمنان قرار بگیریم؟! مسئولان باید از این مذاکرات بی حاصل عبرت بگیرند.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان