۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رهبر انقلاب; تمدید تحریم ده‌ساله، نقض برجام است/ ظریف; تمدید این قانون مغایر برجام است
کد خبر: ۲۱۷۹۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۲ ساعت: ۱۴:۲۰ ↗ لینک کوتاه

بازخوانی سخنان مسئولان نظام درباره «قانون تحریم‌های ایران»؛

رهبر انقلاب; تمدید تحریم ده‌ساله، نقض برجام است/ ظریف; تمدید این قانون مغایر برجام است

سناتورهای آمریکایی به تمدید قانون تحریم‌های ایران رأی مثبت دادند تا نقض برجام در دولت دموکرات‌ها رقم بخورد و کار ترامپ آسان‌تر شود.

رهبر انقلاب; تمدید تحریم ده‌ساله، نقض برجام است/ ظریف; تمدید این قانون مغایر برجام است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،  سناتورهای آمریکایی در جلسه امروز خود طرح تمدید تحریم‌های 10 ساله ایران را که ماه گذشته توسط مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود، با 99 رأی مثبت و بدون هیچ رأی منفی‌ای تصویب کردند تا اقدام جمهوری‌خواهان کنگره را تکمیل کرده باشند.

حتی اگر اوباما نیز رای سنا را وتو کند این طرح باز هم به قانون تبدیل می شود چراکه بیش از دو سوم در هر دو مجلس به این طرح رای داده‌اند اما به نظر می‌رسد رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز آن را تائید کند و در روزهایِ پایانی قدرت خود، بی‌هیچ حاشیه‌ای کاخ ریاست سفید را ترک نماید.

رهبر انقلاب: تمدید تحریم ده‌ساله، نقض برجام است/ ظریف: تمدید این قانون مغایر برجام است/ شمخانی: با تمدید تحریم‌ها برجام را لگدمال می‌کنند

امام خامنه‌ای: تمدید تحریم ده‌ساله، نقض برجام است/ قطعا واکنش نشان خواهیم داد

رهبر معظم انقلاب، سوم آذرماه در دیدار با بسیجیان در واکنش به تمدید تحریم‌ها توسط مجلس کنگره، عنوان کرده بودند:  اگر این تمدید، اجرایی و عملیاتی شود، قطعاً نقض برجام است و بدانند جمهوری اسلامی ایران حتماً در مقابل آن واکنش نشان خواهد داد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به اظهارات مسئولان کشور و دست اندرکاران برجام که هدف از توافق هسته ای را برداشته شدن فشارها و تحریم ها بیان کردند، افزودند: دولت آمریکا علاوه بر آن قول‌ها و تعهداتی که در قضیه برجام انجام نداده، و یا ناقص عمل کرده است و مسئولان دست اندرکار برجام هم صراحتاً به این موضوع اشاره کرده‌اند، اکنون برجام را وسیله‌ای برای فشار مجدد بر ایران قرار داده است.

شمخانی: تمدید تحریم‌‌ها لگد‌زدن به برجام است/ اعمال بسته اقدامات فنی پیش‌بینی‌ شده در صورت نقض توافق از طرف مقابل

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز بیست‌وپنجم آبان ماه، در این رابطه بیان داشت: گرچه کشور ما از ابتدا با تحریم‌های ظالمانه آمریکا روبرو بوده و نتیجه آن نیز پیشرفت‌های فراوان در عرصه های علمی، صنعتی و نظامی بوده است، اما تمدید تحریم ها در شرایط پسابرجام به نوعی لگد زدن به توافق برجام است.

وی متذکر شد:  تمام ناظران بین المللی و کشورها بر صحت اجرای تعهدات ایران در برجام اذعان دارند و در صورت نقض برجام از سوی طرف مقابل، بسته اقدامات فنی پیش بینی شده به عنوان پاسخ به سرعت اعمال خواهد شد. 

ظریف: قانون تحریم‌های ایران سال 2016 تمام می‌شود!/ تمدید این قانون مغایر برجام است

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز که روز یکشنبه مصادف با 23 خرداد ماه 1395، جهت ارائه گزارشی از سرمایه گذاری‌های خارجی در فضای پسابرجام در صحن علنی مجلس حضور یافته بود، در پاسخ به سؤال یکی از نمایندگان درباره زمان لغو قانون کلی تحریم‌های ایران معروف به «داماتو»، تصریح کرد: قانون داماتو دیگر وجود ندارد بلکه قانونی به‌اسم ISA (قانون تحریم‌های ایران) وجود دارد که در پایان سال 2016 مدت آن تمام می‌شود.

وی توضیح داد: ظاهراً گروهی به‌دنبال تمدید این قانون هستند که ما نیز تذکر داده‌ایم که تمدید این قانون مغایر برجام است، آنها نیز در جلسه استماع کنگره تأکید کرده‌اند که نحوه مواجهه با این قانون باید طوری باشد که برجام را نقض نکند.

بعیدی نژاد: اگر بدعهدی به نقض تبدیل شود، واکنش نشان می‌دهیم

حمید بعیدی نژاد، عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز پیش‌تر هشدار داده بود: اگر به نقطه‌‌ای برسیم که بد عهدی به نقض تبدیل شود ، با عکس العمل های شدیدی از کشور ما روبه رو خواهند شد.

تخت روانچی: هر نوع تمدید تحریم ها از سوی آمریکا نقض برجام و مردود است 

مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه نیز چهارم آذرماه سال جاری در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: هر نوع تمدید تحریم ها از سوی آمریکا نقض برجام و مردود است، مسلماً اگر آمریکایی ها بخواهند به سمت نقض برجام حرکت کنند، جمهوری اسلامی ایران دست روی دست نخواهد گذاشت، زیرا برجام، سندی مورد توافق همگان است.

واکنش لاریجانی به تصویب تحریم‌های جدیدآمریکا: در حال گفت‌وگو هستیم!

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی اخیرا گفت‌وگویی تلویزیونی با شبکه فونیکس چین درباره مسائل مختلف ایران، شرایط منطقه و جهان کرده است. علی لاریجانی در این گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فونیکس درباره تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا که منتج به نقض برجام خواهد شد، گفت: برای تصویب این قانون ضابطه‌هایی وجود دارد. مجلس نمایندگان آمریکا تصمیماتی را گرفته است ولی باید مسیر مشخصی طی شود. ابتدا باید به سنا برود و سپس به امضای رئیس‌جمهور آمریکا برسد. ما متناسب با مسیر حرکت تصمیم‌گیری می‌کنیم. ما شرایط را رصد می‌کنیم و در مجلس هم در حال گفت‌وگو در این زمینه هستیم.

صالحی: ایران برای پاسخ به تمدید تحریم‌های آمریکا آماده است

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی هم سه روز قبل تاکید داشت:  ایران آماده شده تا در صورت نهایی شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، واکنش نشان دهد.

آنطور که از قرائن بر می‌آید، رهبر انقلاب تمدید تحریم‌ها را مساوی با نقض برجام دانسته‌اند و مسئولان دولتی نیز پیش‌تر تمدید تحریم‌ها را مغایر برجام عنوان کرده‌اند، حال باید منتظر ماند و دید واکنش ظریف و روحانی به این اقدام دولتِ دموکرات آمریکا چه خواهد بود.

 
انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان