۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فاجعه‌آمیزترین کودک‌آزاری نتیجه توهم حاصل از مصرف مواد مخدر است
کد خبر: ۲۱۷۰۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱ ساعت: ۱۹:۴۹ ↗ لینک کوتاه

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین:

فاجعه‌آمیزترین کودک‌آزاری نتیجه توهم حاصل از مصرف مواد مخدر است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: فاجعه آمیزترین کودک آزاری زمانی بوده است که آزارگر به دلیل توهمات ایجاد شده در نتیجه مصرف مواد مخدر، اطرافیان به خصوص کودکان که قادر به دفاع از خود نیستند را مورد سخت‌ترین آزارها قرار داده است.

فاجعه‌آمیزترین کودک‌آزاری نتیجه توهم حاصل از مصرف مواد مخدر است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، بهاره رحمانی، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین در نشست خبری که ظهر امروز(دوشنبه) در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: روز ۲۹ آبان ماه به عنوان روز جهانی پیشگیری از کودک آزاری نامگذاری شده است.

وی افزود: کودک آزاری به هر نوع آسیبی اطلاق می‌شود که به افراد زیر 18 سال وارد می‌شود و می‌تواند شامل آزارهای فکری و روانی، جسمی، فرهنگی و جنسی باشد که به واسطه این آسیب‌ها کودک در شرایطی قرار می‌گیرد که سلامت جسمی یا روحی و روانی وی دچار مشکل می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی تنها دستگاه متولی موضوع کودک‌آزاری در کشور بوده و در این راستا اقدامات مختلفی را انجام می‌دهد و در استان قزوین نیز اورژانس اجتماعی در شهرهای تاکستان، قزوین و بوئین زهرا تشکیل شده است.

وی ادامه داد: برای انجام مداخلات به هنگام و تخصصی در مورد کودک آزاری از سال ۸۷ تیم سیار اورژانس اجتماعی در استان قزوین شروع به فعالیت کرده است که شامل خط تلفن ۱۲۳، یک تیم سیار شامل کارشناس روان‌شناسی و مددکار می‌باشد همچنین پشت خط تلفن ۱۲۳ روانشناسی حضور دارد که به تماس‌های صورت گرفته پاسخ می‌دهد و در مواقع مورد نیاز به تیم سیار گزارش می‌شود تا پیگیری لازم صورت گیرد.

رحمانی با بیان اینکه تیم اورژانس اجتماعی سومین اورژانس رسمی کشور است، بیان کرد: هدف از مداخلات اورژانس اجتماعی ارائه خدمات به هنگام و تخصصی جهت پیشگیری یا جلوگیری از وارد آمدن آسیب‌های بیشتر به افرادی است که دچار یا در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: بهزیستی حامی کودکانی است که به حقوق خود آشنایی ندارند و در معرض خطرات مختلفی قرار دارند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: طی ۶ ماه نخست سال جاری ۶۵۳ تماس با خطوط اورژانس اجتماعی انجام شده که از این تعداد ۹۵ مورد مربوط به کودک آزاری بوده است و در ۸۴ مورد تیم سیار مداخله داشته که با اعزام به محل مورد نظر و تشکیل پرونده اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: با بررسی عوامل موثر در کودک آزاری مشخص شده که آسیب‌های اجتماعی مادر برخی دیگر از آسیب‌هاست به طوریکه بدترین نوع کودک آزاری مربوط به مواردیست که والدین آنها معتاد به موادمخدر به ویژه موادمخدر صنعتی و روانگردان‌ها بوده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: فاجعه آمیزترین موارد زمانی بوده است که فرد آزارگر به دلیل توهمات ایجاد شده در نتیجه مصرف مواد مخدر، اطرافیان به خصوص کودکان که قادر به دفاع از خود نیستند را مورد سخت‌ترین آزارها قرار داده است.

وی در ادامه بیان کرد: در برخی مواقع نیز کودکان قربانی اختلاف بین والدین می‌شوند یا اینکه فرد آزارگر مشکلات حاد روانی داشته است همچنین پژوهش‌های انجام شده در جهان نشان می‌دهند که کودک آزاری بیشتر توسط نزدیک‌ترین فرد به کودک صورت گرفته است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان