۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نامه‌هایی از موصل دربارۀ زوایای پنهان زندگی البغدادی
کد خبر: ۲۱۶۹۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۷ ساعت: ۱۱:۱۷ ↗ لینک کوتاه

یک مخبر ناشناس خبرداد:

نامه‌هایی از موصل دربارۀ زوایای پنهان زندگی البغدادی

از چند هفته پیش، شخصی ارسال نامه های مکتوب از داخل موصل را به واحد اطلاعات ارتش عراق در بغداد آغاز کرده است.

نامه‌هایی از موصل دربارۀ زوایای پنهان زندگی البغدادی
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، یک مخبر ناشناس دارای ارتباط با داعش در موصل در اوایل نوامبر در نامه های مکتوبی مورد ابوبکر البغدادی رهبر برای اطلاعات الرتش عراق فرستاده که در آن آمده است: "اعصاب او به شدت به هم ریخته است."
 
یکی از این نامه ها می افزاید: "البغدادی از رفت و آمدهای خود کاسته است و به شکل ظاهری خود اهمیت نمی دهد، تا آنجا که شکل و شمایل او تغییر یافته است. او در گذشته به ظاهرش بسیار اهمیت می داد اما اکنون این گونه نیست".
 
همچنین در این نامه آمده است: "او در زیر زمین زندگی می کند و تونل هایی دارد که به مناطق دیگر امتداد یافته اند. او بدون کمربند انفجاری نمی خوابد تا در صورت بازداشت شدن آن را منفجر کند".
 
این نامه کتبی که رویترز آن را به دست آورده یکی از نامه های متعددی است که بیانگر حال و روز داعش پس از آغاز عملیات نظامی نیروهای عراق جهت بازپس گیری شهر موصل از چنگال این گروهک تروریستی است. این نامه ها و مصاحبه های انجام شده با مقامات بلندپایه کرد و داعشی های به اسارت گرفته شده در عملیات اخیر ترسیم گر یک تصویر غیرعادی از این گروهک تندرو است.
 
در این نامه ها آمده است: "اعدام افرادی که می خواهند فرار کنند، به یک موضوع روزمره سازمان یافته تبدیل شده است. البغدادی نسبت به افراد پیرامون خود شک و تردید پیدا کرده است".
 
در یکی از نامه ها آمده است: "رفتار البغدادی بسیار شک برانگیز شده است. او به نزدیک ترین افراد خود شک می کند. او در گذشته با ما شوخی می کرد اما این روزها با هیچ کس شوخی نمی کند".
 
رویترز در مورد هویت فرد مخبری که با واحد اطلاعات ارتش عراق نامه نگاری می کند، اطمینان حاصل کرده است اما تا کنون نتوانسته از منابع مستقل نسبت به صحت اطلاعات ذکر شده در نامه های وی کسب اطمینان کند. 


انتهای پیام/1404

منبع: العالم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان