۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مراسم عزاداری کودکان عاشورایی با شرکت ۶۵۰ کودک قزوینی برگزار شد
کد خبر: ۲۱۶۹۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۶ ساعت: ۱۵:۳۰ ↗ لینک کوتاه

در آستانه اربعین حسینی؛

مراسم عزاداری کودکان عاشورایی با شرکت ۶۵۰ کودک قزوینی برگزار شد

مراسم عزاداری کودکان عاشورایی، در آستانه ایام سوگواری اربعین حسینی با شرکت ۶۵۰ کودک قزوینی با هدف آشنایی کودکان با واقعه عظیم عاشورا برگزار شد.

مراسم عزاداری کودکان عاشورایی با شرکت ۶۵۰ کودک قزوینی برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ،مراسم عزاداری کودکان عاشورایی به همت اداره‌کل بهزیستی استان پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور کودکان مهدهای کودک شهرستان قزوین در حسینه آمنه خاتون(س) قزوین برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مدیرکل بهزیستی استان قزوین، مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین، معاون اجتماعی بهزیستی استان، مسئولانی از آموزش و پرورش و همچنین مربیان مهدهای کودک بهزیستی برگزار شد، کودکان قزوینی به اجرای نوحه‌های عاشورایی و سینه زنی پرداختند.

بهاره رحمانی، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: مراسم عزاداری کودکان عاشورایی برای سومین سال متوالی به منظور نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی، آشنایی بیش از پیش کودکان با وقایع عاشورا، بیان اهداف قیام عاشورا و شناخت سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه امام‌حسین(ع) در قزوین برگزار شد.

وی افزود: یکی از وظایف مهدهای کودک، آشنا کردن کودکان با ارزش‌های دینی و الگو قراردادن ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی و افزایش توان به کارگیری فضایل و خصایص اخلاقی آن امام بزرگوار در زندگی روزمره است که در این راستا ماه‌های محرم و صفر و برگزاری مراسم عزاداری فرصت ارزشمندی برای تربیت دینی کودکان است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: کودکان مهدهای کودک شهرستان قزوین به همراه مدیران و مربیان خود با حضور در حسینه آمنه خاتون(س) قزوین در فضایی آکنده از معنویت همراه با شور و شوق حسینی به عزاداری پرداختند.

وی عنوان کرد: همایش عاشورایی با شعار "کودکان تشنه‌اند"با حضور نزدیک به 650 کودک از مهدهای کودک شهری شهرستان قزوین به همراه مربیان آنها در حسینیه آمنه خاتون برگزار شد.

رحمانی با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی برای کودکان و تاثیر آن در روند رشد معنوی آنها گفت: مراسم عزاداری کودکان عاشورایی همزمان با ایام سوگواری اربعین حسینی همچون سنوات گذشته با هدف آشنایی کودکان با واقعه عظیم عاشورا برگزار شد.

وی عنوان کرد: برگزاری مراسم عزاداری در کلیه مهدهای کودک استان، برگزاری برنامه قصه گویی با موضوع قیام امام حسین(ع) و همچنین برگزاری مراسم نوحه خوانی از جمله برنامه‌های بهزیستی در مهدهای کودک استان در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین در پایان گفت: همچنین در شهرهای کوچک تشکیل هیئت‌های عزاداری در مسیر مهد تا مسجد محل از برنامه‌های دیگر بهزیستی است.

گفتنی است، برگزاری جشنواره حلوا پزی با شرکت کلیه مهدهای شرکت کننده و توزیع آن بین مهمانان و کودکان و برگزاری نمایشگاه نقاشی با موضوع قیام عاشورا از برنامه‌های جانبی این همایش بود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان