۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین شناخت، تصمیم و اقدام از شاخصه‌های انقلابی‌گری است/برخی اطرافیان دولت تقوای سیاسی را نقض می‌کنند
کد خبر: ۲۱۶۶۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۷ ساعت: ۱۳:۳۶ ↗ لینک کوتاه

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای:

شناخت، تصمیم و اقدام از شاخصه‌های انقلابی‌گری است/برخی اطرافیان دولت تقوای سیاسی را نقض می‌کنند

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای با بیان اینکه انقلابی گری و عمل نیازمند سه شاخصه است، عنوان کرد: شناخت، تصمیم و اقدام لازمه‌های انقلابی‌گری و اقدام و عمل است.

 شناخت، تصمیم و اقدام از شاخصه‌های انقلابی‌گری است/برخی اطرافیان دولت تقوای سیاسی را نقض می‌کنند
 به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، همایش " آبی از آمریکا گرم نمی‌شود"  پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با حضور دانشجویان و اساتید برگزار شد.

علی باقری، عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای در این همایش ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: مذاکرات هسته ‌ای صورت گرفته بین ایران و آمریکا سابقه ای  بیش از این مذاکرات اخیر در دولت یازدهم دارد.

وی با بیان اینکه انقلابی گری و عمل نیازمند سه شاخصه است، عنوان کرد: شناخت، تصمیم و اقدام لازمه‌های انقلابی‌گری و اقدام و عمل است.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای در ادامه افزود:  در شناخت نباید بر عقل گرایی مطلق تکیه کرد بلکه بصیرت یعنی اتکای عقل بر دین و فهمی که عقل به دست می‌آورد بر مبنای دین درک کنند.

باقری اضافه کرد: جدایی دین از سیاست همان عقل گرایی مطلق است و نمونه‌ حال حاضر جریان دوم خرداد در کشور است.

وی با اشاره به شاخصه تصمیم در انقلابی‌گری گفت: جریان انقلابی برخوردار از پشتوانه‌ ایمان است ولی عقل گرایان ایمان را جزو اراده و جزم انسان می‌دانند.

این کارشناسی سیاسی در ادامه با اشاره به شاخصه اقدام ابراز کرد: جریان انقلابی با روحیه جسارت وارد عمل می‌شود، ولی عقل گرایان محافظ کارانه وارد عمل می‌شوند.

وی با بیان اینکه جریان‌های انقلابی به تصمیمات نتیجه بخش کمک می‌کنند و بهتر از عقل گرایان عمل می‌کنند، تصریح کرد: مقابله‌ امام با قانون کاپیتولاسیون بر اساس بصیرت، ایمان و جسارت بود در حالی که در همان زمان نیز بعضی‌ها محافظه کارانه عمل می‌کردند.

باقری افزود: در زمان امام خمینی (ره) بعضی از مراجع به نتیجه‌ رفتن شاه از کشور رسیده بودند ولی جسارت اقدام برای این کار را نداشتند.

وی در ادامه اضافه کرد: تنها زمانی که امام خمینی(ره) اقرار به اشتباه کرد در موضوع روحانیون بود که فرمودند: من اقرار می‌کنم که در اول انقلاب سپردن امور به دست کسانی که همراه اسلام نیستند، انتخابی اشتباه و تلخ بود.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای در ادامه اشاره کرد: عزل آیت الله منتظری و نامه به گورباچف نیز ناشی از نگاه انقلابی امام خمینی بود.

وی افزود: هم اکنون نیز نمونه‌های از اقدامات انقلابی‌گری مقام معظم رهبری را شاهد هستیم، مقابله با بیانیه میکونوس و یا تحریم برخی از سردمداران ایران نمونه ای از این اقدامات است.

باقری با اشاره به حمله امریکا به عراق بیان کرد: تصمیم انقلابی مقام معظم رهبری  در حمله آمریکا به عراق مبنی بر اینکه باید با آمریکا در عراق مبارزه کرد نیز از همین نمونه‌ها است.

وی با بیان اینکه نامه ای از طرف بلر به بوش قبل از حمله ی آمریکا به عراق داده شد، اظهار کرد: در این نامه بلر به بوش نوشته بود که مبادا به جنگ با ایران فکر کنی؛ ولی در همین میان بعضی‌ها در ایران از ترس جنگ نیروگاه‌ها را تعلیق کردند.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: بعد از توافق ژنو اوباما در سخنرانی مقابل کنگره گفت، اگر ما می‌توانستیم تمام پیج و مهره‌ی برنامه ی هسته ای ایران را باز می کردیم ولی گزینه‌ دیگری جز توافق نداشتیم.

وی با بیان اینکه یکی از آفت‌های عقل گرایی دنیا گرایی است، بیان کرد: آیا کسی که تقوای الهی دارد برای حکومت مناسب است؟

خیر مطابق فرمایش مقام معظم رهبری حکام باید تقوای سیاسی هم داشته باشند، یعنی از بعضی از اموال حلال دنیا هم دست بکشند نمونه تقوای سیاسی دوران حکومت حضرت علی (ع) است.

باقری اذعان کرد: زمانی که مسئله ی حقوق های نجومی مطرح شد، دولت گفت که مشکلی ایجاد نشده است اما بعدها با دیدن فضای اجتماعی عذر خواهی کرد و بعد ازآن و آرام شدن فضا به رویه‌ی قبلی خود برگشت.

وی در ادامه اضافه کرد: اما مقام معظم رهبری در راستای همان روحیه انقلابی گرفتن این حقوق‌ها را حرام اعلام کردند.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای در پایان اظهار کرد: یکی از افرادی که مبانی تئوریک دولت را پایه ریزی کرده در مقاله‌ای به اسم" 30 ویژگی سیاستمدار موفق" تمامی ویژگی‌های تقوای سیاسی رو نقض می‌کند و دلایل تئوریک برای این استفاده‌های دنیوی را حلال نام برده است.

انتهای پیام/1404 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان