۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین هلاکت ۹۱۰ داعشی و انهدام ۱۷۰ مرکز عملیاتی داعش از آغاز عملیات موصل
کد خبر: ۲۱۶۴۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۰ ساعت: ۱۱:۲ ↗ لینک کوتاه

جدیدترین اخبار از آزادسازی موصل

هلاکت ۹۱۰ داعشی و انهدام ۱۷۰ مرکز عملیاتی داعش از آغاز عملیات موصل

وزارت دفاع عراق آمار تلفات داعش از ابتدای عملیات آزادسازی استان نینوا تاکنون را اعلام کرد.

هلاکت ۹۱۰ داعشی و انهدام ۱۷۰ مرکز عملیاتی داعش از آغاز عملیات موصل
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، وزارت دفاع عراق اعلام کرد که از ابتدای عملیات آزادسازی موصل تاکنون، دست‌کم 910 تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.

وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگند‌ه‌های این کشور از ابتدای عملیات آزادسازی موصل تاکنون بیش از 40 بمب، 115 خودرو، 170 مرکز عملیات، و 18 توپ ضد تانک گروه تروریستی داعش را منهدم کردند.

آزادسازی 36 روستا توسط پیشمرگه

فرماندهی کل نیروهای پیشمرگه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای پیشمرگه از آغاز عملیات آزادسازی موصل پیروزی‌های بزرگی علیه گروه تروریستی داعش محقق کردند و توانستند 26 روستا را از لوث تروریستهای داعشی پاکسازی کنند.

فرماندهی کل نیروهای پیشمرگه افزود که تمام خطوط ارتباطی داعش در مناطق بعشیقه، بتنیا، و ناوران به کنترل نیروهای پیشمرگه در آمده است و راه امدادرسانی به داعشی‌ها قطع شده است.

نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال و داوطلب مردمی و پیشمرگه از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون  صدها کیلومترمربع و دهها روستا را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کردند و به مرکز این شهر نزدیک شده‌اند.

آزادسازی 1400 کیلومتر مربع توسط پلیس فدرال

در همین راستا شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق در بیانیه‌ای گفت که نیروهایش از ابتدای عملیات آزادسازی استان نینوا تاکنون، 61 روستا و 1400 کیلومترمربع از این استان را از چنگ داعشی‌ها آزاد کردند.

آزادسازی 280 کیلومتر مربع توسط حشدالشعبی

این در حالی است که نیروهای داوطلب مردمی موفق شدند از ابتدای عملیات خود تاکنون 280 کیلومتر مربع در غرب موصل را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کنند.

مسئولان عراقی روز یک‌شنبه تأکید کردند که نیروهای این کشور از دو سمت جنوب و جنوب شرقی به موصل نزدیک شده‌اند.

حیدر العبادی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، بامداد دوشنبه 26مهر از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگ گروه داعش خبر داد.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان