۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سفر موگرینی به تهران برای تاسیس "لانه فساد" است؟
کد خبر: ۲۱۶۴۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۸ ساعت: ۱۵:۳۰ ↗ لینک کوتاه

وزارت خارجه این بار هم مردم را محرم نمی‌داند؟

سفر موگرینی به تهران برای تاسیس "لانه فساد" است؟

در شرایطی که موضع رسمی قوه قضاییه مخالفت با تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران است، و حتی جواد لاریجانی آن را "لانه فساد" نامیده، باید دید وزارت خارجه چه تصمیمی درباره آن خواهد گرفت؟

سفر موگرینی به تهران برای تاسیس "لانه فساد" است؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،فدریکو موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بحبوحه بحث تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران، وارد ایران شده است.

خود موگرینی علت این سفر را « گفتگو درباره سوریه با رئیس‌جمهور روحانی و وزیر خارجه ظریف» عنوان کرده و قرار است پس از تهران به ریاض برود، اما همزمانی این سفر با بحث های مربوط به تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران ابهام برانگیز است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه درباره اهداف سفر موگرینی، علاوه بر موضوع سوریه، از "همکاری های دوجانبه" هم سخن به میان آورده است.

ماجرای تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران از زمان تصویب قطعنامه "عادی‌سازی روابط با ایران"  در پارلمان اروپا مطرح شد. یک روز پس از تصویب این قطعنامه، جواد لاریجانی، رئيس ستاد حقوق بشر گفت: اتحاديه اروپا در حوزه حقوق بشر به دنبال ايجاد دفتري در تهران است ولي آنها بايد بدانند که دستگاه قضا به آنها اجازه نخواهد داد، لانه فساد خود را در ايران برپا کنند چرا که نه لياقت دارند و نه صلاحيت اين موضوع را .

به عقیده لاریجانی، تاسیس این دفتر به منظور "تماس نزدیک با مدافعان حقوق بشر" است تا زمینه دخالت در کشور در امور مربوط به حقوق بشر با معیارهای غربی، فراهم شود.

حال باید منتظر ماند و دید آیا وزارت خارجه در این خصوص شفاف سازی خواهد کرد و یا مانند برخی از دیگر اقدامات پیشین خود، مثلا در حوزه برجام موضوع برای مردم محرمانه و برای طرف غربی شفاف خواهد شد؟ از طرفی، در شرایطی که موضع رسمی قوه قضاییه مخالفت با تاسیس این دفتر است، باید دید وزارت خارجه چه تصمیمی درباره آن خواهد گرفت؟




انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان