۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کشت کلزا در مزارع کشاورزی قزوین ۳ برابر رشد یافت
کد خبر: ۲۱۶۳۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۵ ساعت: ۱۰:۱۷ ↗ لینک کوتاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی قزوین:

کشت کلزا در مزارع کشاورزی قزوین ۳ برابر رشد یافت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از رشد ۳ و نیم برابری کشت کلزا در مزارع کشاورزی این استان خبر داد.

کشت کلزا در مزارع کشاورزی قزوین ۳ برابر رشد یافت
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، محمود محمودی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه این سازمان اظهار کرد:  کشت کلزا در سال زراعی جاری درشش هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شده که این میزان  رشد ۳۵۰ درصدی «3 و نیم برابر» نسبت به سال گذشته داشته است.

وی پیش بینی کرد: در سال زراعی جاری تولید این محصول  در استان به ۱۶ هزار تن برسد.

محمودی اظهارداشت: در راستای نیل به خودکفایی در تولید روغن کشور، استان قزوین در سال زراعی جاری با برنامه ریزی منسجم و تامین بموقع نهاده  ها و ماشین آلات لازم توانست کشت دانه های روغنی کلزا را به ۶ هزا رو ۵۰۰ هکتار برساند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: دراین راستا؛ بالغ بر ۴۲ هزار کیلوگرم از بذور اصلاح شده و هیبرید وارداتی بصورت یارانه ای در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

به گفته وی؛ تعداد ۳۵ دستگاه بذر کار ریز دانه کار با یارانه ۵۰درصدی معادل ۷۵ میلیون ریال یارانه برای هر دستگاه در اختیار کشاورزان کلزا کار استان قرار گرفت که با تلاش همه جانبه کشاورزان و جهاد کشاورزی؛ کشت این محصول به ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار در استان رسید.

محمودی یاد آور شد: در سال گذشته کشت این محصول در استان یک هزا رو ۹۰۰ هکتار بوده که مقدار ۳ هزار و ۳۰۰ تن محصول برداشت و به کارخانجات روغنکشی تحویل داده شد.

گفتنی است؛ کشت محصول کلزا دراستان از ۱۵ شهریور ماه آغاز و تا پایان مهر ماه ادامه داشت.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان