۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین شعارهای انتخاباتی شورای شهر قزوین زیر ذره‌بین/ وعده‌های داده شده چقدر اجرایی شد؟
کد خبر: ۲۱۶۳۱۸ نویسنده: شیما شعبانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۴ ساعت: ۱۱:۱۸ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

شعارهای انتخاباتی شورای شهر قزوین زیر ذره‌بین/ وعده‌های داده شده چقدر اجرایی شد؟

مروری بر شعارهای انتخاباتی اعضای شورای شهر قزوین که در زمان تبلیغات خود به مردم قزوین قول اجرایی شدن آن را می‌دادند.

شعارهای انتخاباتی شورای شهر قزوین زیر ذره‌بین/ وعده‌های داده شده چقدر اجرایی شد؟
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، 7 ماه تا انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا باقی مانده و این مدت زمان مناسبی است تا به ارزیابی شعارهای انتخاباتی اعضای شورای چهارمین دوره شورای شهر و روستا بپردازیم. 
شعارهایی که گذشت سه سال از شروع به کار شورای چهارم قزوین باید در اغلب حوزه‌های کاری شورای شهر قزوین به بار نشسته باشد. 
این گزارش مروری دارد بر شعارهای انتخاباتی اعضای شورای شهر قزوین که در زمان تبلیغات خود به مردم قزوین قول اجرایی شدن آن را می‌دادند. 
احد چگینی، عضو شورای شهر قزوین که سابقه معاونت فرمانداری قزوین را دارد بهبود وضعیت زندگی در شهر قزوین، توجه به جایگاه تاریخی و گردشگری قزوین، تعیین تکلیف در راستای بهبود وضعیت باغات سنتی شهر قزوین، توجه به نگاه عادلانه در توسعه امکانات شهری، توجه ویِژه به مناطق حاشیه ای و روستاهای تحت حریم شهر قزوین و ایجاد نگاه فرهنگی در برنامه های عمران و آبادانی شهر را شعارهای خود برای کاندیدای شورای شهر اعلام کرده بود. 

شهلا عطایی، عضو شورای شهر قزوین که در دانشگاه نیز تدریس می‌کند حمایت از جوانان و زنان در مدیریت شهری قزوین، توسعه ورزش همگانی شهر قزوین، بهبود وضعیت اجتماعی زنان شهر قزوین، عدالت در اجرای برنامه‌ها و پروِژه‌های شهرداری و نگاه ویژه به مناطق حاشیه ای را الویت برنامه‌های کاری خود در شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرده بود. 

حسین غیاثوند، عضو شورای شهر قزوین که معاونت آموزشی دانشگاه آزاد شال و هیات علمی این دانشگاه را بر عهده دارد شهرسازی بر اساس هویت اسلامی و ایرانی، تلاش در راستای توزیع عدالت در مجموعه مدیریت شهری و امکانات شهری، تلاش در جهت ایجاد وحدت رویه آراء کمیسیون ماده 100 و توجه به بافت فرسوده شهری را برنامه و شعارهای خود برای شورای شهر بیان کرده بود. 

علی فرخزاد، عضو شورای شهر قزوین که سابقه ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین و معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان را برعهده داشت. تجدید نظر در اولویت های حمل و نقل با توجه به پیاده روی، دوچرخه سواری و وسایل حمل و نقل عمومی به جای خودرو شخصی، احیاء محیط‌های شهری آسیب دیده و عموما جرم خیز، ایجاد تسهیلات لازم برای ساخت مسکن در قالب باغ شهرک‌های پیرامونی، گسترش فضاهای سبز شهری و پارک محلات، حمایت از فعالیت‌های اقتصادی با ملاحظات زیست محیطی را الویت و برنامه‌های خود برای شورای شهر قزوین بیان کرده است. 

فرج الله فصیح رامندی ایجاد جهش در رشد و آبادانی شهر، استفاده از مدیران شایسته تر در مجموعه شهرداری، تلاش برای اثربخشی موثرتر شورای شهر در تصمیمات جمعی، تلاش برای مدیریت بهتر شهر بدون دخالت هر گونه نگاه سیاسی برای توسعه، پیشرفت و آبادانی شهر، تلاش برای تحقق ایده مدیریت واحد شهری،ارتباط مستمر و فصلی با شهروندان و تلاش برای احیای بافت فرسوده شهری را شعارهای خود برای شواری شهر بیان کرده است. 


حکمت الله داودی معمار که سابقه کارشناس رسمی دادگستری، کارشناس ارشد مدیریت، کارشناس عالی ترافیک را داشت. ارتقای جایگاه شورا بعنوان مردمی ترین نهاد قانونی در اداره امور جامعه، افزایش درآمد پایدار شهرداری از طریق جذب سرمایه‌های بومی و ملی و ایجاد فرهنگ ترافیکی متناسب با شئونات فرهنگی مردم قزوین از طریق کرامت بخشیدن به شهروندان را داشت.
 
مریم نخستین احمدی، عضو شورای شهر قزوین که سابقه نائب رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان را دارد، توجه به جایگاه زنان و دختران شهر قزوین، توسعه امکانات ورزشی، توسعه فضای سبز، توجه به بهبود وضعیت مدیریت شهری را برنامه و اولویت کاری خود بیان کرده بود. 
حسین صلح جو، معتقد است باید برای توسعه فرهنگی از رهنمودهای مقام معظم رهبری استفاده کرد و مواردی همچون توسعه مساجد، کمک نقدی و تراکم به ساخت مساجد، تثویت هیأتهای مذهبی، مساعدت به ولادتها و شهادتها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آزادگی و جانبازی، حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، مساعدت در چاپ کتاب شهداء و رزمندگان، احداث مراکز فرهنگی دفاع مقدس از برنامه های فرهنگی وی برای کاندیدای شورای شهر بود.

محمدرضا صدیقی، در بحث ساماندهی باغستان‌ها معتقد بود نباید به شعار اکتفا کنیم بلکه دستگاه‌های اجرایی باید همکاری کنند تا طرح حفظ و احیای باغستان‌های سنتی قزوین به طور جدی پیگیری شود و مدیریت خوب و سرعت در راستای حفظ باغستان‌ها با هم توأمان باشد. وی معتقد است توجه به مدیریت هزینه‌های شهری که با تحقق این مهم مجموعه مدیریت شهری می‌تواند برنامه‌های دیگری را با هدف خدمات‌رسانی به شهروندان قزوینی انجام دهد. همچنین شهرداری قزوین باید برای ایجاد درآمد پایدار در موضوعات مختلفی سرمایه‌گذاری کند.

عباس ظاهری که در دوره های قبل به رئیس ساکت مشهور است شعار خود را خدمتگذاری بیان میکند و می‌گوید باید خدمتگزار خوبی برای مردم قزوین باشیم و اعضای شورای شهر قزوین باید پاسخ محبت های مردم را با کار و تلاش بدهند. 

فاطمه اشدری، بانوی کاندید چهارمین دوره شورای اسلامی شهر قزوین تصمیم به پیشنهاد تاسیس دو کمیسیون امور جوانان و بانوان داشت. 
وی معتقد است گرچه شورای اسلامی یک نهاد اجتماعی است و همه‌ اقشار را می‌تواند پوشش دهد، اما کمیسیون بانوان به عنوان یکی از ارکان مهم و تأثیرگذار جامعه باید مورد توجه کافی شوراها باشند. 
اشدری معتقد است حتماً باید نگاهی ویژه به زنان سرپرست خانوار داشت. حمل و نقل زنان و رفاه بانوان از موضوعات دیگری است که شورا باید پیگیری کند. گرچه در این مورد خدمات مختصری ارائه شده است، اما اصلاً کافی نیست. بسیاری از خانم‌ها برای رفت و آمد معذبند و در این راستا شورای شهر باید قانون حمایت اجتماعی را در اولویت نخست خود قرار دهد و امنیت اجتماعی بانوان را محقق سازد. 
علی صادقی نیارکی،بهبود وضعیت اقتصادی را شعار تبلیغاتی خود بیان کرده و معتقد است بهبود این شرایط می‌تواند کمک شایانی را در تسریع توسعه و پیشرفت تمامی مناطق شهری داشته باشد، همچنین وی معتقد به برنامه متوازن برای توسعه تمامی مناطق شهر و شهر قزوین باید به گونه ای طراحی و توسعه یابد که به خوبی گویای تاریخ درخشان و شهروندان آن که همواره در عرصه های مختلف خوش درخشیده اند باشد. 
پایگاه تحلیلی خبری صبح قزوین قصد دارد طی هفته‌های آینده با انجام مصاحبه‌های جداگانه با هریک از اعضای شورای شهر قزوین به پیگیری شعارهای وعده داده آنها در زمان تبلیغات بپردازد و مطالبه مردمی را با اعضای شورای شهر قزوین مطرح کند. 
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

محمد / ۲۲ ارد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

شهلا عطایی شعارش "تخصص من تجربه من است" ازش بپرسید با اول که کاندید شدی چه تخصصی داشتی؟
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان