۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین هلاکت دستیار ارشد ابوبکر بغدادی در جنوب موصل/ پوشش هوایی آمریکا محدود است/ فرار تروریست‌ها بدون ایستادگی در برابر رزمندگان
کد خبر: ۲۱۶۲۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲ ساعت: ۱۶:۳۱ ↗ لینک کوتاه

روز هفتم عملیات آزادسازی موصل؛

هلاکت دستیار ارشد ابوبکر بغدادی در جنوب موصل/ پوشش هوایی آمریکا محدود است/ فرار تروریست‌ها بدون ایستادگی در برابر رزمندگان

اخبار روز هفتم عملیات آزادسازی موصل از چنگ داعش را در اینجا مشاهده کنید.

هلاکت دستیار ارشد ابوبکر بغدادی در جنوب موصل/ پوشش هوایی آمریکا محدود است/ فرار تروریست‌ها بدون ایستادگی در برابر رزمندگان
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، نیروهای مشترک عراقی با آزادسازی مناطق بسیاری در اطراف موصل، همچنان در محورهای مختلف به سوی مرکز این شهر در حال پیشروی هستند. 

نیروهای عراقی روستاهای «هراره»، «دور الطاقه»، «الحراریه»، «طوبیه»، «فتگه»، «زحیلیفه» و «ابو فشکه سفلی» در محور جنوبی موصل را آزاد کردند و گروه تروریستی داعش را از آنجا بیرون راندند. 

این نیروها، پرچم عراق را بر فراز اغلب ساختمان‌های دولتی شهر «حمدانیه» واقع در شرق موصل به اهتزاز درآورده، و این شهر را از وجود عناصر داعش پاکسازی کرده و کلیه مواد منفجره و تله‌های انفجاری کار گذاشته شده در داخل این شهر را خنثی کردند. 

همچنین منابع آگاه عراقی از هلاکت تروریستی که معاون والی داعش در موصل خوانده می‌شد، خبر دادند؛ این تروریست در حمله هوایی ارتش عراق به «تلکیف» در شمال غرب موصل از پا درآمد. 

فرماندهان ارشد نیروهای عراقی با تأکید بر اینکه عملیات آزادسازی موصل طبق برنامه از پیش تعیین شده در حال اجراست، گفتند که تروریست‌های داعش بدون درگیری در حال فرار هستند.

افراد مسلح (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش، سیصد نفر از اهالی روستاهای نزدیک منطقه الشوره در جنوب موصل را پیش از آزادسازی این روستا‌ها ربودند. 
داعش همچنین پانزده نفر از جوانان روستای صفیه در منطقه حمام العلیل در جنوب موصل را کشت. 

نیروهای مسلح عراق روستای الفاضلیه نزدیک بعشیقه را در اطراف شهر موصل از کنترل (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش خارج کردند. 
نیروهای عراقی با پیشروی در محور شمالی موصل به هشت کیلومتری این شهر رسیدند. 

منابعی در عراق اعلام کردند نیروهای پیشمرگ عملیات بازپس گیری شهر بعشیقه در شمال شرقی موصل را آغاز کردند. 

جوانان شهر موصل ضد گروه تکفیری صهیونیستی داعش قیام کردند و در حمله به تروریست‌ها بیست تن از آنان را به هلاکت رساندند و پرچم عراق را بر فراز برخی ساختمان‌ها برافراشتند.

سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد چهل و سه تروریست گروه داعش در اطراف موصل به هلاکت رسیدند. 
سرتیپ سعد معن در مصاحبه شبکه تلویزیونی الاتجاه گفت: محور جنوبی شهر موصل به سه بخش تقسیم شده است تا عملیات پیشروی نیروهای مسلح عراق تسهیل شود. 
معن افزود: یگان‌های نظامی توانستند چهل و سه عضو داعش را به قتل برسانند و یازده خودروی بمبگذاری شده آن‌ها را در عملیات روز گذشته منهدم کنند. نیروهای پلیس مرکزی و لشکر واکنش سریع در جنوب موصل مستقر هستند. 
وی خاطر نشان کرد: سیصد فرد غیرنظامی از مناطق درگیری به مناطق امن منتقل شدند.

13:34 یکی از دستیاران ارشد سرکرده گروه تروریستی داعش در حمله ای هوایی در جنوب موصل به هلاکت رسید.

13:07 تروریست‌ها در مقابل نیروهای امنیتی ارتش عراق در شهرستان تلکیف که در فاصله هفت کیلومتری موصل است مقاومت نمی‌کنند و در حال فرار هستند.

12:49 یک مقام عراقی اعلام کرد نقش پوشش هوایی آمریکا در نبرد موصل محدود است و پیش‌بینی نمی‌شود این نقش در روزهای آینده گسترش یابد. 

12:40 در حمله هوایی جنگنده‌های آمریکایی به منطقه تلکیف در شمال موصل یک خانواده هشت نفره بطور دسته جمعی کشته شدند.

12:01 وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر مواضع تجاوزکارانه آنکارا، تاکید کرد اگر لازم باشد نیروهای ویژه این کشور در عملیات آزادسازی موصل با نیروهای محلی همکاری می‌کنند.

10:56 تروریست‌های داعش، 300 نفر از اهالی روستاهای نزدیک منطقه الشوره در جنوب موصل را پیش از آزادسازی این روستا‌ها ربودند. 
داعش همچنین پانزده نفر از جوانان روستای صفیه در منطقه حمام العلیل در جنوب موصل را کشت. 


10:36 نیروهای مسلح عراق روستای فاضلیه نزدیک بعشیقه را در اطراف شهر موصل از کنترل داعش خارج کردند. 
 نیروهای عراقی با پیشروی در محور شمالی موصل به هشت کیلومتری این شهر رسیدند. 

10:21 منابعی در عراق اعلام کردند نیروهای پیشمرگه عملیات بازپس گیری شهر بعشیقه در شمال شرقی موصل را آغاز کردند. 

10:15 جوانان شهر موصل ضد گروه تکفیری صهیونیستی داعش قیام کردند و در حمله به تروریست‌ها بیست تن از آنان را به هلاکت رساندند و پرچم عراق را بر فراز برخی ساختمان‌ها برافراشتند.




انتهای پیام/1404

منبع: العالم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان