۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آذر ۹۴; امحای ۱۷۰۰ تن سیب زمینی زیر خروارها خاک/ آبان ۹۵; صدور مجوز توزیع رایگان سیب زمینی و پیاز بین محرومان!
کد خبر: ۲۱۶۲۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱ ساعت: ۱۶:۲۵ ↗ لینک کوتاه

یک اقدام عجیب از سوی دولت در سال منتهی به انتخابات؛

آذر ۹۴; امحای ۱۷۰۰ تن سیب زمینی زیر خروارها خاک/ آبان ۹۵; صدور مجوز توزیع رایگان سیب زمینی و پیاز بین محرومان!

آذر ماه سال گذشته به همت دولت تدبیر و امید ۱۷۰۰ تن سیب زمینی در استان فارس توسط مسئولان دولتی در زیر خروارها خاک دفن شد و که در آن برهه از زمان انجام این امر توسط دولتی ها واکنش نمایندگان و مسئولان را در پی داشت؛ بر اساس آمارهای ارائه شده گفته میشد که بیش از ۶۲۰ میلیون تومان از بیت المال همراه با دفن ۱۷۰۰ تن سیب زمینی در زیر خاک دفن و عائد هیچ کدام از مردم کشور نشده است.

آذر ۹۴; امحای ۱۷۰۰ تن سیب زمینی زیر خروارها خاک/ آبان ۹۵; صدور مجوز توزیع رایگان سیب زمینی و پیاز بین محرومان!
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ،آذر ماه سال گذشته به همت دولت تدبیر و امید 1700 تن سیب زمینی در استان فارس توسط مسئولان دولتی در زیر خروارها خاک دفن شد و که در آن برهه از زمان انجام این امر توسط دولتی ها واکنش نمایندگان و مسئولان را در پی داشت؛ بر اساس آمارهای ارائه شده گفته میشد که بیش از 620 میلیون تومان از بیت المال همراه با دفن 1700 تن سیب زمینی در زیر خاک دفن و عائد هیچ کدام از مردم کشور نشده است.

 

حال که یک سال از وقوع چنین موضوع در دولت تدبیر و امید می گذرد رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی در گفت وگویی که با یکی از خبرنگاران داشته گفته است که به‌تازگی مجوزی از هیأت وزیران دریافت کرده‌ایم که در صورت نبود امکان عرضه سیب‌زمینی و پیازی که مشمول خرید تضمینی شده، بتوان آنها را به مددجویان تحت پوشش امداد امام خمینی و بهزیستی عرضه کرد.

 

این اقدام دولت آن هم در روز های پایانی خویش نمی تواند بدون دلیل و از سر اظهار لطف به محرومان و مددجویان باشد، می توان گفت این اقدام دولت بیشتر شبیه به یک تبلیغات انتخاباتی است تا کمک به محرومان و مددجویان؛ همانطور که گفته شد دولت در سال گذشته دراقدامی تامل برانگیز اقدام به دفن 1700 تن سیب زمینی سالم و قابل استفاده در استان فارس کرده بود، چرا همان موقع این اقدام را انجام نداد؟


نتیجه تصویری برای دفن سیب زمینی


این روز ها بیشتر فعالیت های دولت رنگ و بوی انتخاباتی دارد؛ از تغییرات کابینه دولت گرفته تا توزیع سیب زمینی در بین محرومان؛ اگر اینگونه که می گوییم نیست چرا مسئولان دولتی سال گذشته اعتنایی به سخنان منتقدان نکرده و اقدام به حیف و میل بیت المال با دفن 1700 تن سیب زمینی در زیر خاک کردند و در آن موقع در برابر سخن منتقدان ایستادگی و پا فشاری کردند.

 

دولت در سال گذشته به گونه ای خود را تبرعه کرد که گویا سخن منتقدان اشتباه بود و با دلایل و منتقد های من در آوردی در پاسخ سخنان منتقدان را میدادند و به نوعی از حقی که برای خود در دفن سیب زمینی ها قائل بودند دفاع می  کردند.

 

حال چه شده است که دولت اقدام به توزیع سیب زمینی آن هم در سال پایانی و اخرین روزهای خود در بین مردم محروم کرده است؟ آیا این اقدام، اقدامی انتخاباتی در استانه انتخابات نیست؟ یا اینکه دولت می خواهد با انجام چنین کاری روی خطا و اشتباهی که سال گذشته در چنین روزهایی انجام داد سر پوش بگذارد؟

 

کاملا واضح و مبرهن است که هدف از انجام چنین کاری به جز تبلیغ انتخاباتی برای دولت نیست تا با انجام این امر خود را دلسوز و وفادار محرومان بداند؛ اما آقایان دولتی بدانند که این محرومان سال گذشته هم نیازمند بودند و تنها به یک باره امسال نیازمند نشده اند بهتر است مسئولان چشم های خود را باز می کردند نه امسال که نزدیک انتخابات ریاست جمهوری است!

 

دولت بهتراست در روزهای پایانی عمر خویش بیشتر به فکر وعده هایی باشد که در سال 92 به مردم داد ولی هیچ کدام یک از آنها را عملی نکرد و همه آن وعده ها را منوط به اجرای برجام میداند ولی آن طور که دیده می شود آبی از برجام هم برای ملت گرم نمی شود و دولت بیشتر خود را سرگرم بازی های دیپلماتیک کرده است.

 

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان