۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین منتظر اعلام نظر فرماندار برای معرفی عضو علی‌البدل شورا هستیم
کد خبر: ۲۱۶۲۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱ ساعت: ۱۰:۳۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای شهر قزوین:

منتظر اعلام نظر فرماندار برای معرفی عضو علی‌البدل شورا هستیم

رئیس شورای شهر قزوین با بیان اینکه نزدیک به ۲ هفته از نامه نگاری به فرمانداری می‌گذرد، گفت: طی صحبتی با آقای فرماندار درخواست کردم که عضو علی‌البدل را معرفی کنند و اکنون باید منتظر اعلام نظر فرمانداری بود.

منتظر اعلام نظر فرماندار برای معرفی عضو علی‌البدل شورا هستیم
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، انتخابات شوراهای اسلامی شهر قزوین در تاریخ ۲۴‌ خرداد ماه سال ۱۳۹۲ برگزار شد که طی آن مردم با آراء خود اعضاء شورای این شهر را انتخاب کردند.

علی فرخ‌زاد، احد چگینی، مریم نخستین ‌احمدی، علی صادقی‌نیارکی، فاطمه اشدری، فرج‌الله فصیحی‌رامندی، حکمت‌الله داودی، سید‌کاظم مجابی، شهلا عطایی، حسین صلح‌جو، حسین غیاثوند، عباس ظاهری و محمد‌رضا صدیقی به ترتیب بیشترین رای در بین نامزدهای انتخابات شورای شهر قزوین را به خود اختصاص دادند و به عنوان اعضای اصلی به شورای شهر قزوین راه یافتند.

همچنین نینا سیاهکالی‌مرادی، محمد خورشیدی، مهری‌سادات تقوی، سیف ‌الله یوسفی، مجید رضایی و محمدرضا آرام به ترتیب به عنوان اعضای علی‌البدل شورای شهر قزوین انتخاب شدند.

اما پس از اعلام نتایج، نینا سیاهکالی‌مرادی از سوی هیئت نظارت بر انتخابات استان قزوین بنا به دلایل امنیتی و اخلاقی رد صلاحیت و آراء‌ش باطل شد و محمد خورشیدی با هشت هزار ۴۰۴ رای به‌ عنوان اولین عضو علی‌البدل به شورای شهر راه یافت تا در صورت خروج یکی از اعضاء، به شورای شهر معرفی شود.

علی فرخ‌زاد نائب رییس و عضو شورای شهر قزوین در روزهای پایانی شهریور ماه سال جاری پیش از سفر رییس جمهور به قزوین بر اساس حکمی از سوی استاندار به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین منصوب شد.

با انتصاب فرخ‌زاد به این سمت جدید، وی به ناچار از سمت نایب رییس و عضو شورای اسلامی قزوین استعفا داد که درخواست استعفای وی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین رسیدگی و به تصویب رسید.

اکنون طبق قانون باید حکم عضو عل‌البدل از سوی فرماندار قزوین صادر و محمد خورشیدی به عنوان جایگزین علی فرخزاد معرفی شود اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

فرج‌الله فصیحی رامندی رییس شورای شهر قزوین در توضیح این موضوع اظهار کرد: شورای شهر بنا به وظیفه قانونی خود به محض اینکه یکی از اعضا به هر دلیلی از شورا خارج شود موظف است تا خروج وی را به فرماندار اعلام کند.

وی در ادامه گفت: وقتی آقای فرخ‌زاد به سرپرستی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری منصوب شد، استعفای وی در صحن شورا مطرح و مورد قبول اعضای شورا قرار گرفت.

رامندی اضافه کرد: پس از تایید استعفا، ما به فرماندار نامه نوشتیم و مراتب مصوبه شورا مبنی بر پذیرش استعفای آقای فرخ‌زاد را اعلام کردیم و در این نامه اشاره شد که طبق قانون فرد علی‌البدل را باید معرفی کنند.

وی توضیح داد: براساس نتایج آرا انتخابات شورای شهر سال ۹۲ در قزوین، اولین نفر عضو علی‌البدل آقای خورشیدی معرفی شد و از نظر اعضا شورا اگر غیر از این اقدامی شود قانونی نخواهد بود.
رئیس شورای شهر قزوین با بیان اینکه نزدیک به ۲ هفته از نامه نگاری به فرمانداری می‌گذرد، گفت: طی صحبتی با آقای فرماندار درخواست کردم که عضو علی‌البدل را معرفی کنند و اکنون باید منتظر اعلام نظر فرمانداری بود.
انتهای پیام/3008
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان