۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ضرب و شتم وحشیانه جانباز قطع نخاع آمر به معروف ، توسط فرد دوتابعیتی در یکی از ادارات کل جنوب کرمان
کد خبر: ۲۱۶۲۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱ ساعت: ۱۰:۳ ↗ لینک کوتاه

در اقدامی بی سابقه و در ایام عزاداری شهادت سالار شهیدان صورت گرفت؛

ضرب و شتم وحشیانه جانباز قطع نخاع آمر به معروف ، توسط فرد دوتابعیتی در یکی از ادارات کل جنوب کرمان

اما جدیدترین و بی سابقه ترین اتفاق برای آمران به معروف در ایام شهادت سالار شهیدان و به اسارت بردن حضرت زینب نصیب جانباز مظلوم قطع نخاع ۷۵ درصد آقای حسینعلی محمدی شد ، اما قربانی این اتفاق تلخ و شهید زنده که برای بار اول به علت فشار روحی و همچنین ضربات وارده به محل ضایعه نخاعی گردن قصد یاد آوری و مرور آن را نداشت و حاضر به مصاحبه نبود.

ضرب و شتم وحشیانه جانباز قطع نخاع آمر به معروف ، توسط فرد دوتابعیتی در یکی از ادارات کل جنوب کرمان
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین  ،عاشورا چرا به وجود آمد؟ فلسفه قیام عاشورا در محرم سال ۶۱هجری چه بود؟چرا امام حسین علیه السلام و ۷۲ یار باوفایش آنگونه ظالمانه به شهادت رسیدند؟ چرا خاندان و اهل بیت این امام همام به اسارت در آمدند ؟ وچرا این نهضت جاوید همچنان پس از ۱۴۰۰سال هرسال پویاتر از سال قبل برگزار می شود؟ و صدها چرای دیگر ؟

پاسخ همه این سوالات در یک جمله سرور و سالار شهیدان نهفته است که اینگونه در وصیّت‌نامه‎ای که هنگام خروج از مدینه و در زمان وداع با برادرش محمّد بن‌حنفیّه برای وی نوشت، هدف از حرکت خویش را چنین بازگو کرد:”من نه از روی سرمستی و گستاخی و نه برای فساد و ستم‎گری حرکت کردم‎. بلکه تنها برای طلب اصلاح در امّت جدم حرکت کردم. می‎خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم و به سیره جدم و پدرم علی بن‌ ابی‌طالب عمل کنم‎.”

***در باب اهمیت امر به معروف در آیه ۱۰۴ سورهآل عمران نیز آمده است: باید از شماها گروهی وجود داشته باشند که مردم را به نیکویی و خیر فرا خوانند و به معروف امر کنند و از منکر باز دارند و آنان رستگارانند.

***پیامبر اسلام «ص» در ضمن یک مثال ساده، فلسفه امر به معروف و نهی از منکر و عدم منافات آن با آزادی را این طور ترسیم می فرماید:یک گنه دار در میان مردم، مانند کسی است که با گروهی سوار کشتی می شود و هنگامی که در وسط دریا قرار می گیرد، به سوراخ کردن جایگاه خویش می پردازد. اگر دیگران او را از این کار خطرناک باز ندارند، آب به کشتی نفوذ می کند و یک باره همگی غرق می شوند.

***حضرت علی «علیه السلام» نیز جایگاه این دو فریضه را این گونه نشان می دهد:«تمام کارهای نیک و حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر، چون قطره ای است در مقابل دریای پهن و ژرف».
***در زمان معاصر نیز ولی امر مسلمین در باب اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکرمی فرمایند” امر به ‏معروف و نهی ‏از منکر یک واجب اسلامی است و باید در میان مردم رایج بشود.”

***افزون بر این آیات، آیه ۱۷ سوره لقمان، آیه ۱۵۷ سوره اعراف، آیات ۴۰ و ۴۱ سوره حج و آیه ۱۱۰ سوره آل عمران و صدها روایت بر اهمیت این دو فریضه الهی تأکید دارند که با توجه به این رهنمودها، لازم است در سایه آموزه های قرآنی و احیای امر به معروف و نهی از منکر، شادابی و نشاط معنوی بیش از پیش به کالبد جامعه دینی دمیده شود.
حال با این درجه از اهمیت فریضه فراموش شده امر به معروف در جامعه شیعی و اسلامی هر از چند گاهی از گوشه و کنار می شنویم یا در رسانه ها می خوانیم که افرادی بر حسب وظیفه دینی و شرعی خود در اطراف خود منکراتی را دیده اند و نتوانسته اند مانند بسیاری از افراد مصلحت اندیش و محافظه کار نادیده بگیرند و فراموش کنند و غیرتشان اجازه این کار را نداده و تذکر لسانی داده اند ولی مورد حمله ناجوانمردانه اراذل و اوباش قرار گرفته و مانند شهید خلیلی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و یا مانند مولایی در ساردوئیه مورد ضررب وشتم قرار گرفته اند.

اما جدیدترین و بی سابقه ترین اتفاق برای آمران به معروف در ایام شهادت سالار شهیدان و به اسارت بردن حضرت زینب نصیب جانباز مظلوم قطع نخاع ۷۵ درصد آقای حسینعلی محمدی شد ، اما قربانی این اتفاق تلخ و شهید زنده که برای بار اول به علت فشار روحی و همچنین ضربات وارده به محل ضایعه نخاعی گردن قصد یاد آوری و مرور آن را نداشت و حاضر به مصاحبه نبود ولی با اصرار خبرنگار ما دقایقی اینگونه گفت: بنده بر حسب وظیفه شرعی خود و احساس دینی که نسبت به خون پاک و مقدس همرزمان شهیدم دارم نمی توانم بر روی بسیاری از منکرات و بی عدالتی های اطرافم چشم بپوشم و معمولا هر کجا ببینم منکری صورت گرفته خواه فرد مورد خطاب خوشحال شود یا ناراحت حرفم را میزنم که خوشبختانه قریب به اتفاق این موارد چون با روی خوش و گشاده بوده مورد استقبال قرار گرفته است.
وی افزود : همزمان با ایام محرم و تقارن هفته امر به معروف تصمیم گرفتم با همین ویلچر به بعضی از ادارات و محیط های عمومی رفته و در حد وظیفه خود و در صورت مشاهده مواردی به آنها یادآوری کنم شاید از من جانباز بهتر قبول کنند تا یک فرد عادی.

photo_2016-10-21_22-22-44

وی در تشریح موضوع یاد شده گفت:هفته قبل برای انجام کاری اداری به یکی از ادارات کل جنوب کرمان رفتم و پس از اینکه ضرورت حفظ حجاب اسلامی بویژه برای قشر کارمند را برای یکی از خواهران کارمند یادآور شدم ، ایشان با کمال میل پذیرفت و استقبال کرد و هنگامی که در حال برگشت از آن اتاق بودم ناگهان از پشت سر ، برخورد مشت های سنگینی را برگردن و سر خود احساس کردم و پس از اینکه ویلچرم میان میز و صندلی گیر کرده بود مجددا مورد حمله این فرد قرار گرفتم که با وساطت کارمندان اداره از دست این اوباش رها شدم و وی شروع کرد حرف های سراسر توهین زدن و گفت شما خانواده شهدا و جانبازان به اسم شهید هرچه در مملکت بود بردید و خوردید و چرا از سر مردم دست بر نمی داریدو… که بعد از آن بر اثر ضربات وارده به محل ضایعه نخاعی راهی بیمارستان گردیدم .
محمدی در ادامه گفت: پس از این حادثه وتحقیفاتی که انجام شد مشخص گردید که فرد هتاک ، دوتابعیی و پسر یکی از مسئولین شهرستان است و کارمند آن اداره کل نبوده ولی خود را همه کاره می داند و با استفاده از رانت پیمانکار پروژه های زیادی در این اداره کل است و تا کنون توانسته از این طریق ثروت هنگفتی رقم بزند .

مسئولین خبر دارند که چه مارهایی را در آستین انقلاب می پروراند
این جانباز دفاع مقدس افزود:حال سوال من این است آیا در نظام جمهوری اسلامی که هزاران شهید خون خود را برای اعتلای آن تقدیم کردند شایسته است فردی دوتابعیی و به اصطلاح روشن فکر که معلوم نیست دل در گرو کدامین هدف و سر در آخور کدام کشور بیگانه دارد  ، نان و نمک آن را بخورد و هر روز از مزایای آن فربه تر شود ، اینگونه تمام مقدسات و شرع ما زیر سوال ببرد و آیا مسئولین بالادستی از زیرمجموعه خود خبر دارند که چه مارهایی را در آستین انقلاب می پروراند.

این حرکات ما را در راهمان استوارتر می کند

وی در آخر با اشاره به سخن امام خمینی(ره) در عزای شهادت شهید مطهری توسط منافقین گفت :همانگونه که امام راحل فرمود” با ریختن خون عزیز ما، تأیید شد انقلاب ما. این انقلاب باید زنده بماند، این نهضت باید زنده بماند، و زنده ماندنش به این خونریزیهاست. بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می‏کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‏شود. ما از مرگ نمی‏ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید برای اینکه منطق ندارید. اگر منطق داشتید که صحبت می‏کردید؛ مباحثه می‏کردید. لکن منطق ندارید، منطق شما ترور است!”، اکنون هم ما با تاسی و الگوبرداری از این فرمایشات گهربار از اینگونه حملات افراد زبون و اوباش ترسی نداریم و این حرکات ما را در راهمان استوارتر می کند.

درخواست امام جمعه جیرفت از دستگاه قضا برای برخورد با ضارب جانباز قطع نخاع

لازم بذکر است حجت الاسلام والمسلمین کرمی پور امام جمعه جیرفت نیز با اشاره به حادثه فوق در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: دادستان محترم و دستگاه قضایی باید با فرد خاطی که در یکی از ادارات دولتی با یک جانباز درگیری فیزیکی پیدا کرده است با قاطعیت برخورد کنند.

جامعه متدین و ارزشی جیرفت در انتظار برخورد قاطع دستگاه قضا
گفتنی است در حالی که کشورهای لایک وبی دین بیشترین احترام را به سربازان جنگی و کشته گان خود قایلند چرا یک جانباز ۷۵ درصد که همه وجود خود را برای دفاع از این آب و خاک و آرامش امروز ما فدا کرده و سالها تنها یاور او ویلچرش بوده و هیچ توان دفاع از خود ندارد اینگونه وحشیانه و ناجوانمردانه مورد حمله یک فرد که مشخص نیست کوچکترین آشنایی با معنی دفاع از میهن ،ناموس وخاک دار یا خیر قرار گیرد؟
و موضوع مهمتری که سبب بروز حادثه یاد شده گردید موضوع بد حجابی وبی حجابی بعضی از بانوان در محیط های عمومی بویژه کارمندان ادارات است که طبق قانون جمهوری اسلامی موظفند حجاب اسلامی خود را رعایت کنند و بایستی مدیران و مجموعه های نظارتی کوتاهی نکرده و وظیفه خود را انجام دهند .

در پایان یادآور می شود افکار عمومی و جامعه متدین و ارزشی جیرفت در پی این رخداد جریحه دار شده و با توجه به وجود قانون صریح در خصوص حمایت از آمران به معروف و همچنین ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شایسته است دستگاه محترم قضایی همانطور که پیش از این قاطعیت خود را به اثبات رسانده و یدالله موحد مدیرکل دادگستری استان در مصاحبه مطبوعاتی خود در تاریخ ۹۵/۷/۱۳ به آن اشاره کرد در راستای اجرای اصل یکصد و بیست وسوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (قانون ۴۹۵۳۷ ، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر) در خصوص پیگیری و برخورد با فرد هتاک اقدام و به اطلاع مردم رسانده شود.

تیرماه سال ۹۳ بود که طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از سوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و پس از تصویب کلیات این طرح، بررسی جزییات آن در صحن مجلس کلید خورد و سپس ایرادات شورای نگهبان به این طرح از سوی وکلای ملت رفع شد. شورای نگهبان نیز در تاریخ ۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری این طرح مهم را تأیید کرد.
علی لاریجانی رئیس وقت مجلس نهم نیز پیش قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد.
هرچند دولت مخالفت خود را با قانون امربه‌معروف از طریق نامه ای خدمت رهبر انقلاب اعلام کرد که معظم‌له نیز آن را به هیئت حل اختلاف ارجاع دادند، در نتیجه بررسی ها نیز هیئت حل اختلاف قوا با تایید نظر مجلس ایرادی را که دولت گرفته بود رد کرد.

%d9%86%d9%85%d8%a7%d8%b2%d8%ac%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b1%d8%af%d9%88%d8%a6%db%8c%d9%87-28-copy

انتهای پیام/1404

 

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان