۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دادگاه ویژه بین‌المللی برای رسیدگی به جنایات آل‌سعود تشکیل دهید
کد خبر: ۲۱۶۲۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱ ساعت: ۹:۳۶ ↗ لینک کوتاه

جمعی از اساتید دانشگاه‌های استان قزوین:

دادگاه ویژه بین‌المللی برای رسیدگی به جنایات آل‌سعود تشکیل دهید

اساتید دانشگاه های استان قزوین در نامه ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار برگزاری دادگاه بین المللی برای جنایت های ال سعود در یمن شدند.

دادگاه ویژه بین‌المللی برای رسیدگی به جنایات آل‌سعود تشکیل دهید
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،اساتید دانشگاه های استان قزوین در نامه ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار برگزاری دادگاه بین المللی برای جنایت های ال سعود در یمن شدند.

مهدی نجاتی هاتانی، رئیس بسیج اساتید استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین خبر داد: 150 نفر از اساتید دانشگاه های استان قزوین طی نامه ای به دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار برگزاری دادگاه بین المللی برای جنایت های آل سعود در یمن شدند.
متن نامه به شرح ذیل است:

دبیر کل سازمان ملل متحد
با سلام و احترام، همانگونه که اطلاع دارید حدود 19 ماه از آغاز تهاجم هوایی گسترده رژیم آل سعود و همدستانشان به کشور بی دفاع یمن میگذرد. در این مدت دهها هزار تن از مردم مظلوم و بی گناه غیر نظامی  این کشور که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل میدهد. در همه ی مناطق مسکونی پر جمعیت، بازارها،مدارس، معابر،بیمارستان ها و همه ی ساختارهای  زیر بنایی  به وسیله جنگنده‌های مدرن و بمب های فوق مدرن غربی اعم از آمریکایی انگلیسی فرانسوی ایتالیایی و... به خاک و خون کشیده شده اند.
آخرین نمونه ی این کشتارهای بیرحمانه که شما هم از  آن خبر دارید حمله به یک مجلس عزاداری در شهر صنعا است که در سه نوبت متوالی انجام شد و قریب به 700 کشته ومجروح برجای گذاشت.
آقای دبیر کل ! امروز اعتلاف ضد یمن به رهبری عربستان و حمایت مستقیم آمریکا،فاجعه ی گسترده انسانی را در این کشور فقیر و مصیبت زده به وجود آورده است که بیم آن میرود در بی ثباتی پدید آمده در منطقه،گروه های تروریستی نظیر القاعده و داعش که قاعدتا باید دغدغه اصلی امروز همه جوامع و سازمان های صلح طلب  و عدالت مدار باشند، زمینه ی مساعدی را برای تحکیم پایه های قدرت شیطانی خود در همه ی مناطق یمن  نظیر آنچه در سوریه، عراق و افغانستان جریان دارد- فراهم آورد و کار جهان را بیش از این آشفته سازد و آنگاه دیگر برای جبران دیر خواهد بود که به قول سعدی شیرازی:
 سرچشمه شاید گرفتند به بیل                     
چو پر شد نشاید گذشتن به پیل
آقای دبیر کل! گذشته  از نابود شدن بنیان های اقتصادی و فرهنگی نظیر میراث غنی و تاریخی کشور یمن در اثر بمباران های مکرر هواپیماهای ائتلاف سعودی، محاصره یمن از راه زمینی، هوا و دریا،این مردم رنجور و بیمار را از غذا و دارو هم محروم ساخته است به طوری که امروز حدود 500 هزار نفر کودک حقیقتا دچار سوء تغذیه شدید هستند.
آقای دبیر کل! شما خودتان به خوبی آگاه هستید که بر اساس قوانین بین المللی از جمله معاهده روم:( دست زدن به هر حمله ی با علم به اینکه حمله مجروح شدن غیر نظامیان در پی داشته باشد جنایت جنگی به شمار می آید. ) حال چگونه است که کشتار سازمان یافته و علنی ال سعود را که حقیقت مصداق بارز نسل کشی به شمار می آید در نظر نمی آورید و در مقابل آن موصع شایسته انتخاب نمی کنید؟ چرا شما و سازمان ملل متحد تلاش هایی را برای نجات تروریست های مردم خوار داعش از محاصره ارتش سوریه به عمل آوردید در قبال تهاجم گسترده رژیم سعودی به یمن انجام نمی دهید؟
آقای دبیر کل؟! ما اساتید دانشگاهای استان قزوین از آن مقام محترم و تمامی حقوق دانان و قانون مداران آزاده جهان موکدا درخواست میکنیم تا حملات جنگی و هوایی ائتلاف آمریکایی و سعودی به مردم مظلوم یمن را مصداق جنایت جنگی قلمداد کرده و با اقامه دعوی علیه سردمداران این حمله وحشیانه، آنان را در دادگاه بین المللی جنایت ICC یا دادگاه بین المللی کیفری لاهه محاکمه عادلانه نمایید و به مجازات مقرر برسانند.
باشد که تا فرشته صلح به روی جهان لبخند زند.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان