۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین استعفای وزرای کابینه یازدهم یک بازی سیاسی بود/ دولت در پسابرجام باسرعت غیرقابل تصوری در حال تولید رانت است
کد خبر: ۲۱۶۲۳۵ نویسنده: علیرضا زاکانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱ ساعت: ۸:۷ ↗ لینک کوتاه

زاکانی در مصاحبه با صبح قزوین:

استعفای وزرای کابینه یازدهم یک بازی سیاسی بود/ دولت در پسابرجام باسرعت غیرقابل تصوری در حال تولید رانت است

زاکانی با بیان اینکه استعفای وزرای کابینه یازدهم یک بازی سیاسی بود، عنوان کرد: دولت به جای آنکه در پسابرجام به دنبال تولید رفاه بیشتر برای مردم باشد، با سرعت غیرقابل تصوری در حال تولید رانت است.

 استعفای وزرای کابینه یازدهم یک بازی سیاسی بود/ دولت در پسابرجام باسرعت غیرقابل تصوری در حال تولید رانت است
علیرضا زاکانی، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در مصاحبه با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره قرار داد محرمانه نفتی ipc گفت: یکی از ویژگی‌هایی که متاسفانه دولت از ابتدا بر روی آن تاکید داشت، محرمانه نگه داشتن برخی موضوعات است.
وی افزود: این موارد که بنظر دولت باید محرمانه بماند، گاهی به ادامه حیات و آینده کشور مربوط است.
این کارشناس سیاسی تاکید کرد: من معتقدم این رفتار برای محرمانه نگه داشتن قرار داد ipc یک فرصت طلبی از طرف دولت است.
وی عنوان کرد: آنچه که می‌بایست محرمانه بماند، قرارداد بین کشور با سایرین است در حالی که دولت اصل قرارداد و مفاد آن را محرمانه اعلام کرده است.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره آسیب‌های احتمالی، اظهار کرد: پنهان کردن چنین موارد از نگاه کارشناسان امر موجب می‌شود قرارداد ناقص و معیوب باشد و هم زمینه برای سواستفاده‌های بعدی فراهم شود.
وی هشدار داد: محرمانه تلقی کردن این جنس قراردادها کاملا غلط است و کشور را در سیر باطلی وارد می‌کند که نتیجه آن بدهکاری نسل‌های آینده و از دست رفتن منافع منطقی و ملی کشور است.
زاکانی درباره مطالبه برای این قرارداد محرمانه، عنوان کرد: همه ملت ایران و وکلای مردم در مجلس و کلیه صاحب نظران بایستی در این زمین از دولت مطالبه گری داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه امروز به نوعی غارت و چپاول ثروت ملی در ابعاد گسترده در حال انجام است که بخش‌های وسیعی از دولت را هم آلوده کرده است، تأکید کرد: یک جریان خاص و مشکوک که سوابقش برای ما روشن است، برجام و توافق هسته‌ای را به عنوان ابزار تجارت غیرقانونی خودش مورد سوء استفاده قرار می‌دهد و برجام را در واقع یک ابزار برای این فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی خودش می‌داند.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس اضافه کرد: دولت به جای آنکه در پسابرجام به دنبال تولید رفاه بیشتر برای مردم باشد، با سرعت غیرقابل تصوری در حال تولید رانت است. امروز در پسابرجام به جای آنکه جیب مردم پر شود، به شدت در حال تخلیه شدن است و به نظر می‌رسد یک عملیات بی‌سابقه در این راستا در حال انجام است.

فساد، رانت خواری، غارت بیت المال، چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب نمی‌شناسد

زاکانی در ادامه سخنانش یادآور شد: یک شبکه دلالی خطرناک و مخوف با مشارکت برخی دولتی‌ها توانسته است با خارج از کشور ارتباط برقرار کند.
وی با بیان اینکه امروز در پسابرجام موج کشور فروشی به راه افتاده و در حوزه‌های متنوع، منابع و سرمایه‌های ملی در حال غارت است، تصریح کرد: عده‌ای به قیمت فروختن کشور در حال پر کردن جیب‌های خود هستند و هدف این سازمان مخوف و خطرناک این است که با توجه به شرایطی که در پسابرجام ایجاد شده، با پول ملت ایران جیب غربی‌ها را پر کند و در واقع پول ملت تبدیل به سرمایه‌ای در جیب غربی‌ها شود و این سازمان جز جیب خودش و منافع طرف خارجی به چیز دیگری متعهد نیست.
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه فساد، رانت خواری، غارت بیت المال، چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب نمی‌شناسد، گفت: نقاب‌های سیاسی یکی از صورت‌های پنهان کننده شبکه مفسدان است.
وی اذعان کرد: موضوع فیش‌های نجومی که از دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب و مردم بوده و هست و هر روز شاهد پیگیری مردم در فضای مجازی هستیم؛ اما متاسفانه از جانب مراجع مسئول در قوای سه گانه رسیدگی جدی نشد.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره استعفای سه وزیر کابینه دولت تدبیر و امید گفت: درباره استعفای این سه وزیر، چیزی جز بازی سیاسی بنظر نمی‌رسد.
انتهای پیام/7006


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان