۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین گلوله‌باران مواضع داعش در غرب موصل/آزادسازی چندین روستا/ نجات خانواده‌های گرفتار در چنگال تروریست‌ها
کد خبر: ۲۱۶۲۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۹ ساعت: ۱۰:۳۸ ↗ لینک کوتاه

عملیات آزادسازی موصل در روز چهارم؛

گلوله‌باران مواضع داعش در غرب موصل/آزادسازی چندین روستا/ نجات خانواده‌های گرفتار در چنگال تروریست‌ها

تحولات روز چهارم عملیات آزادسازی موصل را در اینجا مشاهده کنید.

گلوله‌باران مواضع داعش در غرب موصل/آزادسازی چندین روستا/ نجات خانواده‌های گرفتار در چنگال تروریست‌ها
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، نیروهای عراقی موفق شدند روستای الزویه در محور جنوبی و روستاهای شامی، خربه حدید و بیضاء  در جنوب منطقه غربی موصل را به کنترل خود در آورند. پلیس فدرال نیز برای حمله به روستای ام المهاهیر در شمال روستای آزاد شده بیجوانیه آماده شده است. 

نیروهای مشترک عراق موفق شدند دویست خانواده را که از دست داعشی ها فرار کرده بودند در منطقه المدرج الشمالی و روستای فارسی در اطراف منطقه حمام العلیل در جنوب موصل نجات دهند و به آنان کمک های بشردوستانه ارائه دهند.

فتیحه الحسن التمیمی، خبرنگار العالم در گزارشی در این زمینه اعلام کرد، در روز سوم عملیات آزادسازی موصل، نیروهای مشترک عراق دستاوردهای میدانی خود را در نبرد علیه تروریست های داعش ادامه دادند. منابع نظامی خبر دادند نیروهای مشترک هم زمان با آزادسازی روستای بیجوانیه در منطقه شوره، دهها تروریست را به هلاکت رساندند ضمن اینکه روستای سرت در  شمال منطقه قیاره را نیز آزاد کردند، همچنین منطقه جنوب غربی شهرستان حمدانیه نیز به کنترل این نیروها درآمد و دهها چاه نفت در این مناطق آزاد شده است. 

پلیس فدرال عراق نیز اعلام کرد از زمان آغاز عملیات تاکنون یگان های پلیس موفق شدند سیصد و پنجاه و دو کیلومتر مربع را در جنوب موصل پاکسازی کنند. تیپ نهم از لشکر سی و چهارم ارتش نیز موفق شد روستای مشرِق در منطقه نمرود، جنوب غرب موصل، را آزاد کند. همچنین نیروهای پیشمرگه خبر دادند به طور کامل نه روستا را در محور خازر در شرق موصل به کنترل خود در آورده اند . هم زمان با اقدام ارتش، بسیج مردمی و پیشمرگه در اعزام تجهیزات مختلف به جبهه های جنگ، بمباران هوایی و گلوله باران توپخانه ای علیه مواضع داعش همچنان ادامه دارد.

اخبار لحظه به لحظه درباره روز چهارم عملیات آزادسازی موصل از چنگ داعش را در اینجا مشاهده کنید:

10:29 نیروهای کُرد با پشتیبانی ( به اصطلاح ) ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا بامداد امروز به روستاهای نزدیک بعشیقه حمله کردند. فرماندهی نیروهای پیشمرگه کُرد با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد این عملیات گسترده ساعت سه بامداد به وقت گرینویچ در شمال و شمال شرق موصل آغاز شد. فرماندهی نیروهای پیشمرگه کُرد هدف از این حمله را پاکسازی چند روستای نزدیک و تسلط بر مناطق راهبردی برای جلوگیری از تحرکات گروه تروریستی داعش ذکر کرد.

10:11 برخی منابع در عراق اعلام کردند جنگنده‌های عراقی مرکز فرماندهی گروه تکفیری صهیونیستی داعش را در تلعفر در غرب موصل بمباران و شماری از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند و مقادیری از جنگ افزارهای آنها را منهدم کردند.

10:09 در حمله هوایی به روستای تل الشعیر در جنوب موصل «عزیز علی» از سرکرده های گروه تکفیری صهیونیستی داعش به هلاکت رسید.

9:37 العالم گزارش داد گروه تروریستی داعش در راه های منتهی به شهر موصل کانکس و کانتینرهای بمب گذاری شده برای جلوگیری از پیشروی ارتش مستقر کرده است.

9:00 فرمانده لشکر دوم نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق پیش‌بینی کرد نیروهای این کشور بتوانند امروز شهر برطله در شرق موصل را آزاد کنند. 

8:30 شبکه تلویزیونی العراقیه اعلام کرد روحیه گروه تروریستی داعش کاملاً از بین رفته است و آنها در برابر پیشروی نیروهای عراقی در برطله در هفت کیلومتری موصل پا به فرار گذاشته اند. هواپیماهای عراقی در پی حمله سازمان مبارزه با تروریسم عراق به برطله در حال پرواز بر فراز آسمان این منطقه هستند.

7:30 شبکه تلویزیونی الحدث اعلام کرد نیروهای مبارزه با تروریسم به منطقه برطله واقع در هفت کیلومتری شهر موصل یورش برده‌اند.

7:00 شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد نیروهای پیشمرگ از سه محور به بعشیقه در شمال موصل یورش برده‌اند.





انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان