۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پخش مراسم عزاداری مردم شهر محمدیه در شب عاشورا از رسانه ملی
کد خبر: ۲۱۵۷۸۳ نویسنده: حسین بهزادپور تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۳ ساعت: ۷:۱۸ ↗ لینک کوتاه

شهردار محمدیه خبر داد:

پخش مراسم عزاداری مردم شهر محمدیه در شب عاشورا از رسانه ملی

شهردار محمدیه از برگزاری مراسم عزاداری همه هیات‌ها به صورت متمرکز در شب عاشورا خبر داد و افزود: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با سیمای مرکز قزوین، تجمع مردم شهر محمدیه در شب عاشورا به صورت زنده از شبکه استانی و شبکه‌های مختلف کشوری پخش خواهد شد.

پخش مراسم عزاداری مردم شهر محمدیه در شب عاشورا از رسانه ملی
حسین بهزادپور، شهردار محمدیه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات شهرداری این شهر برای ایام محرم اظهار کرد: ساماندهی تکایا و حسینه‌ها که توسط هیات‌های مذهبی در خارج از مساجد و به صورت گروه‌های خود جوش اقدام به برپایی خیمه و حسینیه و نصب بنر نموده و همچنین نذورات خیابانی پخش می‌کنند از جمله اقدامات شهرداری محمدیه در این ایام است.
وی افزود: بر این اساس، مقدماتی مهیا شده تا هیئات مذهبی دارای شناسنامه و ثبت شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی، به شهرداری مراجعه کرده تا برحسب تقاضای آنها برای مکان مورد نظر مجوز صادر ‌شود و بتوانند در این زمینه فعالیت کنند.
شهردار محمدیه خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگی شهرداری نیز در راستای آماده سازی فضای شهر متناسب با حال و هوای ماه محرم اقدامات لازم را در سطح شهر و معابر انجام داده است و سعی شده با نصب پرچم‌های مشکی و ریسه‌ها در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر به ویژه در میادین، فضاسازی مناسبی صورت گیرد.
وی در ادامه با اشاره به مساعدت و کمک مالی شهرداری به مساجد و هیات‌های مذهبی شهر بیان کرد: بیش از 40 هیات و 7 مسجد در مجموعه شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان فعالیت می‌کنند.
بهزادپور تصریح کرد: بنا بر مصوبه شواری اسلامی شهر کمک هزینه‌ای برای فعالیت هیئات مذهبی در نظر گرفته شده است که امیدواریم ما نیز سهمی در ثواب فعالیت‌های هیئات داشته باشیم.
شهردار محمدیه از برگزاری عزاداری همه هیات‌ها به صورت متمرکز در شب عاشورا خبر داد و افزود: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با صدا و سیمای مرکز قزوین، تجمع مردم شهر محمدیه ساعت 19 شب عاشورا به صورت زنده از شبکه استانی و شبکه‌های مختلف کشوری پخش خواهد شد.
وی در پایان گفت: برای این منظور مقرر شده تا بلوار امام حسین(ع) برای حضور همه هیات‌ها و عزاداران حسینی آماده شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان