۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کاتولیک‌تر از پاپ بودن مخالفان برگزاری کنسرت/ دولت در برجام و FATF دستاوردهای قابل قبولی داشته است!
کد خبر: ۲۱۵۷۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۱ ساعت: ۱۱:۲۰ ↗ لینک کوتاه

علی مطهری در قزوین مدعی شد:

کاتولیک‌تر از پاپ بودن مخالفان برگزاری کنسرت/ دولت در برجام و FATF دستاوردهای قابل قبولی داشته است!

علی مطهری در قزوین مدعی شد که قرارداد های نفتی بدون مشکل است و fatf جای نگرانی ندارد و تنها در زمینه نوع نگاه به تشخیص تروریسم با غرب اختلاف نظر دارم و برای حضور در بانک‌های بین‌المللی به fatf نیازمندیم.

کاتولیک‌تر از پاپ بودن مخالفان برگزاری کنسرت/ دولت در برجام و FATF دستاوردهای قابل قبولی داشته است!
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، آیین گشایش تشکل اسلامی انجمن «فرهنگ و سیاست» عصر دیروز(شنبه) با حضورعلی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی، حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و نایینی رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین در سالن اجتماعات این دانشگاه در حالی برگزار شد که مسئولین برپایی این همایش از ترس انعکاس حواشی مانع حضور خبرنگاران و ضبط صوت سخنرانان شدند.

سالن با رنگ سبز یک دست مانند ساتن و بادکنک‌های سبز آماده شده بود و پس از قرائت قرآن، کلیپی از فعالیت‌های دانشجویان این انجمن طی سال‌های گذشته که شامل امضا طومار برکناری رییس وقت دانشگاه در سال ۹۲ ، حمایت از تیم مذاکره کننده برجام و دیگر اقداماتی از این دست بود، پخش شد.

سینا قلیچ دبیر تشکل فرهنگ و سیاست با بیان اینکه این انجمن اولین تشکل سیاسی اصلاح طلب پس از انتخابات سال ۹۲ است بیانیه این انجمن را قرائت کرد.

مجری برنامه حضار را به شنیدن صوتی از مصطفی تاج زاده که از مسوولین وقت دولت خاتمی و میرحسین موسوی بود دعوت کرد؛ وی در این پیام صوتی شروع به کار انجمن فرهنگ و سیاست را تبریک گفته بود.

تشکل‎های دانشجویی با بخشنامه‌های یک روزه شکل نگرفته‌اند که یک شبه هم پایان یابند

حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی دومین سخنران این برنامه بود که ساماندهی تشکل‎های دانشجویی در راستای پیشرفت و تعالی دانشگاه را ضروری دانست چراکه در بزنگاه‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی نقش بسزایی دارند.

وی تاکید کرد: باید به جوانان و دانشجویان کشور باور داشته و در مقابل هر رفتار و حرکت دانشجویی سعی در مقابله با آن‌ها را نداشته باشیم.

زرآبادی با بیان اینکه دانشجویان قشری تاثیرگذار در پیشرفت و تعالی کشور هستند، گفت: تشکل‌های اسلامی از میان خواسته‌ها و نیازهای درونی دانشگاه‌ها برآمده‌اند و با بخشنامه‌های یک روزه شکل نگرفته‌اند که یک شبه هم پایان یابند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در پایان، آسیب‌هایی چون بازی‌های سیاسی خارج شدن از رسالت حقیقی فضای دانشگاهی و دانشجویی و راهیابی دسته‌های سیاسی بیرون به داخل دانشگاه را از تهدیدها و آسیب‌های جدی برای تشکل‌های اسلامی و دانشجویی دانست.

پس از این سخنرانی برخی از دانشجویان عکس‌هایی از فتنه‌گران در سال ۸۸ و دست نوشته‌هایی از جمله « خاتمی حذف شدنی نیست» را بالا گرفتند و با کف و سوت خواستار شکسته شدن حصر سران فتنه شدند.

مجری برنامه با یادآوری اینکه در انتهای برنامه اجرای موسیقی زنده سنتی توسط گروه موسیقی دانشگاه برگزار خواهد شد از حضار درخواست کرد تا پایان برنامه آن‌ها را همراهی کنند.

علی مطهری در ابتدای سخنرانی مقدمه‌ای برای تبریک بازگشایی انجمن فرهنگ و سیاست بیان کرد که تا یک ساعت به طول انجامید گفت: جای سوال دارد که چرا پس از انتخابات سال ۹۲ بازگشایی این انجمن تا به امروز طول کشیده است.

وی افزود: هر حرکت سیاسی و اجتماعی بدون پشتوانه فکری گرفتار افکار بیگانه می‌شود و شکست خواهد خورد؛ ما همیشه نیازمند جنبش‌های دانشجویی هستیم چون دیده‌بان‌های جامعه هستند.

نیم ساعت از سخنرانی گذشته بود که تعدادی از دانشجویان سالن را ترک کردند و بر تعداد صندلی‌های خالی ابتدای مراسم افزوده شد، مجری برنامه پشت تریبون قرار گرفت و از مطهری خواست زمانی را برای طرح پرسش و پاسخ دانشجویان در نظر بگیرد و باز هم یادآور شد که موسیقی زنده خواهند داشت تا دانشجویان آن‌ها را همراهی کنند.

هیچ تضمینی بر خارج نشدن انقلاب اسلامی از مسیر خود وجود ندارد
رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی در نیمه‌های برنامه وارد مراسم شد و مطهری سخنان پایانی خود را اینگونه تمام کرد: هیچ تضمینی بر خارج نشدن انقلاب اسلامی از مسیر خود وجود ندارد و صرفا با داشتن پسوند اسلامی نمی‌توان پایداری آن را تضمین کرد و استمرار آن به عملکرد ما بستگی دارد.

وی در پاسخ به اولین سوالات که در زمینه ممنوع‌التصویری سران فتنه و نظر وی درمورد حجاب و اختیاری شدن آن در جامعه بود گفت: ممنوع‌التصویری این افراد از نظر من غیرقانونی است و بارها تاکید کرده‌ام که رسانه‌ها نباید نسبت به این قانون ترتیب اثر دهند و آن را جدی نگیرند.

کنسرت در هر جایی می‌تواند برگزار شود

مطهری ادامه داد: در بحث حجاب یا باید الگوی اروپایی که خواستار آزادی بی حد و مرز است و یا الگوی اسلامی را پیاده کرد؛ شما می‌گویید کدام الگو باشد؟ حجاب نماد حکومت اسلامی بوده و برای جامعه مفید است.

نایب رییس مجلس در خصوص ممنوعیت کنسرت‌ در استان‌ها عنوان کرد: من نسبت به عملکرد وزیر ارشاد برای ممنوعیت کنسرت در مشهد معترض شدم، کنسرت در هر جایی می‌تواند برگزار شود؛ نباید مردم را از حقوق خود محروم کرد و کاتولیک‌تر از پاپ شد.

وضعیت حجاب دانشگاه‌ها اسفناک نیست
وی در پاسخ به سوالات دانشجویی دیگر در بحث وضعیت حجاب در دانشگاه‌ها عنوان کرد: چون من در دانشگاه الهیات تدریس می‌کنم و آن هم در محوطه دانشگاه تهران نیست بنابراین فقط محیط این دانشگاه را می‌بینم؛ نمی‌توانم درمورد همه دانشگاه‌ها اظهار نظر کنم اما به طور کلی وضعیت اسفناک نیست که این پاسخ با تشویق مواجه شد.

مطهری قرارداد های نفتی را بدون مشکل دانست و در مورد fatf گفت: این مسئله جای نگرانی ندارد و تنها در زمینه نوع نگاه به تشخیص تروریسم با غرب اختلاف نظر دارم و برای حضور در بانک‌های بین‌المللی به fatf نیازمندیم.

برجام موفق بوده است
نایب رییس مجلس در خصوص سوالی درمورد نظر وی نسبت به برجام ادامه داد: من همچنان نظر مثبتی دارم و دستاوردهای برجام قابل قبول است و موفق بوده است.

دانشجوی پسر دیگری برای طرح سوالاتش پشت تریبون قرار گرفت و پس از حمایت تمام قد از دستگیر شدگان فتنه ۸۸ خواستار آزادی آن‌ها شد و عنوان کرد برخی از مسوولین اجازه انتقاد به دانشجویان نمی‌دهند و خطاب به رییس دانشگاه گفت: آقای نایینی یکی از آن افراد است که می‌گوید دانشجو حق انتقاد از من را ندارد و سخنانش را با این لفظ به پایان رساند که ” می‌دانم الان آقای نایینی مقدمات اخراج من را در ذهن می‌گذراند اما من از چیزی نمی‌ترسم”

زمانی که مجری برنامه سوالات را تمام شده دانست، یکی از دختران دانشجو ایستاد و گفت: من هم اجازه صحبت می‌خواهم چرا تمام سوالات از سوی جناح خاصی پرسیده شد؟

در حالی که مسوولان برنامه مخالفت می‌کردند مجری برنامه با لفظ تند «ببند!» نسبت به این دانشجو معترض و وقت را تمام شده دانست که در این میان مطهری خواست تا زمانی هم برای شنیدن صحبت‌های این دانشجو دهند.

چرا احمدی نژاد برای دولت تدبیر و امید شده است مدرسان شریف؟!
این دانشجو گفت: چرا احمدی نژاد برای این دولت شده است مدرسان شریف؟! و علت هر کوتاهی و مشکلی را دولت قبل می‌دانند؟! پس وعده‌های آقای روحانی چه شد؟! عزت ایرانی چه شد؟ تامین شغل، ازدواج و مسکن چه شد؟؟

علی مطهری در پایان در جواب سوالات این دانشجو دولت احمدی نژاد را دولتی «بزن در رو» دانست و با ارائه سخنان تمسخر آمیز از دولت قبل موجب خنده جمع شد و اما در جواب خواسته‌های دانشجو از دولت پاسخی نداشت
این مراسم در انتها با اهدا یادبودی از سوی انجمن فرهنگ و سیاست به علی مطهر و اجرای موسیقی به پایان رسید.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان