۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین سنگ تمام اداره کل آموزش‌وپرورش قزوین در میزبانی از رئیس جمهور/ قرابت ردیف بودجه بیست‌وهشتم و سفر سی‌ویکم!
کد خبر: ۲۱۵۷۰۵ نویسنده: حنانه امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۹ ساعت: ۱۷:۳۶ ↗ لینک کوتاه

حاشیه‌ای بر سی و یکمین سفر استانی ریاست جمهوری؛

سنگ تمام اداره کل آموزش‌وپرورش قزوین در میزبانی از رئیس جمهور/ قرابت ردیف بودجه بیست‌وهشتم و سفر سی‌ویکم!

سفر سی‌ویکم هیئت دولت به قزوین با سنگ تمام اداره کل آموزش‌وپرورش در میزبانی از رئیس جمهور انجام گرفت و روحانی در این سفر با گلایه از منتقدان خود تخریب دولت را حرام شرعی اعلام کرد.

 سنگ تمام اداره کل آموزش‌وپرورش قزوین در میزبانی از رئیس جمهور/ قرابت ردیف بودجه بیست‌وهشتم و سفر سی‌ویکم!
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ حنانه امیری.

بیش از سه سال از روی کار آمدن دولت یازدهم و وعده و وعیدهای فراوان نمایندگان دولت گذشت و در نهایت استان قزوین در 7 و 8 مهرماه میزبان کاروان تدبیر و امید شد.
گویی استان قزوین فقط در بحث بودجه ردیف بیست و هشتم در بین استان‌های دیگر و خانه نشینی در انتهای جدول بودجه ریزی را به خود اختصاص نداده است و در سفرهای استانی هیئت دولت از بخت بد نیز ته نشین سفرهای استانی و مقصد سی و یکم دولت شد.
رئیس جمهور صبح روز هفت مهرماه در ایستگاه راه آهن، مورد استقبال آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین و فریدون همتی استاندار قزوین قرار گرفت و با خیرمقدم فائزه باقریان فرزند جانباز جعفر باقریان عازم ورزشگاه 10 هزار نفری شهید رجایی شد.


خیابان شهدا مسیر اصلی ورود روحانی و هیئت همراه وی بدون استقبال مردمی طی شد و چهارراه طالقانی تا میدان ولی عصر و در نهایت ورزشگاه شهید رجایی با حضور استقبال کنندگان و منتقدان زینت یافته بود.

رفتیم قلب را عمل کنیم دیدیم پا و جاهای دیگر هم مشکل دارد

در این سفر شاهد حضور اتوبوس‌های فراوانی از شهرستان‌ها برای استقبال از رییس جمهور در مرکز استان بودیم که با فیلم‌هایی که ساعتی بعد منتشر شد حکایت از اجباری بودن و گرفتن رضایت نامه برای حضور دانش آموزان در این مراسم داشت.

با همه این تدابیر و سنگ تمام آموزش و پرورش قزوین در میزبانی از دکتر روحانی، اما ورزشگاه شهید شهید رجایی به طور کامل تکمیل نشد.
مردم با دست نوشته‌هایی چون " آیا از رکود عبور کردیم؟"، "با ذخیره‌های نجومی چه کردید؟"، "عزت پاسپورت ایرانی چه شد؟"، "کارگران دیروز، بیکاران امروز"، "1020 روز از وعده 100 روزه گذشت" به استقبال رئیس جمهور آمده بودند.


باوجود راه‌اندازی سامانه 111 که مسئول رسیدگی به تقاضاها و مشکلات اعلام شده است بازار عریضه‌نویسی همچنان داغ بود و اقشار مختلف سعی در بیان مشکلات خود بر روی کاغذ و امید حل آن را داشتند.
رئیس جمهور طی سخنرانی خود در ورزشگاه شهید رجایی آب پاکی را روی دستان مردم قزوین ریخت و با مقایسه وضعیت بودجه ای و ارزش پول ملی ایران با دیگر کشورها همچون ونزوئلا تاکید کرد: چرا شکر نمی‌کنید؟ که این جمله دکتر روحانی بلافاصله تیتر خبرگزاری ‌ها و رسانه‌ها و تگی برای شوخی و مزاح در شبکه‌های اجتماعی شد.


گروه سرود 1400 نفره دانش آموزان دختر با نام "روشنایی امید" که در سه گروه با شال‎هایی به رنگ پرچم ایران تقسیم شده بودند در استقبال از سخنان رئیس جمهور در ورزشگاه به اجرا پرداختند و پیام خود را که نوید همراهی با دولت تا سال 1400 داشت، اعلام کردند. 

مردم مشکلات را ببینید و شکر کنید

در بین جمعیت حاضر در ورزشگاه دست نوشته‌هایی چون "تولید ملی، افتخار ملی"، " دولت توسعه، دولت امید" و روحانی حمایتت می‌کنیم" دیده می‌شد.

حجت الاسلام روحانی در سفر سی و یکم خود به قزوین در نشست‌ها و برنامه‌های مختلف منتقدان عملکرد خود را به کرّات مورد خطاب قرار داد و گفت:" رسانه‌ها و مطبوعات و رسانه ملی چرا واقعیت را به مردم نمی‌گویید؟"

رئیس جمهور در قزوین از برجام و مذاکرات هسته ای دفاع کرد و از مردم و منتقدان دولت گلایه کرد که چرا شکرگزار شرایط امروز کشور و دستاوردهای برجام نیستید؟
روحانی همچنین گلایه کرد: برخی می‌گویند چرا اختلافات را حل می‌کنید؟ باید ادامه دهیم دعوا کردن که افتخار نیست تنها باید در مذاکره با طرف خارجی درست و منطقی رفتار کنیم و به منافع ملی توجه کنیم، در مذاکرات فقط به ما گفتند قلب را عمل کنید در حالی که پا و جاهایی دیگر هم مشکل دارد.
رئیس جمهور در قزوین گفت که کشور را یک سال بدون دغدغه اداره کردیم. اما این در حالی است که کارشناسان کشور در سال جاری بیکاری جوانان و وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها را عامل اصلی معضلات اجتماعی عنوان کردند.
حضور 7 اتوبوس حامل خبرنگاران و اصحاب رسانه از دیگر حواشی این سفر بود که وجود این تعداد از خبرنگار و عکاس در سفر باعث تعجب مسئول حراست دفتر ریاست جمهوری در تهران شده بود که به کنایه خطاب به خبرنگاران گفت در طی 30 سفر گذشته که با رییس جمهور در استان‌های مختلف همراه بوده ام اولین بار است که این تعداد از اصحاب رسانه را می‌بینم. 


آخرین برنامه رییس جمهور در سفر 2 روزه به قزوین نشست با اصحاب رسانه بود که آرام و ‌بی سر و صدا با حضور سه رسانه دولتی به نمایندگی از اصحاب رسانه استان قزوین برگزار شد و نهایتا با گرفتن عکس یادگاری خبرنگاران و عکاسان با خنده‌های ریاست جمهور به پایان رسید و دکتر روحانی قزوین را به مقصد پایتخت ترک کرد.
حال باید دید سربازان دولت امید در استان چه آورده‌ای از سفر ریاست جمهوری برای استان قزوین دارند و امیدواریم گزارش روشنی به اصحاب رسانه و ‌مردم ارائه شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان