۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مشکل بودجه یک مسئله همگانی است/ طرح انتقال آب از سد طالقان با همکاری بخش غیردولتی و دولت شروع می‌شود
کد خبر: ۲۱۵۶۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۸ ساعت: ۱۱:۵۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین:

مشکل بودجه یک مسئله همگانی است/ طرح انتقال آب از سد طالقان با همکاری بخش غیردولتی و دولت شروع می‌شود

روحانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین با بیان اینکه مشکل بودجه یک مسئله همگانی است، بیان کرد: طرح انتقال آب از سد طالقان با همکاری بخش غیردولتی و دولت شروع خواهد شد، درباره انتقال اب از رودخانه الموت، فاز مطالعاتی ان شروع شده سازمان برنامه بودجه این موضوع را پیگیری می‌کند.

مشکل بودجه یک مسئله همگانی است/ طرح انتقال آب از سد طالقان با همکاری بخش غیردولتی و دولت شروع می‌شود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، نشست اصحاب رسانه استان قزوین با حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

در این نشست رضا اولادی به عنوان اولین خبرنکار به نمایندگی از خبرگزاری های استان قزوین درباره ورشکستگی واحدهای تولیدی و برنامه دولت برای حمایت از واحدهای نیمه فعال پرسید.

حجت الاسلام روحانی در پاسخ به این سوال ابراز کرد: در سراسر کشور بحث مشکلات واحدهای تولیدی را داریم و راه ان ارائه تسهیلاتی است که دولت از طریق بانک ها در اختیار واحدها قرار می دهد.

وی در ادامه افزور: طرح من این است تا پایان سال 7500 بنگاه نیمه فعال در حوزه صنعت را فعال کنیم استاندار قزوین دیروز به من اعلام کرد که 1000 واحد تولیدی نیمه فعال با تامین اعتبارات لازم راه اندازی و فعال خواهد شد با فعال شدن این موارد در حوزه اشتغال مناسب اشت.

سعیده سید علوی دومین خبرنگار استان قزوین در این نشست بود که از برنامه دولت برای ارتقای وضعیت بودجه ای استان قزوین سوال پرسید.

رئیس جمهور با بیان اینکه مشکل بودجه یه مسئله همگانی است، عنوان کرد: در همه استانها اعتبارات اختصاص یافته از اعتبارات هزینه شده کمتر است و در استان قزوین اعتبارات اختصاص یافته امسال 36 درصد نسبت به سال گدشته افزایش یافت و اعتباری سه برابر اعتبار عمرانی در سال جاری اختصاص یافت. وی ادانه داد: در استان قزوین طی این سفر 903 میلیارد تومان برای اتمام پروژه ها درنظر گرفته شده و 530 میلیارد برای امسال و بقیه برای سال اینده خواهد بود.

فضل الله فرامرزی سومین سوال کننده این نشست بود که درباره حمایت های دولت از بخش گردشگری در قزوین سوالی را مطرح کرد.

رییس جمهور اذعان کرد: جاذبه های طبیعی و فرهنگی و تاریخی زیادی در قزوین وجود دارد و دورانی این شهر مرکز سباسی و پایتخت ایران بود و باید جاذبه های استان را بیشتر کنیم.

وی افزود: دولت باید با همکاری بخش خصوصی زمین های اطراف این استان را خریداری کند و رستوران ها و مکان های رفاهی و گردشگری ایجاد کنیم تا توقف مردم در این شهر افزایش یابد، مهم این است اقامت گردشگر را در قزوین از ساعت به روز افزایش دهیم.

روحانی ادامه داد: مرمت آثار تاریخی و آماده کردن وسایل رفاهی برای گردشگر وظیفه دولت در حوزه تامین زیرساخت هاست، باید کارآفرینان برای این حوزه جذب شوند و سرمایه گذاری خوبی صورت بگیرد تا با این روش اشتغال خوبی صورت بگیرد.

رییس دولت یازدهم عنوان کرد: قزوین خوشبختانه آزادراه زیاد دارد و کرج و قزوین از آزادراه های پرترافیک است، همچنین مسیر رشت و بقیه مسیرها زمینه خوبی برای جذب گردشگر است البته فعال کردن راه آهن سریع السیر نیز موضوع قابل توجهی است و فرودگاه نیز جزو برنامه های امروز نیست اما برای آینده می تواند اقدام خوبی باشد.

وی اضافه کرد: روز گذشته پنج هتل پنج ستاره در استان قزوین که هتل پنج ستاره ندارد، کلنگ زنی شد که عانلی برای افزایش جاذبه های گردشگری خواهد بود.

چهارمین نماینده خبری استان قزوین در این نشست شهرام محسنی از صداو سیمای مرکز قزوین بود که درباره طرح انتقال آب از الموت به قزوین سوال پرسید.

رییس جمهور در این باره عنوان کرد: طرح های عملیاتی در این حوزه هموان مواردی است که در جلسه شورای اداری با حضور مسئولان قزوین مورد بحث قرار گرفت.

وی در پایان بیان کرد: طرح انتقال آب از سد طالقان با همکاری بخش غیردولتی و دولت شروع خواهد شد، درباره انتقال اب از رودخانه الموت، فاز مطالعاتی ان شروع شده و به سازمان برنامه بودجه سپرده می شود که این موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان