۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین طرح شتابگر ملی ایران در قزوین وارد فاز اجرایی شد
کد خبر: ۲۱۵۶۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۸ ساعت: ۱۱:۵۳ ↗ لینک کوتاه

با حضور رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی کشور؛

طرح شتابگر ملی ایران در قزوین وارد فاز اجرایی شد

طرح شتابگر ملی ایران در استان قزوین با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی به صورت ویدئو کنفرانس وارد فاز اجرایی شد.

طرح شتابگر ملی ایران در قزوین وارد فاز اجرایی شد
به گزارش سرویس علم و فناوری صبح قزوین ، طی مراسمی و با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و محمدجواد لاریجانی
و مسئولان کشوری عملیات اجرایی طرح شتابگر ملی ایران (چشمه نور) شب گذشته(چهارشنبه) در استان قزوین به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد که تحول بزرگی در حوزه تحقیقاتی کشور رقم می‌خورد.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در مراسم اجرای طرح شتابگر ملی ایران استان قزوین اظهار داشت: طرح شتابگر ملی با هدف تأسیس نخستین آزمایشگاه ملی مقیاس بزرگ برای تحقیقات بین رشته‌ای در کشور حدود 7 سال در کنار پارک علم و فناوری امام خمینی قزوین آغاز شده که به طور رسمی فعالیت اجرایی آن شتاب می‌گیرد.

محمدجواد لاریجانی طرح شتابگر ملی را از جمله طرح‌های بین رشته‌ای ذکر کرد و افزود: با راه‌اندازی آن بستر فعالیت و اشتغال بیش از 4 هزار محقق علمی و پژوهشگر علمی در رشته‌های مختلف فراهم می‌شود.

وی با اشاره به عزم دولت در حمایت از طرح بزرگ علمی و تحقیقاتی ادامه داد: با فعال شدن کارگاه‌های آن می‌توان گفت بیش از 20 درصد فعالیت‌ها عملیاتی شده و در فاز نخست کارگاه‌های تخصصی به قزوین منتقل می‌شود.

این مقام مسؤول اضافه کرد: با تکمیل این طرح جایگاه علمی کشور ارتقای چشمگیری یافته و استان قزوین هم به قطب بزرگ علمی تبدیل می‌شود.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی خاطرنشان کرد: دستاوردهای شتابگر ملی در پزشکی، کشاورزی، محیط زیست، میراث فرهنگی و علوم مختلف کاربرد دارد.

لاریجانی بیان کرد: با اجرا و تکمیل این طرح طی چند سال آینده، استان قزوین به یکی از بزرگ‌ترین مراکز فعالیت‌های علمی و فنی در خاورمیانه تبدیل شده و محققان زیادی در آن مشغول به خدمت می‌شوند.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با قدردانی از همکاری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین در ساخت شتابگر ملی گفت: با حمایت دولت یازدهم، دانشکده جدیدی در این مرکز علمی و پژوهشی تأسیس می‌شود که آینده این حرکت تضمین می‌شود.

سورنا ستاری معاون معاون علمی و فن‌آوری رئیس جمهور هم با ابراز خرسندی از راه‌اندازی شتابگر ملی در استان قزوین گفت: با افتتاح این طرح، گام ارزنده‌ای در راستای حرکت علمی کشور برداشته می‌شود.
انتهای پیام/3009

منبع: فارس قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان