۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین طرح‌های تصویب شده در سفر به استان قزوین طی دوسال عملیاتی می‌شوند
کد خبر: ۲۱۵۶۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۸ ساعت: ۱۱:۲۵ ↗ لینک کوتاه

روحانی در قزوین:

طرح‌های تصویب شده در سفر به استان قزوین طی دوسال عملیاتی می‌شوند

رئیس جمهور در قزوین گفت: طرح‌های تصویب شده در سفرهای استانی طی همان سال و سال آینده عملیاتی می‌شوند.

طرح‌های تصویب شده در سفر به استان قزوین طی دوسال عملیاتی می‌شوند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین نشست مطبوعاتی حجت‌الاسلام حسن روحانی با اصحاب رسانه قزوین پیش از ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد.

روحانی در ابتدای این نشست خبری با اشاره به مشکلات استان قزوین در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: مباحث مربوط به آب، راه و راه آهن، کشاورزی، عمران، شهری، بهداشت و مسائل فرهنگی و رزشی جزو موارد و مضوعات مورد توجه در سفر به استان قزوین بوده است.

وی با اشاره به طرح‌های در نظر گرفته شده در جهت بهبود وضعیت راه آهن استان،‌ افزود: دوخطه کردن راه آهن قزوین-تهران و چهار خطه شدن راه آهن تهران-کرج جزو طرح‌هایی است که تا اوایل سال آینده اجرا و عملیاتی می‌شود.

روحانی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها تحول بزرگی در سیستم حمل و نقل استان ایجاد خواهد کرد، ادامه داد: دوخطه کردن راه آهن کرج-قزوین در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌کنیم تا این طرح دو دولت یازدهم به ثمر برسد.

رییس جمهور، ادامه داد: جایگزینی خودروهای فرسوده برای رفع مشکل آلودگی هوای استان به عنوانی یکی از استان‌های مهم صنعتی کشور یکی از مسائل مهم است.

وی با اشاره به بحران آب در استان قزوین، گفت: انتقال آب سد طالقان به استان برای رفع مشکل کم آبی یکی از مطالبات مردم است که به اعتبار مالی بالایی نیاز دارد و نیازمند ورود بخش خصوصی برای اجرایی شدن آن است.

روحانی اضافه کرد: یکی از سیاست‌های دولت واگذاری پروژه آب و فاضلاب به بخش خصوصی است و تعهد دولت در خرید آب از این بخش سبب اتکای بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در این حوزه خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه واگذاری بخش آب به بخش خصوصی همچون سایر استان‌های کشور در قزوین نیز آغاز خواهد شد، اذغان کرد: در صورت واگذاری حوزه آب به بخش خصوصی یارانه این بخش از طریق دولت پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به تامین 4 و نیم درصد از منایع غذایی کشور توسط کشاورزان استان قزوین، بیان کرد: سفره‌های آب زیرزمینی افت کرده است و یکی از راهکارهای اساسی توسعه طرح کشت‌های گلخانه‌ای و آبیاری مدرن است که اجرای صحیح آن مدنظر دولت است.

روحانی ادامه داد: اجرای طرح آبیاری نوین در 20 هزار هکتار، توسعه داربستی کردن باغات انگور جزو طرح‌های کشاورزی است.

رئیس دولت یازدهم با اشاره به اجرای دو طرح در حوزه برق استان، تصریح کرد: عملیاتی کردن نیروگاه سیکل ترکیبی از کلاس f به عنوان یکی از مدرن‌ترین نیروگاه‌های کشور و بازسازی نیروگاه شهید رجایی دو طرح بزرگی است که در حوزه برق استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات استان در حوزه بهداشت، ادامه داد: کمبودهایی در بخش بهداشت استان وجود دارد، تلاش می‌کنیم تا با کمک بخش خصوصی و صندوق توسعه ملی طرح‌هایی را در این حوزه در استان اجرایی کنیم.

روحانی گردشگری را یکی از مسائل مهم استان عنوان و اظهار کرد: توسعه صنعت گردشگری در استان به زیرساخت‌هایی اعم از راه و راه آهن، ساخت هتل و محل‌های اقامتی، مرمت و معرفی آثار و بناهای تاریخی و موارد دیگر نیاز دارد، تصمیماتی در این بخش اتخاذ شده و بخش خصوصی نیز باید در این حوزه فعال شود.

رئیس جمهور ادامه داد: میزان 903 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌هایی در حوزه‌های مختلف استان در نظر گرفته شده است همچنین برای اجرا و تکمیل 50 طرح و پروژه 3 هزار میلیارد تومان از بخش‌های غیردولتی اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا تصمیاتی که در سفرهای استانی گرفته می‌شود طی دوسال اجرایی شود.

انتهای پیام/9003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان