۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین از گشایش صورت گرفته استفاده کنید/ نیازمند علم خارجی‌ها هستیم/"اف. ای. تی. اف" نجس نیست!
کد خبر: ۲۱۵۶۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۷ ساعت: ۱۸:۱۳ ↗ لینک کوتاه

روحانی در قزوین:

از گشایش صورت گرفته استفاده کنید/ نیازمند علم خارجی‌ها هستیم/"اف. ای. تی. اف" نجس نیست!

روحانی ایران رانیازمند علم کشورهای خارجی خواند و با بیان اینکه مردم باید از گشایش‌های صورت گرفته استفاده کنند، گفت: وقتی می‌خواهیم قانون خودمان را اجرا کنیم چرا باید FATF نجس خوانده شود.

از گشایش صورت گرفته استفاده کنید/ نیازمند علم خارجی‌ها هستیم/"اف. ای. تی. اف" نجس نیست!
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور کشورمان عصر امروز (چهارشنبه ) در جلسه سرمایه گذاری و توسعه که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین از لحاظ تاریخی و اقتصادی دارای ظرفیت های فراوانی است که  این ظرفیت باید با برنامه ریزی درستی به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه تلاش دولت در سال های گذشته در جهت رفع موانع اقتصادی بوده است، گفت: گاهی می گوییم مذاکره، برخی فکر می کنند مذاکره با کشورهای خارجی خوب نیست در صورتی که از لحاظ علمی و اقتصادی و تجاری روابط با کشورهای خارجی لازم است و این موضوع برای امروز و دیروز نیست.

رییس جمهور در ادامه افزود: ما نیازمند آموختن علم از کشورهای خارجی هستیم البته وجود علم در گذشته متعلق به ایران بود که بیگانگان با ترجمه علم، آن را از ما ربودند، ما باید از علم و دانشمندان کشورهای خارجی در مسیر خوبی استفاده کنیم چراکه با انزوا هیچ کشوری به نقطه مطلوب پیشرف نمی رسد.

وی ادامه داد: منظور ما از مذاکره و برجام این بود که فضا را در داخل برای فناوری و ارتباطات تجاری و صادرات کالا و خدمات و گردشگری فراهم کنیم؛ عده ای ابتدا می گفتند زمینه فعالیت نیست امروز که زمینه آماده شده همین افراد می گویند چرا کم است؟می گفتند برجام خاصیت ندارد و تاثیر ندارد و تاثیر معکوس دارد و امروز می گویند تاثیر کاملی ندارد.

روحانی عنوان کرد: در همه دنیا پایان اختلافات به گونه ای نیست که در مدت کوتاه رفع شود، در دوره ای ما با عراق مشکل داشتیم و جنگ داشتیم اما امروز در حال تعامل هستیم، همان امامی که فرمود ایستادگی کنید در زمانی که مصلحت بود فرمودند آتش بست کنید.

وی بیان کرد: همه جا ما باید منطقی رفتار کرده و حواسمان جمع باشد و به منافع ملی فکر کنیم و این ضرورت دارد و انتقادی نیز به آن وارد نیست.

رئیس دولت یازدهم گفت: همیشه به این صورت نیست که صد درصد حرف ما و یا صد درصد حرف طرف مقابل تحقق پیدا کند، این موضوع تسلیم است نه مذاکره؛ جایی ما باید کوتاه بیاییم و گاهی هم طرف مقابل، در دنیای سیاست باید حرف زد و مذاکره کرد ما نمی خواهیم که در مذاکرات اعلامیه بخوانیم مثل سبکی که در گذشته بود و این سبک تا قیامت هم به نتیجه نمی رسید.

وی با بیان اینکه هدف از توافق بازکردن فضا برای کشورمان بود، تصریح کرد: هدف دولت این بود که در فضای سیاسی، اقتصادی و بین الملل یک آرامشی را به وجود آورد، گاهی برخی از مسائل در دست ما نیست مثلا سفارتی را آتش می زنند که ما باید برویم آتش را خاموش کنیم، باید همه مسائل خود را با دنیا حل کنیم.

روحانی افزود: هدف دیگر ما ایجاد گشایش بود و برجام با این نگاه پیش رفت، ما در توافق هسته ای به دنبال ایجاد فضا بودیم تا هر روز شاهد یک گشایش باشیم، ما با آمریکا مسائل زیادی داریم و در مذاکرات فقط درباره یک موضوع حرف زدیم هر زمان که رفتیم حرف بزنیم یک حرفی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه ما با تروریست و پولشویی مخالفیم، گفت: چرا باید FATF نجس شود؟ قانون خودمان را می خواهیم اجرا کنیم و کاری به دنیا نداریم، اگر از لحاط بانکی و قانونی راهی وجود دارد که داعش از طریق سیستم بانکی ما پولش را جابجا می کند باید جلوی آن را گرفت، در گذشته مجلس نسبت به پولشویی قانون تصویب کرده و ما اقدامات لازم را در این زمینه انجام می دهیم تا به ما تهمت نزنند.

رئیس جمهور در ادامه افزود: در مسئله هسته ای ثابت کردیم ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم و آنها قبول کردند، یک عده ای بودند به ما می گفتند ما ساده لوح هستیم و چگونه این پرونده بسته خواهد شد؟ امروز که موضوع هسته ای حل شده منتقدان باید از ملت و صاحب نظران تشکر کنند این افتخار است.

وی ادامه داد: امروز اگر ما به دنیا ثابت کنیم که دنبال حمایت از تروریست نیستیم و با پولشویی مخالفیم چه اشکالی دارد؟ ملت و کارآفرینان باید از گشایشی که دولت ایجاد کرده استفاده کند.

رییس دولت یازدهم با اشاره به مشکل کم آبی در قزوین بیان کرد: بحران آب مشکل اساسی اکثر استانهاست و متاسفانه ما به هشدارهای قبلی در مورد محیط زیست توجه نکردیم، باید از ظرفیت ها استفاده و مصرف را بهینه کرد، اگر مصرف کشاورزی را بهینه کنیم و سیستم نوین آبیاریاستفاده کنیم وضعیت کشاورزی بهبود می یابد.

وی در پایان گفت: در زمینه انتقال آب از سد طالقان به قزوین نیازمند سرمایه گذاری بزرگی هستیم که دولت در این زمینه کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان