۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مسئله تحریم سپاه پاسداران ایران در مجلس نمایندگان آمریکا بررسی می‌شود
کد خبر: ۲۱۵۶۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۷ ساعت: ۱۶:۳۲ ↗ لینک کوتاه

در ادامه اقدامات خصمانه واشینگتن علیه کشورمان؛

مسئله تحریم سپاه پاسداران ایران در مجلس نمایندگان آمریکا بررسی می‌شود

یک کمیته فرعی امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، طرح تحریم‌ سپاه پاسداران ایران را مورد بحث قرار می‌دهد.

مسئله تحریم سپاه پاسداران ایران در مجلس نمایندگان آمریکا بررسی می‌شود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، کمیته فرعی امور تروریسم، منع گسترش تسلیحاتی و تجارت وابسته به کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طرح «قانون تحریم‌های تروریستی سپاه پاسداران ایران» را به بحث و رای می‌گذارد.

بر اساس این گزارش، در صورت تصویب این طرح، که با حمایت ۱۲ نماینده جمهوری‌خواه مجلس آمریکا پیشنهاد شده، وزیر خزانه‌داری این کشور موظف می‌شود در مدت ۳۰ روز با ارائه گزارشی به کنگره، تعیین کند که آیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دارای مشخصات لازم برای تعیین شدن به عنوان یک «نهاد تروریستی» است یا خیر.

در این طرح همچنین باید به این پرسش پاسخ داده شود که آیا هیئت مدیره نهادی که از سوی اعضای سپاه یا نمایندگان و نهادهای تحت کنترل اعضای سپاه اداره می‌شوند، نهادی تحت کنترل دولت ایران محسوب می‌شوند یا خیر.

مساله سوم مدنظر این نمایندگان پاسخ به این پرسش است که چه عواملی در تعیین کنترل و منافع کنترل ذکر شده از سوی وزیر خزانه‌داری آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه مواضع خصمانه واشینگتن، آمریکا همواره سعی دارد با مطرح کردن بهانه‌های واهی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست سیاه خود قرار دهد.


انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان