۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین افشای فایل صوتی همکاری آمریکا با داعش/"ما بمباران می‌کنیم و شما جبل‌ثرده را تصرف کنید"
کد خبر: ۲۱۵۶۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۶ ساعت: ۱۶:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مقام ارشد پارلمان سوریه مطرح کرد؛

افشای فایل صوتی همکاری آمریکا با داعش/"ما بمباران می‌کنیم و شما جبل‌ثرده را تصرف کنید"

"هدیه خلف عباس" از مقامات ارشد پارلمان سوریه، درباره حمله هوایی آمریکا به "دیرالزور"، نکات قابل تأملی را مطرح کرد.

افشای فایل صوتی همکاری آمریکا با داعش/"ما بمباران می‌کنیم و شما جبل‌ثرده را تصرف کنید"
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، اواخر ماه گذشته بود که ارتش آمریکا با یک حمله هوایی شدید به مواضع ارتش سوریه در "دیرالزور"، موجب پیشروی‌های داعش شد. 

در این حمله هوایی که دست‌کم 160 سرباز سوری کشته و زخمی شدند، تروریست‌های تکفیری داعش به سرعت توانستند "جبل ثرده" در نزدیکی شهر "دیرالزور" را تصرف کنند. 

نکته جالب توجه اینکه "واشنگتن" پس از حمله به مواضع ارتش سوریه در "دیرالزور" که منجر به پیشروی موقتی داعش در "جبل ثرده" گردید، مدعی شد که حمله به "دیرالزور" اشتباهی بوده است. 

حال؛ گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که ارتش آمریکا این اقدام را عمدی انجام داده و مقامات سوری بر این موضوع صحّه می‌گذارند. "هدیه خلف عباس" از مقامات ارشد پارلمان سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به "دیرالزور" می‌گوید: ما تماس‌های آمریکا و داعش را در قبل از زمان حمله هوایی شنود کردیم. در این فایل صوتی، آمریکا به تروریست‌های داعش گفت که ما حمله می‌کنیم و شما محل (جبل ثرده) را تصرف کنید. 

تحلیلگران معتقدند که حمله جنگنده‌های آمریکا به «دیرالزور» در 17 سپتامبر که به کشته شدن 62 نظامی سوری منجر شد، در واقع آغازی برای پایان توافق "واشنگتن-مسکو" به منظور امدادرسانی به مردم سوریه بود.

"بشار اسد" رئیس‌جمهور سوریه نیز اخیراً در مصاحبه با یکی از رسانه‌های آمریکایی گفت که حمله اخیر هوایی آمریکایی‌ها به مواضع ارتش سوریه در "دیرالزور"، حمله‌ای عمدی بود که بیش از یک ساعت هم ادامه داشت.

وی ادامه داد:  "نه من این موضوع را نمی‌پذیرم. نه این تصادفی نبود. این یک حمله توسط یک جنگنده برای یک دفعه نبود بلکه 4 جنگنده در این حمله دست داشتند که به طور مداوم و برای حدود یک ساعت و شاید هم بیشتر از یک ساعت، به حملات ادامه دادند." 

رئیس جمهور سوریه تصریح کرد: شما یک کار اشتباه را برای بیش از یک ساعت انجام نمی‌دهید. موضوع بعدی آن است که آن‌ها به یک مرکز کوچک و ساختمان حمله نکردند بلکه به یک مکان بزرگ ارتش سوریه حمله کردند. جدای از آن، اعضای داعش بلافاصله پس از حملات به مواضع ارتش سوریه در "دیرالزور"، به مواضع ارتش حمله کردند. 

بشار اسد تأکید کرد: خوب آن‌ها(داعشی‌ها) از کجا می‌دانستند که آمریکا به مواضع ارتش سوریه حمله کرده که بلافاصله به آنجا حمله کرده و توانستند یک ساعت بعد، آنجا را به کنترل خود دربیاورند؟ در نتیجه، این حملات امریکا، قطعاً عامدانه و عمدی بوده و نه غیرعمدی.

"ولید المعلم" وزیر امور خارجه سوریه، درباره حمله آمریکایی‌ها به دیرالزور می‌گوید: گروه داعش بلافاصله پس از پایان حملات هوایی آمریکا، عملیات برای حمله به مواضع ارتش سوریه مشرف بر فرودگاه دیرالزور را آغاز کرد. 

وی افزود: حملات هوایی آمریکا به مواضع ارتش سوریه در "کوه ثرده" با هماهنگی داعش صورت گرفت. وزیر خارجه سوریه اضافه کرد: حملات هوایی آمریکا به مواضع ارتش سوریه در "دیرالزور"، انگیزه واقعی "واشنگتن" را در سوریه برملا کرد.

در حقیقت آمریکا یکی از عناصر اصلی است که از داعش حمایت می‌کند و این اقدام را برای مشغول نمودن ارتش و نیروهای مردمی سوریه در جبهه شرقی انجام داده است. 

"حلب" منطقه‌ای است که بخش بزرگی از آن در کنترل ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه است و فقط بخش شرقی این شهر باقی مانده که آمریکا به هیچ عنوان تمایل ندارد این منطقه از لوث وجود تروریست‌ها پاک‌سازی شود. به همین دلیل با ایجاد چند جبهه به صورت مستقیم و غیر مستقیم(از جمله حمایت از داعش در شرق سوریه) به دنبال آن است تا تعادل نظامیان سوری را به هم بزند. 

انتهای پیام/ 1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان