۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آماده سازی ۱۵۰۰ مدرسه استان برای استقبال از ۲۳۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
کد خبر: ۲۱۵۳۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۴ ساعت: ۸:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

آماده سازی ۱۵۰۰ مدرسه استان برای استقبال از ۲۳۰ هزار دانش‌آموز قزوینی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: سال تحصیلی ۹۵-۹۶ نزدیک به ۲۳۰ هزار دانش‌آموز با هدایت بیش از ۱۶ هزار همکار فرهنگی در ۱۵۰۰ واحد آموزشی استان سال تحصیلی خود را شروع می‌کنند.

آماده سازی ۱۵۰۰ مدرسه استان برای استقبال از ۲۳۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین شب گذشته(سه‌شنبه) در نشست خبری که به مناسبت آغاز بازگشایی مدارس در سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سال تحصیلی 95-96 نزدیک به 230 هزار دانش‌آموز در 1500 واحد آموزشی استان سال تحصیلی خود را شروع می‌کنند.
وی افزود: از 230 هزار دانش‌آموز استان در حدود 20 هزار نفر پایه اول، 18 هزار دانش‌آموز پایه ششم، 16 هزار و 500 نفر پایه هفتم، 15 هزار و 900 نفر پایه نهم، 21 هزار نفر متوسطه دوم نظری، هنرستان کارودانش 4 هزار نفر و هنرستان فنی و حرفه‌ای 5 هزار نفر هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: تعداد همکاران فرهنگی استان نیز بیش از 16 هزار نفر است که از این تعداد 8 هزار و 800 نفر را معلمان زن و 7 هزار و 300 نفر را نیز معلمان مرد تشکیل می‌دهند.
وی تصریح کرد: مدارس مختلفی در استان فعالیت دارند که شامل مدارس دولتی، غیردولتی، هیئت امنایی، شاهد، تیزهوشان و نمونه دولتی است.
قاسمی عنوان کرد: در استان قزوین 196 مدرسه غیردولتی با 18 هزار دانش‌آموز، 153 مدرسه هیئت امنایی، 13 مدرسه شاهد، 18 مدرسه نمونه دولتی و 4 مدرسه تیزهوشان مشغول فعالیت هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به نرخ سرویس مدارس تصریح کرد: سرویس دانش‌آموزی یکی از دغدغه‌های والدین در شروع هر سال تحصیلی است که در این راستا جلسه کارگروه ماده 18 با حضور اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، نمایندگان آموزش و پرورش و تاکسیرانی برگزار و نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی 95-96 تعیین شد.
وی بیان کرد: بر این اساس نرخ سرویس مدارس برای مسافت یک تا 6 کیلومتر به صورت ماهانه برای هر نفر برای ماشین سواری 90 هزار تومان، خودرو ون 56 هزار تومان و اتوبوس و مینی‌بوس نیز 35 هزار تومان مشخص شد.

25 هزار دانش‌آموز استان از سرویس دانش‌آموزی استفاده می‌کنند
قاسمی اضافه کرد: همچنین نرخ سرویس مدارس برای فاصله 6 تا 12 کیلومتر برای ماشین سواری 102 هزار تومان، ون 68 هزار تومان، مینی بوس و اتوبوس 40 هزار تومان تعیین شد.
وی در ادامه عنوان کرد: تعداد مدارس استفاده کننده از سرویس دانش‌آموزی در مجموع 429 مدرسه است که شامل 318 مدرسه شهری و 111 مدرسه روستایی است که در حدود 25 هزار دانش‌آموز استان را در برمی‌گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی عنوان کرد: گفتمان سازی فرهنگی در استان جدی نیست و معتقدم نگاه استراتژیک به برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی استان وجود ندارد در حالیکه برای رشد و توسعه در ابعاد مختلف باید گفتمان غالب در هر جامعه، مهندسی و گفتمان فرهنگی باشد.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای بازگشایی مدارس گفت: شعار سال تحصیلی جدید "مهری ماندگار، با تدبیر و امید" انتخاب شده است و 200 عنوان برنامه برای سال تحصیلی جدید تدوین شده تا مدیران مدارس براساس آن برنامه مدارس خود را تنظیم کنند.

تشکیل کمیته پیشکسوتان آموزش و پرورش استان
قاسمی با تاکید بر مشارکت همه آحاد جامعه و مسئولین در امر بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: برنامه بازگشایی مدارس صرفا بر عهده آموزش و پرورش نیست بلکه همه جامعه باید در این زمینه احساس تکلیف کرده و مشارکت جدی داشته باشند تا همه استان حال و هوای ماه مهر و شروع سال تحصیلی به خود بگیرد.
قاسمی در ادامه از تشکیل کمیته پیشکسوتان آموزش و پرورش استان خبر داد و اظهار کرد: تشکیل کمیته پیشکسوتان یکی از ابتکارات آموزش و پرورش استان برای بهره‌مندی از تجربه‎های ارزشمند بازنشستگان در امر آموزشی و پرورشی است.
قاسمی در پایان با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده برای بازگشایی مدارس عنوان کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته آیین نمادین روز امیدها ویژه پایه دهم متوسطه در دبیرستان امام حسین(ع) تاکستان در روز چهارشنبه ۲۴ شهریور ماه، مراسم روز جوانه‌ها ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم و روز شکوفه‌ها برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی 31 شهریور ماه و مراسم آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس روز شنبه سوم مهر ماه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان