۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حاشیه‌ای غیر رسمی از وقایع هفت سنگان
کد خبر: ۲۱۵۰۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۳ ساعت: ۱۰:۷ ↗ لینک کوتاه

یاداشت :

حاشیه‌ای غیر رسمی از وقایع هفت سنگان

روند تحولات اخیر استان قزوین پیرامون زمین‌خواری هفت‌سنگان حاکی از برتری اراده امت حزب‌الله بر مطالبات نامشروع برخی مدیران استانی است و از رهگذر این مسئله، دست عده‌ای از مسئولین شهری و استانی برای مردم رو شده است.

حاشیه‌ای غیر رسمی از وقایع هفت سنگان
به گزارش صبح قزوین ؛ بخش قابل توجهی از فضای رسانه ای استان قزوین طی چند ماه اخیر به مقوله ای معطوف شده است که هرچند مسئله جدیدی نیست؛ اما حواشی زیادی به همراه خود داشته و دارد و صد البته همین حواشیِ مهمتر از متن بوده که منجر به ملتهب ماندن بخشی از فضای سیاسی استان به ویژه شهر قزوین شده است.

سخن از به یغما بردن ثروت ملت و تاراج اموال مسلمین در منطقه هفت سنگان قزوین است که در افکار عمومی استان از آن تحت عنوان زمین خواری های هفت سنگان یاد می شود. اما انگیزه اصلی از نگارش این نوشتار نه واکاوی ابعاد حقوقی مسئله و یا بررسی اظهار نظرهای مسئولین استانی است _ چراکه افکار عمومی طی چند ماه اخیر به اندازه کافی با این موارد روبرو بوده و اکنون نیز به این حد از آگاهی رسیده اند که بتوانند در فضای غبارآلودی که ایجاد شده است، سره را از ناسره تشخیص دهند _ بلکه اشاره به حقیقت اسفناکی است که در پس ماجرا نهفته است و آن تلاش برای بی اثر نمودن هشدارها و نهیب های امام جمعه انقلابی قزوین می باشد که از همان ابتدا نسبت به این حرکت خزنده حساسیت نشان دادند و طی هفته های اخیر از تریبون نماز جمعه نیز قاطعانه از حقوق مردم استان دفاع نموده اند.

اشاره به این نکته ضروری است که نماز جمعه همواره یکی از اصلی ترین و مستحکم ترین دژ های انقلاب اسلامی است و قاطبه ائمه جمعه سراسر کشور نیز از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون نقش برجسته ای در دفاع از ارزشهای نظام اسلامی داشته و دارند و به صورت خاص می توان به نقش این عزیزان در دوران هشت ساله دوم خرداد اشاره نمود که در این میان بودند ائمه جمعه ای _ همچون امام جمعه انقلابی ارومیه _ که توسط عناصر وابسته به دولت لیبرال وقت، مورد ترور شخصیت واقع شدند.

در شرایطی که جریان لیبرال با شعارهایی همچون اعتدال !!! و کنار زن عناصر خالص انقلابی با الفاظی همچون تندرو !!! بر برخی نهادهای تصمیم سازی و تصمیم گیری سیطره یافته ان ، بار دیگر هجمه بر برخی ائمه جمعه سراسر کشور را شدت داده اند و در هر استانی که نماینده ولی فقیه آن در برابر انحرافات مسئولین ایستادگی نموده مورد شدیدترین اتهامات واقع شده است که به عنوان نمونه می توان به هجمه رسانه ای دشمنان خارجی و پیاده نظام داخلی آنان و به عبارت بهتر خان و خان زاه ها علیه نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد حضرت آیت الله علم الهدی _ به علت مخالفت ایشان با برگزاری کنسرت های موسیقی در شهر مقدس مشهد _ آن هم در فضایی که افکار عمومی متوجه حقوق های نجومی برخی مسئولین دولتی و مطالبه گری وعده های پسابرجامی است اشاره نمود.

استان قزوین نیز از این قاعده مستثنی نیست و خرده عوامل استانی جریان لیبرال سعی بر شکستن ابهت امام جمعه قزوین دارند و حتی برخی از این افراد در جایی گفته اند " امام جمعه حرفایی می زند که گلوله هایش مشقی است" اما بدون شک دانشجویان و مردم بصیر قزوین با حضور به هنگام خود در بزنگاه های حساس به آنان ثابت خواهند نمود که حرف های امام جمعه مردمی قزوین همچون گلوله های جنگی معادلات آنان را بر هم خواهد زد و جلوی سوء استفاده های آنان را از مناصب خود خواهد گرفت.

روند تحولات اخیر استان پیرامون زمین خواری هفت سنگان حاکی از برتری اراده امت حزب الله بر مطالبات نامشروع برخی مدیران استانی است و از رهگذر این مسئله، دست عده ای از مسئولین شهری و استانی برای مردم رو شده است به ویژه آنکه برخی مسئولان ذیربط که وظیفه برخورد با مسببان این فاجعه را داشتند، اراده ای برای تحقق این مهم نداشته و سعی می کنند با تسامح و تساهل از کنار این مسئله عبور کنند؛ اما باید بدانند که افکار عمومی استان هرگز این سستی آنان را فراموش نخواهند کرد و در وقت مناسب به واسطه اراده مردم، منزوی خواهند شد.

والعاقبه للمتقين

محسن اکبرشاهی- مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین

منبع: خبرگزاری دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان