۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین افتتاح رسمی کتابخانه هلال احمر قزوین طی هفته جاری
کد خبر: ۲۱۴۸۹۱ نویسنده: مهدی رمضانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۶ ساعت: ۱۳:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان خبر داد:

افتتاح رسمی کتابخانه هلال احمر قزوین طی هفته جاری

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان قزوین تصریح کرد: کتابخانه شهدای امدادگر هلال احمر قزوین با نظر مساعد آقای استاندار در طی هفته جاری افتتاح رسمی آن انجام می‌گیرد.

افتتاح رسمی کتابخانه هلال احمر قزوین طی هفته جاری
مهدی رمضانی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، درباره به تعویق افتادن افتتاح کتابخانه شهدای امدادگر هلال احمر قزوین اظهار کرد: کتابخانه هلال احمر که در مجتمع ستاد مرکزی هلال احمر واقع شده است تا سال 91 جزو کتابخانه‌های مشارکتی بود و فعالیت داشت.
وی در ادامه افزود: از اواخر سال 93 این کتابخانه به دلیل عدم فعالیت تعطیل شد از سوی دیگر به علت اینکه در آن بافت شهری ما فاقد کتابخانه برای شهروندان بودیم، با مدیرعامل سازمان هلال احمر صحبت شد تا حق انتفاع این کتابخانه به نهادکتابخانه‌های استان واگذار شود.
این مسئول ادامه داد: با همکاری خوب آقای ره انجام مدیرعامل سازمان هلال احمر حق انتفاع این کتابخانه به ما واگذار شد تا ساکنان ضلع شرقی قزوین در محدوده بلوار دهخدا از امکانات این کتابخانه بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه کتابخانه هلال احمر قزوین نیازمند بهسازی و تعمیر برخی از قسمت‌های آن بود، اذعان کرد: انعقاد قراردادها بین دو دستگاه ستاد مرکزی هلال احمر در تهران و نهاد کتابخانه‌های کشور یک سال به طول انجامید.

علت لغو افتتاح کتابخانه هلال احمر قزوین به دلیل عدم هماهنگی با فرمانداری نبوده است

رمضانی با بیان اینکه بهسازی فضای کتابخانه بازه زمانی 3 ماه را به خود اختصاص داد، عنوان کرد: این کتابخانه به لحاظ عمرانی و استانداردسازی به مرمت نیاز داشت.
وی تصریح کرد: طبق توافق صورت گرفته با فرمانداری و استانداری قزوین قرار بود در هفته دولت به عنوان پروژه‌های این هفته مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان قزوین اضافه کرد: اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با ارسال نامه مکتوب به استانداری و فرمانداری از هفته‌های گذشته موضوع افتتاح این کتابخانه را مطرح کرده بود؛ اما صبح روز افتتاح اعلام شد که به دلیل عدم هماهنگی با فرمانداری قزوین این افتتاح لغو گردید.
وی تاکید کرد: به طور یقین علت لغو افتتاح کتابخانه شهدای امدادگر هلال احمر قزوین به دلیل عدم هماهنگی با فرمانداری قزوین نبوده است، زیرا مستندات و مکاتبات موجود نشاندهنده هماهنگی پیشتر این اداره کل با فرمانداری بوده است.
رمضانی با اشاره به اینکه هم اکنون کتابخانه هلال احمر آماده سرویس دهی به همشهریان است، بیان کرد: ساکنان منطقه شرق قزوین می‌توانند از فضای کودک، سالن مطالعه و بخش نشریات، سالن مخزن و کافی نت این کتابخانه استفاده کنند.
وی در ادامه افزود: 20 هزار عنوان کتاب در این کتابخانه موجود است و کتابداران متخصصی در این کتابخانه به کار گرفته شده‌اند و در حال خدمت رسانی به مردم هستند و اطراف این کتابخانه کلاس‌های فرهنگی و هنری و آموزشی قرار دارند.
این مسئول گفت: این کتابخانه با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال بازسازی شد البته امکانات و لوازم زیادی در این کتابخانه برای خدمات‌رسانی به مردم ارائه شده است و با نظر مساعد آقای استاندار در طی هفته جاری افتتاح رسمی آن انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان