۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین چگونه پوستتان را در خانه پاکسازی کنید؟
کد خبر: ۲۱۴۸۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۶ ساعت: ۹:۵۵ ↗ لینک کوتاه

سلامت؛

چگونه پوستتان را در خانه پاکسازی کنید؟

افرادی که در شهرهای بزرگ و شلوغ با دود و آلودگی زیاد زندگی می‌کنند، یا صرفنظر از کوچکی و بزرگی شهر‌ها، آن‌ها که طی روز مواد آرایشی روی پوستشان است، برای حفظ سلامت و شادابی پوستشان باید زمانی این آلودگی‌ها و مواد آرایشی را پاک کنند. با دو راه ساده پاکسازی پوست در ادامه مطلب آشنا شوید.

چگونه پوستتان را در خانه پاکسازی کنید؟
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، افرادی که در شهرهای بزرگ و شلوغ با دود و آلودگی زیاد زندگی می‌کنند، یا صرفنظر از کوچکی و بزرگی شهر‌ها، آن‌ها که طی روز مواد آرایشی روی پوستشان است، برای حفظ سلامت و شادابی پوستشان باید زمانی این آلودگی‌ها و مواد آرایشی را پاک کنند. با دو راه ساده پاکسازی پوست در ادامه مطلب آشنا شوید.

به نقل از «آرت اند بیوتی»- کمپرس کردن برای پوست‌های خشک و حساس روش بسیار مناسبی محسوب می‌شود. برای کمپرس یک لیتر آب را بجوشانید. گل بابونه یا گل ختمی را به صورت پودر در آورید و به آب جوش اضافه کنید.

پس از ۵ دقیقه از روی حرارت بردارید، از صافی رد کنید؛ حولهٔ تمیزی را به این محلول آغشته کنید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

زمانی که از کمپرس استفاده می‌کنید سعی کنید تمرکز کنید و آرام و عمیق تنفس کنید.

بلافاصله پس از کمپرس داغ از کمپرس سرد نیز استفاده کنید. این کار برای درمان جوش و التهاب پوست بسیار مفید خواهد بود.

بخور دادن نیز باعث پاکسازی عمیق منافذ پوست می‌شود؛ چربی و ذرات اضافی پوست را از بین می‌برد؛ و همچنین خونرسانی به پوست بهتر انجام می‌شود.

برای بخور دادن، دو لیتر آب را در یک ظرف تمیز بجوشانید، از گل بابونهٔ خشک شده یا گل ختمی (که به صورت پودر در آورده‌اید) دو قاشق سوپخوری به آب در حال جوش اضافه کنید پس از یک تا دو دقیقه ظرف را از روی حرارت بردارید سپس سر خود را بالای ظرف بگیرید ویک حوله تمیز روی سر خود بیندازید.

مدت زمان بخور برای پوست‌های معمولی ۵ دقیقه، پوست‌های چروک دار ۷ دقیقه، و پوست‌های چرب تا ۱۰ دقیقه است. اگر فقط از آب برای بخور استفاده می‌کنید باید مدت زمان بخورتان بیشتر باشد.
انتها پیام/1404


منبع: جام جم سرا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان