۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برکناری نجومی‌بگیران کافی نیست/ مسئولان با شفاف‌سازی درباره هزینه‌های "فصل شیدایی" پاسخ تهمت‌ها و افتراها را بدهند
کد خبر: ۲۱۴۸۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۵ ساعت: ۱۵:۴۹ ↗ لینک کوتاه

امام‌جمعه قزوین:

برکناری نجومی‌بگیران کافی نیست/ مسئولان با شفاف‌سازی درباره هزینه‌های "فصل شیدایی" پاسخ تهمت‌ها و افتراها را بدهند

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که صرف برکناری نجومی بگیران کافی نیست، گفت: مسئولان با ارائه گزارش‌های دقیق به برخی از شایعات مبنی بر هزینه‌های بالای این نمایش پاسخ دهند تا برخی‌ها این کار فاخر را با تهمت‌ها و افتراها به عنوان کاری مضر معرفی نکنند.

برکناری نجومی‌بگیران کافی نیست/ مسئولان با شفاف‌سازی درباره هزینه‌های "فصل شیدایی" پاسخ تهمت‌ها و افتراها را بدهند
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: شهید رجایی و شهید باهنر با ایمان، تقوا و عقیده راسخ زندگی کردند و بر همان عقاید به شهادت رسیدند.

وی هفته دولت را به همه کسانی که با رنج و زحمت در عرصه خدمت به مردم قرار دارند، تبریک گفت و افزود: باید همه برای موفقیت دولت دعا کنیم تا خدای متعال به آن‌ها توفیق دهد بتوانند مشکلات مردم و کشور را از پیش رو بردارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به تجمع تاریخی مردم یمن در حمایت از شورای سیاسی این کشور، گفت: این اجتماع بزرگ حاکی از همدلی و وحدت میان مردم مظلوم یمن است که معادلات منطقه را بر هم زد و امریکا و عربستان سعودی را مأیوس و نا امید کرد.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به ابراز نگرانی جان کری، وزیر امور خارجه امریکا از موشک‌های جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: امروز تنوع موشکی جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده که در هر سطحی توان دفاع و دفع حملات زمینی، هوایی و دریایی را دارد.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین خاصیت‌های موشک‌های جمهوری اسلامی ایران همین احساس وحشت دشمن از آن‌هاست و دیگر ویژگی مهم و خاصیت موشک‌های ما، دلگرمی دوستان ما به آن‌هاست.

عابدینی به روز بانکداری اسلامی نیز اشاره و تأکید کرد: قانون بانکداری بدون ربا در سال 62 به تصویب رسید و با وجود این‌که از تصویب آن زمان زیادی گذشته، اما همچنان مردم منتظرند تا ام‌الخبائثِ اقتصادی، سایه شومشان را از فضای اقتصادی کشور برچیده و مردم طعم شیرین معاملات حلال را بچشند.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر مبارزه جدی با ربا، یادآور شد: وقتی ربا در جامعه‌ای رخنه کند جامعه را به انحراف کشیده و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق را منجر خواهد شد. بسیاری از بی‌برکتی‌ها ریشه در حرام خوری و ربا دارد و خدا می‌فرماید: آن‌هایی که به ربا خودشان را آلوده می‌کنند آماده جنگ با خدا و رسول او باشند.
جومی‌بگیران چه ذخیره‌ای برای نظام هستند درحالی‌که ذخایر نظام را چپاول می‌کنند؟!

نجومی‌بگیران چه ذخیره‌ای برای نظام هستند درحالی‌که ذخایر نظام را چپاول می‌کنند؟!
وی به بحث حقوق های نجومی هم اشاره و اظهار کرد: تاکنون مسئولان به ما نشان نداده‌اند که نجومی بگیران مجازات شده‌اند؛ آن‌هایی که حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند علاوه بر برکناری باید مجازات شوند و صرف برکناری، مجازات محسوب نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: نباید مسئولان نجومی بگیران را ذخایر نظام معرفی کنند؛ آن ها چه ذخیره ای برای نظام هستند درحالی‌که ذخایر نظام را چپاول می کنند؟!

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: رهبری مکرر تأکید کرده‌اند که باید با کسانی که حقوق‌های نجومی گرفته‌اند برخورد و تکلیف آن‌ها روشن شود و در این راستا مسئولان مربوط باید به صورت جدی ورود پیدا کنند.

وی اضافه کرد: رهبری فرمودند: مردم تفاوت حقوق یک میلیونی را با حقوق 5 میلیونی می‌فهمند و وقتی این اتفاق می‌افتد اعتبار دولت و اعتماد ملت آسیب می‌بیند و باید کسانی که به اموال مردم و حیثیت نظام دست درازی کرده‌اند، مجازات شده تا آسیب‌ها به فرصت تبدیل شوند.

مسئولان با ارائه گزارش‌های دقیق به برخی از شایعات مبنی بر هزینه‌های بالای این نمایش پاسخ دهند
عابدینی به اجرای موفق نمایش فصل شیدایی و حضور بیش از 100 هزار نفری مردم استان و ثبت یک رکورد در کشور اشاره و تأکید کرد: نمایش فصل شیدایی با مشارکت نهادهای انقلابی، دولتی و مشارکت و حضور جدی مردم برگزار شد.

وی گفت: این نمایش ابتدا از 7 هزار نفر بیننده در یک شب آغاز و به 23 تا 27 هزار بیننده در یک شب افزایش پیدا کرد و این حرکت فرهنگی عظیم با هزینه صرفه جویانه برگزار شد.

امام‌جمعه قزوین خطاب به مسئولان برگزاری خاطرنشان کرد: مسئولان با ارائه گزارش‌های دقیق به برخی از شایعات مبنی بر هزینه‌های بالای این نمایش پاسخ دهند تا برخی‌ها این کار فاخر را با تهمت‌ها و افتراها به عنوان کاری مضر معرفی نکنند.
انتهای پیام/2002

منبع: سایت دفتر امام جمعه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان