۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین از متن تا حاشیه سفر احمدی نژاد به قزوین+تصاویر
کد خبر: ۲۱۴۸۶۰ نویسنده: شیدا یاوری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۵ ساعت: ۱۳:۹ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

از متن تا حاشیه سفر احمدی نژاد به قزوین+تصاویر

قزوین عصر روز گذشته(پنج شنبه) شاهد عرض اندام و خودنمایی دو جریان تند در برابرهم بود، احمدی نژادی که در هفته دولت، به شهر شهید رجایی آمد و برداشت‌ها خود را از مدیریت انقلابی و غیرانقلابی گفت و اصلاح طلب‌هایی که بعد از روزهای اعتراض به فصل شیدایی، نمایش احمدی نژاد را برنتافتند.

از متن تا حاشیه سفر احمدی نژاد به قزوین+تصاویر
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، یادواره شهید رجایی به مناسبت بزرگداشت هفته دولت عصر روز گذشته(پنج شنبه) در مسجد الغدیر قزوین برگزار شد.
این مراسم که با استقبال زیاد از سوی مردم استان مواجه شده بود از حضور مخالفان سیاست‌های احمدی نژاد در دولت نهم و دهم نیز خالی نبود و این افراد سعی کردند با در دست داشتن دست نوشته‌هایی به عملکرد رئیس جمهور سابق کشورمان اعتراض کنند.

مراسم با شعرخوانی از عملکرد ناصواب آل سعود در مکه شروع شد و با سر دادن شعارهایی در حمایت از احمدی نژاد تا زمان ورود وی به مسجد الغدیر ادامه داشت.
در واقع می‌توان گفت قزوین عصر روز گذشته شاهد عرض اندام و خودنمایی دو جریان تند در برابرهم بود، احمدی نژادی که در هفته دولت، به شهر شهید رجایی آمد و برداشت‌ها خود را از مدیریت انقلابی و غیرانقلابی گفت و اصلاح طلب‌هایی که بعد از روزهای اعتراض به فصل شیدایی، نمایش احمدی نژاد را برنتافتند.

رئیس جمهور سابق کشورمان در ابتدای صحبت‌های خود استان قزوین را مرکز علم و هنر و دیانت و سیاست دانست که توانسته مهد پرورش انسان‌های بزرگی همچون شهید رجایی باشد.
وی در ادامه سخنرانی خود گفت که طبق روال سفرهایش در استان‌های مختلف سلسله مباحثی را برای تبیین آرمان‌ها و مبانی انقلاب شروع کرده است و در قزوین هم قصد دارد درباره نوع مدیریت‌ها صحبت کند.

احمدی نژاد مدیران را در دو دسته بندی مدیران مردمی و انقلابی و مدیران غیرمردمی و غیرانقلابی دسته بندی کرد و گفت: انسان‌ها برای هر حرکت و پیشرفتی نیازمند مدیریت هستند و از ابتدای تاریخ بشر مهمترین مشکلات انسان‌ها به واسطه ضعف در مدیریت‌ها بوده است.
وی مدیریت بر خواسته‌ها، تبادلات، استعدادها، عمر، انرژی، اندیشه و سخن و تصمیمات و مدیریت انسان بر خود را جزو انواع مدیریت‌ها دانست و تاکید کرد که همه چیز به مدیریت برمی‌گردد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: اگر کسی خود را خوب مدیریت کند این ظرفیت را پیدا می‌کند که در سطح جامعه مدیریت داشته باشد و ضعف بزرگ مدیران امروز جهان این است که در مدیریت بر خود ضعیف هستند.

وی ادامه داد: مدیرانی که لگام اندیشه و تمایلات و خواسته‌های خود را به برتری جویی، خودخواهی و باندبازی و قدرت سپرده‌اند، چگونه می‌توانند جامعه را مدیریت کنند و به سعادت برسانند؟
در نگاه احمدی نژاد مدیری می‌تواند جامعه را به عدالت و اخلاق برساند که در درون خودش به عدالت و اخلاق رسیده باشد.
رئیس جمهور سابق کشورمان داشتن مدیران مردمی را از حقوق اصلی مردم دانست و اذعان کرد: این افراد مدیرانی هستند که برآمده از خواست و اراده مردم باشند و هم مسیر اراده و خواست مردم قدم بردارند.
احمدی نژاد در ادامه صحبت‌هایش عنوان سومی نیز به مدیریت اضافه کرد و به تشریح دسته بندی خود از مدیریت که به مدیران مردمی و الهی و مدیران مردمی و غیرالهی خلاصه می‌شد، پرداخت.

وی تصریح کرد: مبنای مدیریت غیرمردمی کار برای منفعت خود، بی اطلاع نگه داشتن مردم از امور، ایجاد فاصله طبقاتی و درگیری بین مردم است اما مدیران الهی و مردمی در نقطه مقابل قرار دارند و مدیریت الهی حتما مردمی است و مدیریت غیرمردمی نمی‌تواند الهی باشد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سه ویژگی برای مدیران غیرمردمی و مردمی درنظر گرفت و به تشریح این ویژگی‌ها پرداخت.
وی طبقاتی کردن جامعه و برخورد تبعیض آمیز با مردم را اولین ویژگی مدیریت غیرمردمی دانست و گفت: اساس این مدیریت بر تفرقه است و فقط یک عده خاصی را راضی نگه می‌دارند و به آنها جایگاه و امکانات بیشتری می‌دهند و این عده خاص همه چیز را برای خود حق می‌دانند و مدیریت جامعه به ارثیه آنها تبدیل می‌شود.
این سخنان احمدی نژاد با سوت و کف حضار همراه شد که وی در ادامه خطاب به مردم گفت که این مدیران برای توده‌های مردم ارزش قائل نیستند و آنها را عوام می‌دانند، البته کسانی که مردم را عوام می‌دانند و آنها را مسخره می‌کنند خودشان مسخره ترین افراد روی زمین هستند که این جمله احمدی نژاد دوباره با سوت و کف حضار همراه شد.
وی عنوان کرد: این مدیران غیرمردمی با رسانه‌های خود سیل انتقادات را وارونه جلوه می‌دهند و صدای مخالف را سرکوب می‌کنند که این مدیریت شیطان است که مقابل مدیریت الهی قرار دارد.

رئیس جمهور سابق کشورمان تضعیف و تخریب کرامت عمومی را دومین ویژگی مدیران غیرالهی دانست و گفت: وقتی اقدام مدیران به تامین منافع خود متمرکز شود اکثر مردم تضعیف می‌شوند؛ زیرا این مدیران از طریق تضعیف مردم عزت و کرامت آنها را می‌گیرند.
وی ادامه داد: در ادبیات مدیران غیرمردمی تحقیر داشته‌ها و توانایی‌های ملت و بزرگنمایی قدرت بیگانگان موج می‌زند، این مدیران در برابر مستکبران متواضع و در برابر مردم خود خشن و گردن فرازی می‌کنند.
احمدی نژاد سومین ویژگی مدیران غیرمردمی را کنترل و محدودکردن خواسته‌های مردم دانست و معتقد بود چون این مدیران توانایی ظرفیت سازی ندارند سطح مطالبات مردم را پایین نگه می‌دارند و در این فضا اکثریت مردم زیر فشار مستمر کمرشان خم می‌شود.
وی در ادامه به سراغ ویژگی‌های مدیران مردمی رفت و اولین ویژگی آنها را تلاش برای وحدت و انسجام جامعه برای تحقق پیشرفت کشور دانست و تاکید کرد که این مدیران الهی مردم را طبق طبقه نمی‌کنند و دنبال وحدت عمومی جامعه هستند.
رئیس جمهور سابق کشورمان دومین ویژگی مدیران مردمی را تعظیم مردم و ارتقای عزت و کرامت ملت و دولت دانست و گفت: ملتی که قدرت خود را باور کند، شکست ناپذیر است و در برابر مردم متواضع و برای خود شأنی جزء خدمتگذاری قائل نیستند.
در این لحظه حضار با شعار " شعار هر چی مرده، احمدی برمی‌گرده" به تائید صحبت‌های احمدی نژاد پرداختند که وی در پاسخ به شعار مردم گفت که الان آمده‌ام دیگه، الان قزوینم.
وی توسعه سطح مطالبات و آرمان‌ها و توقعات مردم را ویژگی سوم مدیران الهی دانست و اذعان کرد: ارزش هر ملتی با آرزوهای آن ملت سنجیده می‌شود و اگر مردمی توقع بالایی نداشته باشند حرکت و پیشرفتی نخواهند داشت.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز به فضل الهی جامعه بشری به سرعت به سمت انتخاب مردمی و الهی پیش می‌رود و از انتخاب مدیران غیرمردمی اعلام برائت می‌کند.

وی در قسمت پایانی سخنرانی خود به بیان ویژگی‌های انقلابی شهید رجایی پرداخت و وی را مدیری موفق دانست که در دوره کوتاه مدیریت خود توانست تصمیمات انقلابی بگیرد که حتی در برابر توهین و تخریب لب به اعتراض باز نکند.
احمدی نژاد همچنینعنوان کرد: شهید رجایی صاحب علم و معرفت بود و حتی در دوره خود از نظر علمی در مرتبه بالایی قرار داشت اما مخالفین بی مقدارش او را بیسواد خطاب می‌کردند.
گفتنی است؛ همزمان با سخنرانی احمدی نژاد تعدادی از خبرنگاران که منتسب به پایگاه اطلاع رسانی دکتر احمدی نژاد بودند دوربین به دست به میان مردمی که در بیرون از مسجد و روی چمن‌های پارک نشسته بودند، می‌رفتند و علت حمایت آنها را از رئیس جمهور سابق کشورمان جویا می‌شدند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان