۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بالاترین نرخ بیکاری در کشور متعلق به کدام استان است؟
کد خبر: ۲۱۴۸۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۳ ساعت: ۱۶:۳۵ ↗ لینک کوتاه

بیکاری؛

بالاترین نرخ بیکاری در کشور متعلق به کدام استان است؟

استاندار خوزستان همزمان با هفته دولت اعلام کرد خوزستان بالاترین نرخ بیکاری را در کشور داشته و از این نظر در جایگاه دوم قرار گرفته است.

بالاترین نرخ بیکاری در کشور متعلق به کدام استان است؟
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، استاندار خوزستان هم‌زمان با هفته دولت اعلام کرد خوزستان باوجود داشتن ظرفیت‌های فراوان جزء مناطقی است که بالاترین نرخ بیکاری را در کشور داشته و از این نظر در جایگاه دوم قرارگرفته است.

ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در همین رابطه گفته است: جوانان و تحصیل‌کردگان ما از فرصت‌های شغلی محروم هستند و هرروز بر تعداد آنها افزوده می‌شود و شرکت‌های بزرگ نفت، فولاد، پتروشیمی و نیشکر جلوی چشمان ما و در زمین‌های ما فعالیت کرده لکن از نیروهای غیربومی استفاده می‌کنند و سهم جوانان ما در پایین‌ترین حد است.

به‌تازگی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در اظهارنظر جالبی وضعیت اشتغال در خوزستان را به هرم وارونه‌ای تشبیه کرده که هرروز به سمت بیکاری بیشتر حرکت می‌کند.

رتبه دوم خوزستان در بیکاری در حالی مطرح می‌شود که رئیس‌جمهور در دی‌ماه ۹۲٫ در اولین سفر خود به خوزستان گفته بود"بیکاری در خوزستان به‌هیچ‌وجه پذیرفته نیست"

وی تأکید کرد مهم‌ترین برنامه دولت در کشور و مخصوصاً در مناطق حساس و مهمی مثل خوزستان و خرمشهر مسئله اشتغال خواهد بود.

روحانی افزود: در چنین شرایطی بیکاری در خوزستان به‌هیچ‌وجه پذیرفته نیست و این استان حتی باید از سایر استان‌ها نیروی کار جذب کند.

رئیس‌جمهوری در ادامه به تصمیمات خوبی که دولت پیش از سفر به خوزستان برای پیشرفت آبادانی این استان اتخاذ کرده است، اشاره کرد و اظهار داشت: همه آنچه برای آبادانی این استان عنوان شد باید در همین دولت عملی شود.

به گزارش رهیاب، علی رغم وعده هایی که دولت یازدهم برای حل معضل بیکاری در خوزستان داده است اشتغال در استان حال و روز خوبی ندارد متأسفانه نه‌تنها اقتصاد مقاومتی آنگونه که مدنظر مقام معظم رهبری است اجرایی نشده بلکه قول‌های رئیس جمهور به خوزستانی ها نیز همچنان بر زمین مانده است.
انتهای پیام/1404

منبع: راه دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان